Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż ogrzewania webasto w astrze g

27 Paź 2014 23:05 2445 13
  • Poziom 14  
    Witam
    Chciałbym zamontować w swojej asterce 1,7 DTL webasto. Mieszkam w bloku i mam cały czas samochód pod chmurką. A wiadomo jak to diesel ma ciężej z odpalaniem zimą. Nie stać mnie na oddanie do serwisu a zakup używanego w komplecie za 1000-1300zł też mi za bardzo nie ułatwi życia. Troszkę krucho z kasą.
    Sporo czytałem na ten temat i szukałem w necie. Chciałbym zapytać czy taka kombinacja będzie mi działała w samochodzie?

    -piec- zakupiony przez neta na allegro

    -sterownik- czy sterownik dowolnego rodzaju zadziała z każdym webasto? Jeżeli nie to jak go dobrać?

    -pompa wody- czy też muszę kupić jakąś oryginalną czy wystarczy dowolna pompa wody

    -pompka paliwa- czy ten element też ma jakieś ważne zadanie, czy też może być dowolna

    Czy jeśli kupię takie dowolne części to razem zadziała?

    Nie chcę ingerować w elektronikę samochodu, jedynie co to w węże i zasilanie. Chcę kupić np od kogoś piec, potem od kogoś sterownik, potem pompe wody i paliwa. Skompletować coś z kilku elementów tak żeby zaoszczędzić. Na co zwracać uwagę szukając części? Bo pewnie można to skompletować tylko pytanie jak
    Będę wdzięczny za każdą sugestie
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Kupowanie ogrzewania tak po kawałku to słaby pomysł. Mało jest informacji na ten temat co z czym pasuje. pompka wody zwykle jest wbudowana w piec. Kaseta sterująca też znajduje się w piecu. Timer montowany do kabiny musi być odpowiedni, żeby współpracował ze sterownikiem. Pompka paliwa musi być odpowiednia do pieca, żeby ilość paliwa była odpowiednia. Wszystko musi być do siebie dograne żeby poprawnie działało. W dodatku, te nowsze są cyfrowe i często muszą komunikować się ze sterownikiem samochodu, więc polecam szukać takiego co ma sterowanie analogowe i w komplecie z całym okablowaniem, timerem itd. Wtedy masz największą pewność, że będzie to działać i jako komplet wyjdzie taniej niż kupować częściami.
  • Poziom 9  
    A hydronic 10 dajmy na to jest cyfrowy nowoczesny i nie w głowie mu komunikacja. Łatwy w podłączeniu bez kablowania, czego nie da się powiedzieć kiedy nie możliwym jest uruchomienie we własnym zakresie bez konieczności rycia po schematach. Jeden nie wie czego chce, a drugi nie wie jak doradzać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Ja akurat wiem czego chcę :P Sporo szukam w tym temacie. Jeśli znajdę jakieś analogowe to muszę do Niego jeszcze sterownik montować? Chcę mieć jak najprostszą wersję bez kombinacji.
  • Poziom 25  
    Piotrek50501 napisał:
    Jeśli znajdę jakieś analogowe to muszę do Niego jeszcze sterownik montować?

    A jak zamierzasz go uruchamiać bez timera? Guzikiem dopiero po przyjściu do samochodu? Bez sensu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Afbwun dbwaschmaja napisał:
    Jeden nie wie czego chce, a drugi nie wie jak doradzać.

    Po pierwszym poscie i założeniach autora tematu widać, że nie jest szczególnie zorientowany w temacie i chce konkretnych, prostych i zrozumiałych odpowiedzi i rad, a twój post nie odpowiada na żadne z jego pytań.
  • Poziom 9  
    Nie wiem gdzieś Ty chłopie szukał jak gość od ogrzewań na wstępie wytłumaczyłby Tobie, że bez możliwości odpalenia na warsztacie nie możliwym jest zdiagnozować go choć w tak podstawowej kwestii jak zatarte łożyska dmuchawy. Jedne z podstawowych trudności brak obiegu wody z możliwością przegrzania czy zwarta zabudowa. Suchy piecyk jest o wiele łatwiej z klocków składać i testować na stole, choć to i tak nie jest tak proste jak to wygląda na pierwszy rzut oka..
  • Poziom 14  
    Chcę kupić analogowe i zrobić żeby działało dopiero jak wsiądę do samochodu i przyciskiem włączę. Nie chcę żadnego sterownika ani timera do tego. z tego co wiem to analogowe mozna podłączyć bezpośrednio do akumulatora.

