Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda w Renault Megane 1.4 16V

04 Maj 2005 09:56 15371 5
  • Poziom 12  
    Auto z roku 2000r. - tzw. przejsciowka.

    Po podpieciu do komputera diagnostycznego okazalo sie, ze napiecie na pierwszej sondzie "plywa" w odpowiednim zakresie, natomiast na drugiej stoi w miejscu (ok. 438 mV). Elektryk twierdzi, ze tak nie powinno byc, tzn. napiecie na drugiej sondzie rowniez powinno "plywac".
    Dodam, ze cala diagnostyka byla wykonana, gdy silnik pracowal tylko na wolnych obrotach!

    (1). Czy napiecie na drugiej sondzie rowniez powinno ciagle sie zmieniac?
    (2). Czy taka sonde mozna zamienic dowolną uniwersalną sondą (np. firmy Bosch, Siemens, NGK czy tanimi NTK)?
    (3). Czy przy doborze zamiennika liczy sie tylko i wylacznie ilosc przewodow, czy rowniez ich kolorystyka? A moze jeszcze na cos trzeba zwrocic uwagę?
  • Poziom 14  
    Pierwsza sonda to wiadomosc dla kompa o mieszance , druga to obd która działa po nagrzaniu do 90stopni
  • Poziom 12  
    Czyli diagnozowanie drugiej sondy na stosunkowo zimnym silniku jest bez sensu, tak?
  • Poziom 14  
    Własnie o to chodzi!!
  • Poziom 2  
    Witam

    Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V z 2001 roku - silnik K4J
    Po pierwsze ta sonda lambda posiada 4 kabelki. Dwa białe to obwód podgrzewania sondy. Dwa pozostałe to wyjście z sondy - tutaj mamy doczynienia z wyjściem napięciowym 0-1V
    Pomiar napięcia wskazał 4V i się nie zmieniał. Pomiar rezystancji obwodu podgzewania wskazał kilka kohm (powinno być jakies 10 ohmów).
    Kupiłem nową sondę uniwersalną też Boscha. Identyczna tyle tylko, że ta uniwersalna po numerze produktu sprzedawana jest do Mercedesa Compressora. Koncząc po wkręceniu w rurę wydechową tej nowej i po podłączeniem meganki do komputera dowiedziałem sie że wszystko jest ok. Aha owa sonda uniwersalana kosztowała 75 zeta. Wymiana ok 30 min.

    Pozdrawiam
    PeterFrost
  • Poziom 17  
    Druga sonda Lambda za katalizatorem na postoju nie powinna pracowac i tam powinno sie caly czas utrzymywac napiecie ok 450 mV.
    Jesli sie nic nie dzieje z samochodem nie zaswieca zadna kontrolka po przejechaniu ok 100 km to wszystko jest ok.
    Ta sonda wtedy zaczyna pracowac tak jak pierwsza jesli katalizator jest uszkodzony.
    Mozesz tylko sprawdzic czy grzalka w sondzie jest ok.
    Opornosc na 2 bialych przewodach powinna byc ok 10 Om.
    Pozdrawiam.