Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MKI 1.8 zetec - Ciężko odpala, zegary się wyłączają.

wolo1994 27 Paź 2014 18:05 1827 9
  • #1 27 Paź 2014 18:05
    wolo1994
    Poziom 9  

    Witam, mam taki problem że ciężko jest odpalić mi mojego focusa. Mam w nim instalacje gazową staga, jest to combi w 1.8 zetec. Niekiedy gaśnie, gdy np. zjeżdża się z górki. Nie wiem co jest grane, ponieważ razem z ojcem sprawdzaliśmy różne warianty, i dalej nic. Ostatnio wymieniliśmy pompkę paliwa, ponieważ myśleliśmy że przez to nie chce odpalać i gaśnie, jednakże na nowej pompce, którą mechanicy dobrali po parametrach na podobną, problem nasilił się. Nie wiemy o co chodzi, czujnik temperatury sprawdzaliśmy i jest sprawny, podejrzewamy czujnik położenia wału, albo po prostu koniec żywotu silnika... Może ktoś z was ma pomysł co to może być? Z góry dzięki wielkie za pomoc.

    0 9
  • #2 27 Paź 2014 18:26
    autoas
    Poziom 42  

    wolo1994 napisał:
    Może ktoś z was ma pomysł co to może być?

    Takie pomysły kończą się właśnie niepotrzebnymi wydatkami...
    Jakby oddać auto do naprawy to już pewnie wystarczyłoby na solidną zapłatę i elektromechanik byłby uchachany i klient....

    0
  • #3 27 Paź 2014 18:32
    Foxtrott
    Poziom 33  

    Piszesz -zegary wyłączają się - czy po rozruchu idą do końca skali i wracają ?
    Niestety foki mają w sobie "to coś" ( mój też to miał ) ,że obroty np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania na luzie potrafią mocno spaść a nawet zgasić silnik.Każdemu posiadaczowi focusa doradzam dołożenie przewodów masowych w komorze na karoserię i do silnika z drugiej strony , taka niby "pierdółka" i dla innych może rzecz zbędna a pomaga przy wielu kłopotach.

    1
  • #4 27 Paź 2014 18:43
    wolo1994
    Poziom 9  

    Po rozruchu różnie to bywa, raz idą ale praktycznie w większości czasu nie idą do końca tzn. nie idą do końca skali :)
    Co do zbędnych wydatków, to była to rada "elektromechanika" i mojego ojca, który z zawodu jest mechanikiem, jednak ja wiemy teraz auta mają w hooy elektroniki więc raczej nie wie co tu ma zrobić

    0
  • #5 27 Paź 2014 18:48
    Foxtrott
    Poziom 33  

    Jeżeli zegary idą do końca i wracają to na bank problem jest z elektryką (najczęściej stary aku , przewody widać piękne przy złączkach a pod izolacją pełno zielonkawego nalotu.
    Poproś kogoś z CDP+ , MobyDick ELM troszkę mniej tu pokażą.
    Ile zrobione na tej instalacji ?masz kabelek do sterownika by chociaż pokazać zakładki?

    0
  • #6 27 Paź 2014 18:50
    wolo1994
    Poziom 9  

    Właśnie o to chodzi że nie idą nigdzie :d Kabla nie mam a instalacja to ok 25tys. na gazie chodzi ładnie, tylko jak się odpala to ciężko mu jest no i dość często gaśnie, nieraz obroty też nie spadają, tzn. puszczam nogę z gazu a on sam jedzie, jakby tempomat :/

    0
  • #7 28 Paź 2014 19:23
    Foxtrott
    Poziom 33  

    Jak to nie idą nigdzie? Chyba coś tu jest niezrozumiałe...Kiedy ostatni raz czyściłeś (wymieniałeś może) krokowca , przepływke ? Wiem wiem ... tonący ....

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #8 28 Paź 2014 21:50
    wolo1994
    Poziom 9  

    Przepływka była wymieniana przed montowaniem instalacji gazowej, krokowiec nie był wymieniany od zakupu. Myślisz że coś z nimi?

    0
  • #9 28 Paź 2014 21:59
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ewidentnie jest problem z zasilaniem, zostaw krokowce, przeplywki, tym podobne. Ginące zasilanie będzie powodowało problem z zegarami.

    0
  • #10 29 Paź 2014 13:01
    wolo1994
    Poziom 9  

    Tylko właśnie gdzie szukać źródła tego ginącego zasilania? Żeby to tylko były te zegary a tu ciężko zapala, gaśnie, kompletnie nie mam pojęcia gdzie zacząć szukać. No i jak to możliwe że na benzynie gaśnie częściej a na gazie mniej?

    Może to komputer sterujący? Wyczytałem przed chwilą że typową awarią towarzyszącą focusom jest problem z odpaleniem, za co winny okazuje się być komputer.

    0
  Szukaj w 5mln produktów