Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

simson electronic - Brak iskry

eryko222 26 Paź 2014 16:23 1119 8
  • #1 26 Paź 2014 16:23
    eryko222
    Poziom 2  

    Witam . Posiadam simsona s51 electronic . Simson przeszeszedl remont i gdy zostal zlozony nie bylo iskry . Cala instalacja zostala sprawdzona przez elektryka i byla podlaczona dobrze . Wymienilem cewke butelkowa , modul i cewke zaplonowa . Iskra pojawila sie tylko pare razy na tysiac prob odpalenia . Modul ktory kupilem ma 12v a instalacja jest 6 v ale cewke mam uniwersalna. Nie wiem juz co robic , prosze o pomoc

  • #2 27 Paź 2014 14:59
    jack63
    Poziom 40  

    eryko222 napisał:
    Modul ktory kupilem ma 12v a instalacja jest 6 v ale cewke mam uniwersalna. Nie wiem juz co robic , prosze o pomoc

    Zawieźć do elektryka MOTOCYKLOWEGO.
    Widać że nie masz pojęcia o instalacji Simsona. Ten Twój elektryk też.
    Tak na marginesie. Napięcie aku nie ma żadnego związku z układem zapłonowym!
    Co to za "cewka uniwersalna" ??? Ktoś ci coś naściemniał. :cry:

  • #3 27 Paź 2014 17:20
    eryko222
    Poziom 2  

    Jezeli znalbym sie na elektryce to nie prosilbym o pomoc na forum .http://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-simson-elektronik-6v,73343.html - piszac uniwersalna chodzilo mi o to ze cewka jest pod instalacje 6 jak i 12 v . Elektryk sprawdzil tylko podlaczenia kabli i spalona byla cewka wn . Po jej wymianie nie wychodzilo napiecie z modulu z gniazda nr 15 wiec go wymienilem . Napiecie dochodzi do cewki butelkowej i z niej wychodzi a iskry nie ma . Patrzylem na kilku roznych swiecach i iskry ciagle brak.. Bylem u kilku elektrykow motocyklowych ale nikomu sie tego robic nie chce a u tamtego stal miesiac bo nie mial za bardzo czasu go robic .

  • #4 27 Paź 2014 22:52
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz?
    Sprawdź cewki w magnecie. Poprawność podłączenia modułu.
    Na końcu podmień moduł
    I niema bata musi mieć iskrę

  • #5 28 Paź 2014 10:31
    jack63
    Poziom 40  

    ziempiotr napisał:
    Skąd ci się bierze napięcie na cewce butelkowej ? Jak to mierzysz?

    Napięcie bierzemy z wiaderka. Sorki za sarkazm, ale wszelkie pomiary napięć (poza oscyloskopowymi) na cewce WN przy zapłonie CDI NIE MAJĄ ŻADNEGO SENSU!
    Było o tym pisane wiele razy.
    eryko222 napisał:
    Jezeli znalbym sie na elektryce to nie prosilbym o pomoc na forum

    To że się nie znasz nie upoważnia cię do pisania głupot. Jak się zabierasz sam za trudną robotę, to pasuje się trochę doszkolić choćby czytając posty. Tematów o zapłonie Simsona było tysiące. Ile z nich przeczytałeś???
    PS. Ta cewka "uniwersalna" to zupełna bzdura.

  • #6 29 Paź 2014 07:47
    TM85
    Poziom 25  

    Cewka uniwersalna najczęściej nie jest cewką OPTYMALNĄ. Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Na przerywaczu taki patent może by przeszedł.
    Zmień cewkę i "elektryka".

  • #7 29 Paź 2014 08:32
    jack63
    Poziom 40  

    TM85 napisał:
    Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego.

    Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!!
    Cewka w tym układzie (CDI) jest tylko autotransformatorem podnoszącym napięcie.
    Nieoptymalna cewka będzie dawać "nieoptymalną" iskrę ale nie uszkodzi CDI.
    TM85 napisał:
    Na przerywaczu taki patent może by przeszedł.

    Przeszedł by, przeszedł. Przy zapłonie iskrownikowym (takim jak w Simsonie czy Jawce) cewka dalej jest tylko transformatorem. Zmiana jest niewielka w stosunku do CDI. Większą rolę ogrywa faza indukcyjna zapłonu.
    Zupełnie inna sytuacja jest przy zapłonie bateryjnym! - (MZ, Jawa ) Tam zbyt mała rezystancja uzwojenia pierwotnego prowadzi do grzania się cewki WN (szczególnie przy małych RPM) i wypalania styków przerywacza.

  • #8 29 Paź 2014 09:40
    TM85
    Poziom 25  

    jack63 napisał:
    TM85 napisał:
    Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego.

    Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!!
    Cewka w tym układzie (CDI) jest tylko autotransformatorem podnoszącym napięcie.
    Nieoptymalna cewka będzie dawać "nieoptymalną" iskrę ale nie uszkodzi CDI.


    Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo.
    Do Autora -sprawdź napięcia ze statora.

  • #9 29 Paź 2014 11:07
    jack63
    Poziom 40  

    TM85 napisał:
    Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo.

    To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę???
    Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie nie interesuje.
    Cewka, jeśli faktycznie jest uszkodzona, mogła paść, bo :
    1. Była chińskim badziewiem.
    2. Została źle podłączona.
    3. Ktoś (np. elektryk/użytkownik itd) przeprowadzał nieumiejętne próby z aku.
    Moduł mógł paść bo ... tu długa lista, z której wyłączam to co opisane wyżej.
    Najprawdopodobniej moduł i cewka WN są OK a iskry nie ma bo:
    1. Układ źle podłączony. Np. nie ma solidnej masy.
    2. Cewka ładująca jest uszkodzona. Pomiary rezystancji i napięcia to wyjaśnią.
    3. Impulsator jest uszkodzony.
    4. Kabel od gaszenia zwarty do masy lub gdzieś do np. żarówki przez złe podlączenie stacyjki.
    5. Coś tam, coś tam. Nie jestem wróżką, a ludziki i "elektrycy" potrafią tak nazdziwiać, że włos sie jeży na głowie.
    PS. Jedyny rodzaj cewek, który może (nie musi) uszkodzić moduł, to cewki tzw. nisko-rezystancyjne stosowane w nowszych zapłonowych układach bateryjnych. Ich uzwojenie pierwotne miało poniżej 1 oma.
    4. Koło magnesowe jest od "zwykłego" zapłonu. Mało prawdopodobne, ale...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME