Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.4 16v,90KM,2006r. - Jakie ciśnienie oleju w C4 1.4 16V 90 KM, 2006

26 Paź 2014 13:23 4239 5
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Czy mógłby ktoś napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w tym autku?
    Książka serwisowa podaje jedynie wartości dla 2000 obr/min (3 bar) i 4000 obr/min (4 bar).
    Mierzyłem w zeszłym tygodniu ciśnienie, auto rozgrzane (temp. płynu 90 stopni - 3 kreski na wyświetlaczu), na biegłu jałowym (obroty poniżej 1000/min) manometr pokazywał 0,7 bar, przy 2000 obr./min wskazywał wartość 3,5 bar.
    Najbardziej nurtuje mnie ciśnienie na jołowym biegu. Mechanik powiedział że jest bardzo dobre ale chciałbym zasięgnąć jeszcze waszej opinii na ten temat. Nie jest za niskie?
    Pytam bo od dłuższego czasu gryzę się z problemem wyskakującego komunikatu "OIL PRESSURE TOO LOW". Kupiłem auto 2 miesiące temu z przebiegiem 77 000 km. Komunikat zaczął się pokazywać na rozgrzanym silniku poniżej 1000 obr/min. Na początku było to sporadyczne. Jeździłem na filtrze KNECHT i oleju 5W40. Po wymianie oleju (na zalecany 5W30) i filtra (na oryginał PURFLUX) zaczęło się pokazywać częściej. Mechanik zmierzył ciśnienie, stwierdził że jest ok i zalecił wymianę filtra na MANN argumentując, że właśnie on jest winny i już nie raz borykał się z takimi problemami w C4. Po wymianie wszystko było ok, jeździłem, testowałem, męczyłem na niskich obrotach i nic, aż pewnego razu wracając z pracy w korku zaczął znowu pokazywać ten komunikat, tym razem non stop poniżej 1000 obr. Zwiększałem na postoju obroty do ok 1100 - 1200 i wtedy przestawało.
    Doradźcie proszę ;)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Możesz mieć zanieczyszczenia w misce olejowej i przytykają one smok.
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź. Będę musiał to sprawdzić w warsztacie.
    Bo rozumiem że gdyby był luz na panewkach to byłoby to słychać? To moje pierwsze auto na które sporo odkładałem i przeraża mnie wizja remontu silnika. Ogólnie nie ma jakichś innych niepokojących objawów, auto nie kopci, nie szarpie, równo trzyma obroty, nie bierze oleju. No i nie wygląda jakby miało więcej niż te 77 000 km. Najbardziej zastanawia mnie to ciśnienie oleju na biegu jałowym. Znalazłem na forum podobny temat dotyczący peugeota 307 w tym samym silniku i tam Panowie pisali że prawidłowe ciśnienie powinno oscylować w granicach 2 bar (+/- 0.3 bar) dla około 1000 obr/min. Czyli rozumiem że moim aucie powinno być takie samo? Książka serwisowa nic o tym nie pisze.
    A może to być wina komputera?
  • Poziom 26  
    W załączniku masz dane techniczne Twojego silnika. Jak będziesz miał zdjętą miskę olejową to sprawdzenie panewek nie będzie już dużym kłopotem.
  • Poziom 2  
    Bardzo dobrze opisałeś problem "Davitt87 ". Jak go rozwiązałeś? W moim c4 z 2008r z przebiegiem 200 tys. km mam dokładnie to samo. Ciśnienie oleju na biegu jałowym wynosi 0,6 bar. Na rozgrzanym silniku co chwile wyskakuje na wolnych obrotach drażniący komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wymiana filtra oleju, czyszczenie smoka i miski olejowej oraz wymiana czujnika ciśnienia oleju - nie pomogły.
  • Poziom 17  
    Czesc,

    Jak rozwiązaliście problem z niskim ciśnieniem w tym motorze i jakie ciśnienie uzyskaliscie po naprawie przy nagrzanym silniku?.