Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór płytki uruchomieniowej oraz programatora pod trening do zadania

26 Paź 2014 00:33 2913 38
  • Poziom 9  
    Witam,
    w niedalekiej przyszłości potrzebował będę połączyć ATmegę z 3 czujnikami (2 na interfejsie I2C, jeden do DAC), modułem przejściówki z UART na USB albo jakimś modułem przesyłu bezprzewodowego (docelowo do PC) oraz wyświetlaczem LCD na kontrolerze KS0108A.

Jednakże aktualnie jestem kompletnie zielony w kwestii programowania AVR. W związku z tym chcę najpierw zakupić płytkę do nauki.

Przeglądałem dostępne płytki pod kątem obecności w nich podobnych peryferiów do tych, które będę używał.

Mam kilka typów:
    1. ZL15AVR z kamami za 239 zł
    2. ZL3AVR z kamami za 329 zł (na +: posiada wyprowadzenie linii interfejsu I2C, ale nie posiada wyjścia pod wyświetlacz na kontrolerze KS0108A)
    3. PROPOX EVB 119 zł ale marne wyposażenie http://www.propox.com/products/t_145.html
    4. Zestaw od ATnela ATB 1.04, nie widzę jednak ich najnowszej konstrukcji w sklepie

Najbardziej skłaniam się ku 1.
    A co wy doradzacie z własnego doświadczenia?

I tu powstaje drugie pytanie:
    Jaki programator do np. ZL15?
    Stwierdziłem, że może kupię rozwojowo ATATMEL-ICE-BASIC http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=232101 bo obsługuje też ARM ale spostrzegłem, że pełna wersja tego programatora tj. ATATMEL-ICE http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=231859 jest aż 170 zł droższa a jej opis jest identyczny.
    Czy wystarczy mi BASIC? Czy będzie działał pod systemem 64 bitowym?

Z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 28  
    Rozważ zwykły moduł z mikrokontrolerem i pinami wyprowadzonymi na złącza szpilkowe, a do tego płytkę stykową.

Kerkyros napisał:
    Czy wystarczy mi [ATMEL-ICE] BASIC?