Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

disel czy benzyna - Zakup pierwszego auta

snajperooo 26 Paź 2014 17:11 1407 22
  • #1 26 Paź 2014 17:11
    snajperooo
    Poziom 5  

    Witam, właśnie podjąłem pracę i przymierzam się do kupna pierwszego auta, nie wiem co dokładnie wybrać a dokładniej chodzi mi o silniki i spalanie. Potrzebuję auta które będzie odpowiednie na miasto i na trasę.

    W ciągu miesiąca będę dojeżdżał codziennie do pracy jest to 5 km plus dwa razy w miesiącu będę pokonywał trasę Gdańsk-Kraków i powrót.

    Nie jestem zbyt obeznany proszę o poradę pieniądze jakie chce przeznaczyć to 20 tys

    0 22
  • #2 26 Paź 2014 17:25
    wariato
    Poziom 43  

    Ile mniej więcej km robisz rocznie? Auto typowo z segmentu C czy większe? Wybrałbym pośrodku czyli PB+LPG.

    0
  • #3 26 Paź 2014 17:27
    snajperooo
    Poziom 5  

    Dopiero będę robił :P jeśli chodzi o typ nadwozia to sedan. Rocznie będzie : 32000 km

    0
  • #4 26 Paź 2014 18:13
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu.

    -1
  • #5 26 Paź 2014 18:21
    snajperooo
    Poziom 5  

    więc najlepiej benzyna plus gaz??

    0
  • #6 26 Paź 2014 21:17
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    technikabasenowa napisał:
    Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu.

    A przy jakim ma sens? Wiekszym - tak , ale tylko nowy. Ale nowy jest z reguły o 20% droższy od benzynowego więc gdzie tu sens?
    Diesel za 20 tys może mieć 200-400 tys. km. Myślisz , że będzie tańszy w utrzymaniu na dużych przebiegach? Właśnie go zamortyzował poprzedni właściciel, a następny bedzie miał na głowie turbinę, FAP'a, wtryski, dwumasę, klapy/kolektory dolotowe, do wymiany akumulator co 2-3 lata itp.
    Benzyna+ LPG w sedanie klasa średnia niższa, czy średnia zawsze będzie tańszy niż diesel w 8-10 letnim aucie- nawet w samym paliwie, a o naprawach nie wspomnę. Nie masz problemów z porannym rozruchem w mróz, kiepskim paliwem, ogrzewaniem w zimę na krótkich odcinkach, no i ciszej w aucie.
    Na plus turbo diesla jest duży moment obrotowy przy małych obrotach i szybsze przyspieszanie w zakresie miejskich prędkości. Można to zrekompensować silnikiem benzynowym 1,8-2,0 o mocy 120-160KM zasilanym LPG.

    0
  • #7 26 Paź 2014 21:24
    snajperooo
    Poziom 5  

    A jaki przebieg dla benzyny czy 160 tys to już dużo ?

    0
  • #8 26 Paź 2014 21:45
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Dla silnika 0,8 to duzo, ale dla dobrej jednostki V6 to niewiele. Najważniejsze to dobre oleje i wymiana z głową ( 10-15kkm) , a nie jak zalecają serwisy co 30kkm.
    W moim vanie silnik 2,0 16V ma 280kkm ( +pewnie z 50-70kkm od handlarza gratis) i silnik jest w dobrej kondycji, a "ciąga" budę 1700kg ze spalaniem porównywalnym w kosztach do golfa TDI. Reszta ( komfort, wygoda, 3x wiecej miejsca, odsuwane drzwi boczne, 6 foteli kapitańskich, i w razie czego przestrzeń "bagażowa" 3,3m3 !!!) nie ma porównania z golfem.
    Kolega kiedyś kupił mondeo MKII z przebiegiem 250kkm zamontował LPG i dojechał do 450 (a pracował w ochronie, więc auto nie miało lekko) i z przebiegiem 450kkm auto sprzedał jeżdżące...

