Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dioda zenera - Zmiana prądu

mlody_bd 27 Paź 2014 14:54 867 6
  • #1 27 Paź 2014 14:54
    mlody_bd
    Poziom 9  

Witam,
    nie wiem czy dobrze opiszę swoją prośbę
    za błędy przepraszam ale jestem naprawdę laikiem jeśli chodzi o budowę elektroniki

mam prośbę czy ktoś mógłby mi doradzić jakiej diody i rezystora użyć aby zbudować taki układ (pewnie jest źle narysowany):

12V zasilanie z Auta ale nie ma przejść przez diodę lecz po odcięciu zasilania na końcu tam gdzie urządzenie chciałbym aby pojawiła się masa.
    Czy to możliwe i jakich elementów użyć.
    Dziękuję

0 6
  • #2 27 Paź 2014 15:32
    rekinisko
    Poziom 22  

Trzeci raz czytam i dalej nie wiem o co Ci chodzi. Może lepiej napisz do czego chcesz to wykorzystać. Masę można uzyskać na wiele sposobów, dla leniwych nawet za pomocą przekaźnika.

0
  • #3 27 Paź 2014 15:53
    mlody_bd
    Poziom 9  

Chcę aby na końcu tego przewodu 12V nie pojawiło się żadne napięcie ale jak odetnę zasilanie na początku to 12V to na końcu chcę uzyskać masę.

Dodano po 4 [minuty]:

0
  • #4 27 Paź 2014 16:19
    vonar
    Poziom 28  

1. N-MOSFET, źródło do masy, dren do wyjścia, bramka do wejścia 12 V przez rezystor np. 1k, równolegle z bramką rezystor np. 100k i na wszelki wypadek dioda Zenera 12-15 V. Rozwiązanie dobre jeśli pomiędzy wyjściem a masą nie pojawiają się napięcia ujemne.

2. Przekaźnik na 12 V, cewka między masę a wejście 12 V, równolegle dioda (anodą do masy), styk normalnie zamknięty między wyjście a masę.

Nie podałeś, jakie napięcia i prądy mogą się pojawiać w układzie ani jak szybko układ ma reagować, więc powyższe rozwiązania mogą nie być odpowiednie...

0
  • #5 27 Paź 2014 16:24
    mlody_bd
    Poziom 9  

A można prosić o rysunek.
    Dziękuję.

0
  • #6 27 Paź 2014 16:30
    xury
    Poziom 39