Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEAQ PBR510HC - PEAQ PBR510HC + LG 42LN575S + polsat - jak połączyć?

oggie 27 Paź 2014 08:33 1344 9
  • #1 27 Paź 2014 08:33
    oggie
    Poziom 15  

    Panowie,
    telewizor do tej pory nie sprawiał kłopotów.
    Wczoraj zakupiłem kino domowe (tak, wiem, że to w zasadzie kino tylko z nazwy, ale z braku miejsca na większe głośniki i ampli padło właśnie na nie) PEAQ PBR510HC i powędrowałem do domu.
    Połączyłem całość jak poniżej:
    - do kina wpiąłem w HDMI IN dekoder polsatowski (kablem HDMI oczywiście)
    - kino (HDMI OUT) połączyłem kablem HDMI do złącza HDMI ARC telewizora, wybrałem głośniki zewnętrzne etc.

    I niby wszystko było ok, gdyby nie to, że po max 10 minutach znika dźwięk.
    Dźwięk potrafi też zniknąć podczas odtwarzania Audio CD, ale tylko, jeśli kino jest spięte z telewizorem. Jeśli kino odepnę - dźwięk z Audio CD nie znika.
    Czasami po wyłączeniu/włączeniu telewizora dźwięk powraca, ale na krótki czas.

    I teraz widzę trzy możliwości:
    - coś uszkodzone w telewizorze (co? - nawet jeśli będę dzwonił do serwisu, to muszę wiedzieć co mówić)
    - tanie kino jest po prostu uszkodzone (jak wyżej)
    - pokręciłem coś przy podłączaniu

    Mógłbym Was prosić o pomoc?

    0 9
  • Pomocny post
    #2 27 Paź 2014 10:19
    marcin.waski
    Poziom 23  

    Zamień przewody HDMI. Jeśli masz możliwość pożycz od kogoś (najlepiej ze sklepu) lepszy - tzn. droższy przewód HDMI co najmniej w wersji 1.4. Stawiam, na miernej jakości przewody HDMI...

    0
  • #3 27 Paź 2014 10:50
    oggie
    Poziom 15  

    O tym nie pomyślałem nawet.
    Faktycznie - jeden z kabli przynajmniej kosztował poniżej 10 zł, drugi jest "lepszy" ale też raczej z tych najtańszych.
    Sprawdzę i dam znać co dalej.

    0
  • #4 27 Paź 2014 18:27
    oggie
    Poziom 15  

    Zmieniłem połączenia tak:

    1. dekoder polsatu prosto w telewizor
    2. Kino do telewizora po kablu optycznym

    Ponownie - po ok. 12 minutach głos zniknął. Po przełączeniu kanału - max 2 minuty i znika.
    Z wbudowanego BluRay przy próbie oddtworzenia Audio-CD dźwięk też znika po ok. 2 minutach.

    Czyli kable HDMI i podłączenie raczej możemy wykluczyć.

    0
  • Pomocny post
    #5 27 Paź 2014 19:59
    Polon_us
    Poziom 41  

    Proszę spróbować generalny reset tego kina. Jeśli sytuacja się powtórzy, a w szczególności ta ->

    oggie napisał:
    Z wbudowanego BluRay przy próbie oddtworzenia Audio-CD dźwięk też znika po ok. 2 minutach.

    to kontakt z serwisem jest raczej nieodzowny.

    0
  • #6 27 Paź 2014 20:19
    oggie
    Poziom 15  

    Po odłączeniu wszystkiego i wyłączeniu z prądu na ok 10 minut dźwięk na chwilę wrócił.
    Po czym w miarę rozgrzewania czasy "grania" (w tym audio-cd) pomiędzy włączeniami były co raz krótsze, tzn. w "apogeum" dźwięk ginął co 2-3 sekundy.

    Całość spakowałem, jutro zawożę do serwisu.

    Dam znać co i jak - póki co proszę o nie zamykanie tematu - mało jest polskiego info o kłopotach z tym sprzętem, stąd sądzę, że może tym tematem zaoszczędzę kilku kolejnych.

    Koledzy - dziękuję za dotychczasową pomoc.

    0
  • #7 13 Lis 2014 10:09
    oggie
    Poziom 15  

    Urządzenie wczoraj wróciło z serwisu - "wymiana płyty głównej".
    Po 10 minutach odsłuchu zostało spakowane ponownie.

    Lewy przedni głośnik trzeszczy jak oszalały, niezależnie od tego, który w to miejsce wepnę - stąd wnoszę, że kanał jest uszkodzony.

    Podsumowując - wątpię, by serwis przynajmniej posłuchał, czy po naprawie gra jak należy. Ciąg dalszy nastąpi.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Lis 2014 13:00
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    oggie napisał:
    Po 10 minutach odsłuchu zostało spakowane ponownie.

    To upewnij się, ile napraw może być.
    Po wyczerpaniu "limitu", żądaj zwrotu kasy.
    oggie napisał:
    wątpię, by serwis przynajmniej posłuchał, czy po naprawie gra jak należy

    I bardzo słusznie wątpisz....

    0
  • #9 14 Lis 2014 08:31
    oggie
    Poziom 15  

    Całość w ramach "niezgodność towaru z umową", czyli uprawnienia konsumenckie.
    Aktualnie czekam na ruch Sprzedawcy. Oczywiście dam znać co dalej.

    0
  • #10 05 Gru 2014 08:13
    oggie
    Poziom 15  

    Odwieziono, wróciło. Werdykt: uszkodzona płyta główna. Wymieniono. Po podłączeniu: tym razem zamiast trzasków głośniki serwują efekt "przelewająca się woda", a centralny nie gra w ogóle.
    Limit napraw i cierpliwości się wyczerpał. Wychodzę z wnioskiem o zwrot ceny.

    Wniosek: śmiem pokusić się o stwierdzenie, że cała seria płyt głównych ma jakiś feler.

    Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć.

    0