Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Setra 315 GT - nie pompuje powietrza przy ujemnej temperaturze

michelbus 27 Paź 2014 21:57 1830 7
  • #1 27 Paź 2014 21:57
    michelbus
    Poziom 5  

    Witam wszystkich! Sytuacja jak w tytule - Czesto przy ujemnej temperaturze przestaje pompować powietrze do układu.
    Kierowca odpala rano, pompuje układ normalnie przejedzie niewielki odcinek i ciśnienie spada ze nie da się jechać normalnie - twarde sprzęgło, drzwi pneumatyczne się otwierają itp. Co przystanek musi czekać aż trochę ciśnienie wzrośnie, problem znika po ok 20 minutach takiej jazdy i później do końca dnia wszystko jest w porządku, nawet jak w międzyczasie auto stoi 4 godziny niepalone przy dużym mrozie.
    Sytuacja ma miejsce od zeszłego roku. Filtr osuszacza wymieniany zawsze przed zimą, wody w zbiornikach nie ma, sam kiedyś wstałem rano żeby sprawdzić co się dzieje wracając wrazie czego na kanał, ale sytuacja nie wystąpiła wtedy. Zawór czterodrożny rozbierałem i czyściutki był bez śladów zużycia. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i może mi coś doradzić?

    0 7
  • #2 28 Paź 2014 07:30
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Paź 2014 08:17
    forestt
    Poziom 11  

    Mimo tego że,czyściłeś proponuję wymienić zawór 4-drorzny.

    0
  • #4 28 Paź 2014 18:37
    michelbus
    Poziom 5  

    W tym autobusie są dwa zegary tylko od powietrza, nie ma oddzielnego na układ pomocniczy. Wstałem dzisiaj rano żeby zobaczyć jaka sytuacja będzie, przy okazji wykryłem nieszczelność przy zwolnionym ręcznym, ale niewielką. Samochód pojechał i dzisiaj akurat nic się nie działo. Dziś wymieniłem filtr osuszacza, w podstawie było trochę oleju, więc wyczyściłem i złożyłem. Zobaczymy co dalej.
    Co do sprężarki to ze 2 lata temu były robione te zawory przy niej i pierścienie na tłoczku (był problem z dobijaniem powietrza, ale koniec końców to przewód z metalową plecionką okazał się wtedy dziurawy).
    Mam pytanie co do grzałki w podstawie osuszacza - ona grzeje tylko wtedy gdy czujnik wykrywa ujemną temperaturę? Bo normalnie była przerwa w obwodzie, a jak wrzuciłem grzałkę z czujnikiem do zamrażarki to po pewnym czasie układ się zwarł i miał koło 5 omów rezystancji.

    0
  • #5 28 Paź 2014 19:20
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 28 Paź 2014 19:24
    michelbus
    Poziom 5  

    Cytat:
    W żadnym aucie nie masz na zegarach podglądu ciśnienia pomocniczego.

    I tu się nie zgodzę, w nowszych autokarach - przynajmniej z grupe EvoBus na wyświetlaczu wyświetlane są trzy odczyty, w tym z układu pomocniczego.

    0
  • #7 28 Paź 2014 20:34
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 18 Sie 2016 10:05
    michelbus
    Poziom 5  

    Problem nie rozwiązany a auto sprzedane.

    0