    Dodano po 3 [minuty]:

    snajperooo napisał:
    A jaki przebieg dla benzyny czy 160 tys to już dużo ?
    .
    Teraz wszystkie auta maja taki przebieg: 2 letninie diesle, 5 letnie benzyny jak i 15 letnie. A z wiekiem ich przebieg maleje dzięki cudownym możliwościom naszych handlarzy.
    Szukaj auta z prywatnych rąk bez LPG, bo benzyna średno jeżdzi 20kkm/rok a diesel 40kkm wzwyż.
    Znam wielu posiadaczy diesli, co jezdżą mało , ale te silniki sa z reguły w nie najlepszej kondycjii pomimo małego przebiegu, jazda na krótkich odcinkach, na permanentnie niedogrzanym silniku, na paliwie tankowanym raz na poł roku do pełna ( czytaj nawodnionym).

    0
  • #9 28 Paź 2014 18:53
    MoniTOX
    Poziom 24  

    technikabasenowa napisał:
    Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu.

    Opisz teraz dokładnie dlaczego, skoro masz opinię.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Znam wielu posiadaczy diesli, co jezdżą mało , ale te silniki sa z reguły w nie najlepszej kondycjii pomimo małego przebiegu, jazda na krótkich odcinkach, na permanentnie niedogrzanym silniku, na paliwie tankowanym raz na poł roku do pełna ( czytaj nawodnionym).


    To co wyżej, jakieś poparte badania?

    Niechaj w końcu ktoś mądry napisze o co chodzi, a nie tylko kończąc na stwierdzeniu "niedogrzany".

    Każdy silnik przechodzi fazę niedogrzania.

    0
  • #10 28 Paź 2014 19:08
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    MoniTOX napisał:
    technikabasenowa napisał:
    Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu.

    Opisz teraz dokładnie dlaczego, skoro masz opinię.


    Wolne nagrzewanie na trasie 5km - źle to działa na silnik, w związku z ciągłym niedogrzaniem większe szanse na awarie, w razie jej powstania większe koszty
    W przebiegu tej wielkości nawet LPG nie ma sensu bo może nie zdąrzyć się przełączyć to tak w skrócie.
    Były uzytkownik diesli, teraz tylko benzyna ( bez LPG ) jazda po mieście po parę km wizyta u klienta, silnik stygnie i poprawka po godzinie-półtora :-)

    0
  • #11 28 Paź 2014 19:37
    bart1500
    Poziom 13  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Nie masz problemów z (...)kiepskim paliwem

    No chyba jakieś żarty z tym paliwem..
    Na odcinku 5 km to nawet gaz nie ma sensu. W zimę zanim Ci się nagrzeje i przełączy na gaz to jesteś już na miejscu.

    0
  • #12 28 Paź 2014 21:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jakie żarty? Nie wiesz , że zimowy diesel i letni to inne paliwo. Poczytaj o wytrącaniu się parafiny.
    W zeszłym roku na wiosnę o 1-2 kwietnia u nas wyskoczył mróz -16 a na stacjach juz przeszli na "letnie" i kolega jadący rano dojechał do mnie awaryjnie po 2 km na resztkach zamarzającego paliwa. Auto odtajało w garażu i normalnie odjechało.
    Moje auto przy -10 st.C przełącza się na gaz po równo 1 km jazdy, temp przeł. 35 st.C. Silnik 2,0 136KM.

    0
  • #13 28 Paź 2014 23:58
    dominik8484
    Poziom 11  

    Kolego snajperooo jak się nie znasz na autach to lepiej szukaj benzyny, bo jeszcze na minę się wpakujesz z jakimś zajechanym dieslem, a wtedy kieszeń odczuje.

    0
  • #14 29 Paź 2014 06:19
    bart1500
    Poziom 13  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jakie żarty? Nie wiesz , że zimowy diesel i letni to inne paliwo. Poczytaj o wytrącaniu się parafiny.
    W zeszłym roku na wiosnę o 1-2 kwietnia u nas wyskoczył mróz -16 a na stacjach juz przeszli na "letnie" i kolega jadący rano dojechał do mnie awaryjnie po 2 km na resztkach zamarzającego paliwa. Auto odtajało w garażu i normalnie odjechało.
    Moje auto przy -10 st.C przełącza się na gaz po równo 1 km jazdy, temp przeł. 35 st.C. Silnik 2,0 136KM.

