Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c-360 - Wzrost poziomu oleju

jagiello1 26 Paź 2014 16:23 1446 13
  • #1 26 Paź 2014 16:23
    jagiello1
    Poziom 7  

    Witam. Zauważyłem ostatnio w swoim C-360, że podniósł się poziom oleju w misie olejowej. Brak jest pęcherzyków wody w oleju, z chłodnicy nic nie ubywa ( w wodzie tez nie widać oleju, jest czysta). Jaka może być przyczyna wzrostu poziomu?
    Pojawiło się również dziwne metaliczne "cykanie " na 4 cylindrze, zawory sprawdzone, wyregulowane. co to może być. Czasem cichnie po zwiększeniu obrotów silnika.

  • Pomocny post
    #2 26 Paź 2014 16:24
    manta
    Moderator Samochody

    Lejący wtryskiwacz.

  • #3 26 Paź 2014 17:10
    Zbych034
    Poziom 35  

    Do zrobienia "natychmiast". Zapewne 4 cylinder ale lepiej sprawdzić wszystkie wtryski.

  • #4 26 Paź 2014 22:58
    rafall17174
    Poziom 10  

    Możliwe również że leci paliwo przez wałek pompy wtryskowej

  • #5 31 Paź 2014 07:51
    jagiello1
    Poziom 7  

    Dziękuję za porady. Wasze podpowiedzi upewniły moje podejrzenia. wtryskiwacze a przy okazji zawiozłem do sprawdzenia pompę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale pojawił się kolejny problem. Otóż jak zrobiło się chłodno i włączyłem WOM to słychać był jęki i podnośnik nie podnosił. Po około 10-15 min. zaczął podnosić i jęki się zmniejszyły, ale dalej je było słychać. Latem ych problemów nie było. czy to pompa olejowa a może zawory bezpieczeństwa?
    Jak sprawdzić ciśnienie w instalacji hydraulicznej?

  • #6 31 Paź 2014 11:55
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Sprawdź profilaktycznie filtr oleju na zasilaniu pompy. Gęsty zimny olej i zamulony filtr może być powodem tych dźwięków. W duże mrozy pompa i tak lubi sobie pobrzęczeć zanim rozgrzeje się olej.

  • #7 12 Lis 2014 22:42
    jagiello1
    Poziom 7  

    Witam. Okazał się, że:
    1. wtryskiwacze trzymały swoje parametry, idealne ciśnienie, równomierne rozpylenie;
    2. pompa paliwowa - olej w normie, brak w nim paliwa (zalany w marcu br i tyle samo spuszczone teraz).

    Tak na marginesie ile powinno się wlewać oleju do pompy paliwowej? Instrukcja podaje 1 l a pomiarze, że 400 do 500 ml maksymalnie?
    Zastanowiło mnie jednak to, że wtrysk paliwa do I cylindra następował po minięciu znaków na kole zamachowym (następował około w odległości 2/3 przed znakami do GMP, 1/3 za oznaczeniami początku wtrysku). Sprawdziłem te ustawienia przed demontażem pompy.
    Jak być powinno i jak dokładnie wyregulować?
    Czy jest możliwe aby I sekcja podawała paliwo bez synchronizacji z innymi?

    Luzy zaworowe sprawdzone i wyregulowane (0.2 ssący i 0.3 wydech - odpowiednie?).
    Zamierzam przy okazji sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach. I tu moja prośba o porady. Słyszałem kilka wersji:
    - na zimnym/ciepłym silniku;
    - na sucho/na mokro.
    Jakie powinny być prawidłowe wartości i o czym mogą one świadczyć? Zużycie układu tłok-pierścienie - cylinder? Głowice? Jak to prawidłowo zdiagnozować?
    Z góry dziękuję za porady.

  • #8 12 Lis 2014 22:54
    markslew
    Poziom 27  

    jagiello1 napisał:
    ciśnienie sprężania w cylindrach. I tu moja prośba o porady


    Jak wlejesz nieco oleju ok. 1 łyżka do zupy, i ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie / cylindry są winowajcą.

    Próba olejowa powie Ci co jest przyczyną zaniżonego ciśnienia, czy głowica, czy układ tłok - cylinder.

    A pomiar sprężania powinno się wykonywać na silniku gorącym ponieważ termicznie silnik osiąga wtedy wymagane tolerancje tłok / cylinder. Na silniku zimnym wyniki będą zaniżone i stąd wyniknie błędna diagnoza.

    Są tacy co mierzą na zimnym, ale to bzdura. I naładuj porządnie akumulator przed pomiarem, rozrusznik musi być także w stanie wzorowym.