    I jeśli będzie mi to dobrze działać i odłożę potem kaski i kupię z czasem do tego sterownik z pilotem. I wtedy myślę że będzie fajnie działać. Co o tym sądzicie?
  • Poziom 25  
    To ja miałem właśnie taki sam plan kiedyś. Znalazłem odpowiednie nawet, które się idealnie do tego nadaje. Nie potrzeba timera, oddzielnej pompki paliwa i w ogóle wszystko wbudowane. Kupiłem i okazało się, że nie działa. Czyli z wyjątkiem tego, że się dałem zrobić w wała to plan był dobry:P Model to BW50/DW50 w zależności czy benzyna cze diesel. Firma webasto. Nie mam doświadczenia, ale słyszałem, że eberspaher jest lepszy. Ogólnie do podłączenia, obsługi i przede wszystkim napraw.
  • Poziom 9  
    Słuchajcie ja i przedmówca jakoś tak całkiem przypadkowo jesteśmy zgodni co do obsługi awaryjności starego rzęcha. I to była by zasadnicza wytyczna, za którą przyjdą kolejne i kolejne. Kol. noel200 (co widać po aktywności w ostatnich dniach) przez niedziałający sterownik, bo ponoć servis stwierdził uszkodzenie się wyjścia sterowania kołkiem żarowym - w co też dosyć mocno powątpiewam przy możliwości dezaktywacji systemu komputerowego tak zwanego "cyfrowego" wyposażonego w pamięć usterek aktywnych z licznikiem tychże najistotniejszych dot. bezpieczeństwa, a więc mówiąc krótko w blokadę sterownika. Są też na forum podobne tematy, np. zakatowanie AT 2000D do tego stopnia, że już było za późno i trzeba było wymienić sterownik. Tak oto czasami dochodzi do sytuacji abnormalnych jak tutaj kiedyś miałem okazję dokonać iście niecodziennych wskazówek w naprawie przez osobę niezdolną do jej wykonania, bo niezdolną do analizy kodu usterki jakiego producent nie przewidział. Chciałbym Was jednak pomimo tego wyprowadzić z błędu, że ten tzw. "cyfrowy" nie jest aż tak strasznym diabłem jak go malują tym bardziej w rękach osoby będącej w posiadaniu podstawowych umiejętności-uzdolnień, a które mogą okazać się niezbędne w obsłudze piecyka. Z kolei sterownik analogowy z reguły jest to moduł osobny (tzw. "kaseta") i owszem jak najbardziej możliwy do obsłużenia pieca innego, niż do którego był zaprojektowany pod warunkiem posiadania do niego dedykowanych czujników, lecz tym trudniejszy do podłączenia z uwagi na pajęczynę kabli z przekaźnikami jak też nie jednokrotnie trudności z czytelnością schematów. Można nawet adoptować sterownik od suchego do mokrego tylko czy taka zabawa jest opłacalna ? Należy też pamiętać, że mowa jest o urządzeniu kompaktowym, gdzie część czujników jest tak sprytnie ulokowana, że człowiek jak patrzy na nie to nie ma zielonego pojęcia o ich istnieniu, bo są zaszyte we wnętrzu sterownika.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Dodam jeszcze zamienność części typu pompka webasto-eber może się zdarzyć, że będą zamienne, ale tylko w jedną stronę i ściśle ustalonych sytuacjach.
  • Poziom 43  
    Kolego kup sobie webasto z bmw 2,5 tds w nim jest wszystko czego potrzebujesz.
    Podpinasz paliwo,wode i prąd i masz w zamian ciepło.
  • Poziom 9  
    Ciekawym rozwiazaniem tez jest eberspacher hydronic, gdzie wszystko masz w jednej obudowie. Niestety kupno uzywanego to ryzyko bo nie wiadomo czy odpali.
  • Poziom 9  
    Mniej czy bardziej awaryjne, droższe czy te tańsze w utrzymaniu - cecha wspólna wszystkie awaryjne. Żeby było łatwiej komuś zielonemu kapnąć jak to jest mówię tak: "z webastami jak z wycieraczkami w samochodzie", tj. zawsze lepsze przepalone, niż zastane nie wiadomo jak długo i nie wiadomo gdzie. I tu jest okazja podważyć nieco ogólnie znaną opinię co do tego, że ludzie narzekają na te wodne piece, bo mało kogo obchodzi, że są takie dogrzewacze na 12V co włączają się automatycznie tylko na mrozie, bo to samochody osobowe. W ciężarówkach jeżeli chodzą, to jest wywierana presja by chodziły na okrągło i dlatego tam sytuacja wygląda trochę inaczej.
  • Poziom 43  
    Toteż nie kupuje się niewiadomego pochodzenia.
    Np. mam webasto z vectry B analogowe sprawne i co chętny od roku się nie trafił z okolicy.
  • Poziom 14  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Toteż nie kupuje się niewiadomego pochodzenia.
    Np. mam webasto z vectry B analogowe sprawne i co chętny od roku się nie trafił z okolicy.


    A ile chciałbyś za nie? I co oferujesz w zestawie?