    Chodziło mi o kiepską jakoś gazu, na niektórych stacjach. U mnie przy takim mrozie przełączy się dopiero gdzieś po 4-5 km. Silnik 1.4, 82KM, temp. przełącząnia 25 stopni.

    0
  • #15 11 Lis 2014 20:26
    pulpetzdechl
    Poziom 10  

    snajperooo napisał:
    Dopiero będę robił :P jeśli chodzi o typ nadwozia to sedan. Rocznie będzie : 32000 km


    Przy takich przebiegach spokojnie diesel.

    0
  • #16 11 Lis 2014 20:51
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    snajperooo napisał:
    codziennie do pracy jest to 5 km plus dwa razy w miesiącu będę pokonywał trasę Gdańsk-Kraków i powrót.


    Przy takim rozkładzie przebiegu to może nie za bardzo.

    0
  • #17 11 Lis 2014 20:59
    zed71
    Poziom 22  

    w tym przypadku to zostaje tylko pb+lpg. diesle do 20 tys bedą miały duży przebieg i mogą okazać się skarbonką. do tego- niektóre mogą moec filtr dpd (a wiec murowane kłopoty na krótkich trasach- do 5km).
    zostje jeszcze pojemnosc silnika - kłania się ubezpieczenie- pierwsze auto a wiec wysokie. zosteje tylko pojmnosc max 1400ccm

    0
  • #18 12 Lis 2014 10:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Punto 1 ,Tico z gazem . Na pierwszy - drugi sezon aby się wjeździć. Koszty paliwa i napraw śmieszne. Za 2000 kupisz.

    0
  • #19 12 Lis 2014 11:27
    elemen_th
    Poziom 29  

    Można i szukać diesla ale bez kłopotliwego osprzętu z tym, że będzie to raczej małe auto typu grande punto 1.3jtd czy peugeot 207 1.4hdi (przed 2010r) chociaż ja tam 207 zrobiłem 2000km w weekend i nie czułem się zmęczony czy obolały od samochodu, mogę nim jechać wszędzie bez problemu. Silniki te mają proste turbiny (tanie), nie mają koła dwumasowego ani filtra dpf więc spokojnie można śmigać w mieście. Niestety w przypadku diesla zimą przy tych 5km nie osiągniesz temperatury roboczej i zwyczajnie zmarzniesz ale spali tylko te 6L max.

    0
  • #20 21 Lis 2014 11:07
    sobiepanmirek
    Warunkowo odblokowany

    Do benzyny zawsze założysz gaz.

    0
  • #21 21 Lis 2014 13:52
    zed71
    Poziom 22  

    nie zawsze ;-) choć można ;-) kupując benzynę trzeba od razu założyć że bedzie montowana instalacja ;pg ;-) a do tego trzeba kupić dobry silnik z odpowiednią budą ;-)
    z dobrych silników do gazu należy wymienić
    silnik fire (fiat, lancia) 1,2 8v, 1,2 16V 1,4 8V
    silniki daewoo i chevroleta
    silniki Vw 1,4 8 i 16V, 1,6 8V (ale nie tsi lub tfsi)
    silniki opla
    i inne - ale trzeba poszukac na forach jak te silniki chodzą na gazie ;-)

    0
  • #22 21 Lis 2014 14:20
    pepe150
    Poziom 33  

    Jak dzisiaj znajdę w domu gazetę polecanymi silnikami do gazu to napiszę.
    I które odradzają.

    0
  • #23 21 Lis 2014 14:21
    pitool
    Poziom 30  

    Napiszę tak.Na handelek zawsze biorę diesla bo jest większy popyt,trzymam pół roku i gonię.Dla siebie miałem 3 diesle co w jednym poleciała mi dwómasa w dwóch pozostałych CR.Następne co będę kupował to tylko benzynę.Ilę musiałbym jeździć takim benzyniakiem żeby różnica w naprawie diesla przerosła koszt utrzymania benzyny? poleci jakiś dwomas,jakiś wtryskiwacz...a tu tylko olej i filtry klocki i tak w kółko.

    0