  • #9 15 Gru 2014 11:17
    Rasoir
    Poziom 11  

    Cytat:
    Czy jest możliwe aby I sekcja podawała paliwo bez synchronizacji z innymi?


    To w końcu oddałeś pompę do sprawdzenia czy nie? Bo piszesz że jest ok, a pytasz o rzeczy które powinno zdiagnozować sprawdzenie pompy. Chyba że sprawdzałeś tylko szczelność na wałku?

    Wtrysk powinien być ustawiony pomiędzy trzema znakami na kole zamachowym (wszystkie obok siebie), środkowy znak to idealnie, a dwa pozostałe to tolerancja. Paliwo w kapilarze ma zacząć się podnosić kiedy znaki z koła pokrywają się ze znakiem z obudowy, wtedy wtrysk jest w idealnym momencie.

    Co spowodowało że chcesz sprawdzać kompresję? Marnie zapala? Stracił moc? Czy po prostu z ciekawości? Tak jak kolega wyżej napisał, kompresję sprawdza się na ciepłym silniku gdy osiągnie on roboczą temperaturę pracy, nominalne ciśnienie sprężania masz podane w książce i wynosi w granicach tolerancji 26-30kG/cm2, ale gadałem kiedyś ze starym wyjadaczem który Ursusy zna na pamięć i mówił że jak jest 25 to też jest dobrze. No i przeważnie robi się tak, że najpierw sprawdzasz na sucho, a potem wlewasz 5-10ml oleju na denko przez otwór wtryskiwacza i sprawdzasz ponownie, jeżeli różnica "na sucho" jest duża względem "na zimno" to znaczy że układ tuleja-pierścienie nie jest już "pierwszej szczelności".

  • #10 17 Gru 2014 16:54
    2510731
    Usunięty  
  • #11 21 Gru 2014 12:20
    jagiello1
    Poziom 7  

    Dziękuję wszystkim za porady. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach na zimno, akumulatory naładowane). 1 cyl. 12 MPA, 2 CYL 10-, 3 CYL. - 11, 4 CYL - 6!!!.
    Wcześniej zawiozłem pompę i wtryskiwacze do sprawdzenia. Byłem przy sprawdzaniu osobiście. Wtryskiwacze rozpylały prawidłowo przy ciśnieniu 160kg/cm2. Pompa paliwa szczelna, żadnych wycieków. Jak pisałem wcześniej poziom oleju w pompie stały.
    Sprawdzona na "maszynie", dawki równiótkie.
    Czyli szykuje się większa robota. Silnik. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zaangażowanie.

  • #12 21 Gru 2014 12:30
    2510731
    Usunięty  
  • #13 21 Gru 2014 13:10
    mtracz
    Poziom 29  

    Brak termostatu także przegrzewanie ostatniego cylindra.
    A próbę olejową robiłeś? Czy po prostu silnik idzie już na kapitałkę?

  • #14 25 Gru 2014 12:02
    jagiello1
    Poziom 7  

    Próbę olejową zrobię jak się trochę "ociepli". Teraz zimą stoi nieużywany, a przymierzam się do większych napraw jak będzie cieplej.

    Nieprawidłowy obieg chłodziwa może być przyczyną?
    Przecież on ma obieg wymuszony przez pompę.
    Słyszałem, że brak termostatu skutkuje raczej niedogrzaniem silnika i zapiekaniem końcówek wtryskiwaczy, a co do tego ma 4 cylinder?

    Termostat jest w ciągniku założony. Wskaźnik temperatury sprawny. Nie było przypadku "zagotowania". Pompa wody bez wycieków, sprawna. Stan paska oraz naciąg stale sprawdzany.

    Kapitalny remont silnika był robiony w 2000r. Wał I wymiar naprawczy, tuleje, tłoki i pierścienie nowe (nominał), zmienione kompletne głowice (nowe), nowy rozrząd. Od tamtego czasu (chyba po 5 latach) zmienione raz były uszczelki pod głowicami 2 i 4 cylindra. Słaby materiał, teraz mam lepszej jakości.
    Co ciekawsze odpala na dotyk, nawet w największe mrozy. W tym roku nie było takich dużych, ale w ubiegłym odpaliłem go przy "- 19 C" na zewnątrz bez problemu. Wcześniej stał ponad miesiąc nieruszany. Nie doładowywałem akumulatorów.Ciepła woda i zaskoczył.
    Chyba po 15 latach czas już zajrzeć do "serca".

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson