Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

simson electronic - Brak iskry

eryko222 26 Oct 2014 16:23 1983 8
  • #1
    eryko222
    Level 2  
    Witam . Posiadam simsona s51 electronic . Simson przeszeszedl remont i gdy zostal zlozony nie bylo iskry . Cala instalacja zostala sprawdzona przez elektryka i byla podlaczona dobrze . Wymienilem cewke butelkowa , modul i cewke zaplonowa . Iskra pojawila sie tylko pare razy na tysiac prob odpalenia . Modul ktory kupilem ma 12v a instalacja jest 6 v ale cewke mam uniwersalna. Nie wiem juz co robic , prosze o pomoc
  • #2
    jack63
    Level 43  
    eryko222 wrote:
    Modul ktory kupilem ma 12v a instalacja jest 6 v ale cewke mam uniwersalna. Nie wiem juz co robic , prosze o pomoc

    Zawieźć do elektryka MOTOCYKLOWEGO.
    Widać że nie masz pojęcia o instalacji Simsona. Ten Twój elektryk też.
    Tak na marginesie. Napięcie aku nie ma żadnego związku z układem zapłonowym!
    Co to za "cewka uniwersalna" ??? Ktoś ci coś naściemniał. :cry:
  • #3
    eryko222
    Level 2  
    Jezeli znalbym sie na elektryce to nie prosilbym o pomoc na forum .http://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-simson-elektronik-6v,73343.html - piszac uniwersalna chodzilo mi o to ze cewka jest pod instalacje 6 jak i 12 v . Elektryk sprawdzil tylko podlaczenia kabli i spalona byla cewka wn . Po jej wymianie nie wychodzilo napiecie z modulu z gniazda nr 15 wiec go wymienilem . Napiecie dochodzi do cewki butelkowej i z niej wychodzi a iskry nie ma . Patrzylem na kilku roznych swiecach i iskry ciagle brak.. Bylem u kilku elektrykow motocyklowych ale nikomu sie tego robic nie chce a u tamtego stal miesiac bo nie mial za bardzo czasu go robic .
  • #4
    ziempiotr
    Level 17  
    Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz?
    Sprawdź cewki w magnecie. Poprawność podłączenia modułu.
    Na końcu podmień moduł
    I niema bata musi mieć iskrę
  • #5
    jack63
    Level 43  
    ziempiotr wrote:
    Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz?

    Napięcie bierzemy z wiaderka. Sorki za sarkazm, ale wszelkie pomiary napięć (poza oscyloskopowymi) na cewce WN przy zapłonie CDI NIE MAJĄ ŻADNEGO SENSU!
    Było o tym pisane wiele razy.
    eryko222 wrote:
    Jezeli znalbym sie na elektryce to nie prosilbym o pomoc na forum

    To że się nie znasz nie upoważnia cię do pisania głupot. Jak się zabierasz sam za trudną robotę, to pasuje się trochę doszkolić choćby czytając posty. Tematów o zapłonie Simsona było tysiące. Ile z nich przeczytałeś???
    PS. Ta cewka "uniwersalna" to zupełna bzdura.
  • #6
    TM85
    Level 27  
    Cewka uniwersalna najczęściej nie jest cewką OPTYMALNĄ. Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Na przerywaczu taki patent może by przeszedł.
    Zmień cewkę i "elektryka".
  • #7
    jack63
    Level 43  
    TM85 wrote:
    Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego.

    Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!!
    Cewka w tym układzie (CDI) jest tylko autotransformatorem podnoszącym napięcie.
    Nieoptymalna cewka będzie dawać "nieoptymalną" iskrę ale nie uszkodzi CDI.
    TM85 wrote:
    Na przerywaczu taki patent może by przeszedł.

    Przeszedł by, przeszedł. Przy zapłonie iskrownikowym (takim jak w Simsonie czy Jawce) cewka dalej jest tylko transformatorem. Zmiana jest niewielka w stosunku do CDI. Większą rolę ogrywa faza indukcyjna zapłonu.
    Zupełnie inna sytuacja jest przy zapłonie bateryjnym! - (MZ, Jawa ) Tam zbyt mała rezystancja uzwojenia pierwotnego prowadzi do grzania się cewki WN (szczególnie przy małych RPM) i wypalania styków przerywacza.
  • #8
    TM85
    Level 27  
    jack63 wrote:
    TM85 wrote:
    Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego.

    Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!!
    Cewka w tym układzie (CDI) jest tylko autotransformatorem podnoszącym napięcie.
    Nieoptymalna cewka będzie dawać "nieoptymalną" iskrę ale nie uszkodzi CDI.


    Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo.
    Do Autora -sprawdź napięcia ze statora.
  • #9
    jack63
    Level 43  
    TM85 wrote:
    Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo.

    To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę???
    Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie nie interesuje.
    Cewka, jeśli faktycznie jest uszkodzona, mogła paść, bo :
    1. Była chińskim badziewiem.
    2. Została źle podłączona.
    3. Ktoś (np. elektryk/użytkownik itd) przeprowadzał nieumiejętne próby z aku.
    Moduł mógł paść bo ... tu długa lista, z której wyłączam to co opisane wyżej.
    Najprawdopodobniej moduł i cewka WN są OK a iskry nie ma bo:
    1. Układ źle podłączony. Np. nie ma solidnej masy.
    2. Cewka ładująca jest uszkodzona. Pomiary rezystancji i napięcia to wyjaśnią.
    3. Impulsator jest uszkodzony.
    4. Kabel od gaszenia zwarty do masy lub gdzieś do np. żarówki przez złe podlączenie stacyjki.
    5. Coś tam, coś tam. Nie jestem wróżką, a ludziki i "elektrycy" potrafią tak nazdziwiać, że włos sie jeży na głowie.
    PS. Jedyny rodzaj cewek, który może (nie musi) uszkodzić moduł, to cewki tzw. nisko-rezystancyjne stosowane w nowszych zapłonowych układach bateryjnych. Ich uzwojenie pierwotne miało poniżej 1 oma.
    4. Koło magnesowe jest od "zwykłego" zapłonu. Mało prawdopodobne, ale...