Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 1.9TDI BKC - Nie pali jak ciepły.

saly 28 Paź 2014 06:07 11022 19
  • #1 28 Paź 2014 06:07
    saly
    Poziom 32  

    Auto jak w temacie, nie odpala po zagrzaniu jak się go zgasi na średnio ciepłym silniku lub na gorącym to nie pali, podczas pracy też potrafi zgasnąć i nie zapalić.
    Auto miało uszkodzoną pompę paliwa, ma założoną używaną pompę od golfa IV 1.9TDI PD, wymieniony filtr paliwa. Jakie ciśnienie powinna wytwarzać pompa paliwa w baku?
    Jak silnik nie chce odpalić to przy próbie uruchomienia zaskakuje na sekundę i po sekundzie gaśnie, jak postoi trochę to zapali.
    Auto ma założony układ oszukiwania czujnika temperatury silnika bo ciężko paliło po nagrzaniu, po założeniu układu odpalał dobrze bez problemów aż do uszkodzenia pompy paliwa.

    1 19
  • #2 28 Paź 2014 06:45
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    W pl mialem i w sumie dalej mam udika ze zrobionym silniku po peknieciu walu. Wszystko igla procz pompy. Te samo zachowanie. Zimny pali od strzala. Cieply nie. Trzeba grzac swiece gdzie elektronika juz ich nie wlacza. Ludzie maja patenty jak lanie wody zimnej czy z czajnika ale mi to nigdy nie wskazalo jednoznacznie tak jak bym chcial. Jak odpowietrzony i elektronika jest ok to to jest najprawpodobniej przyczyna. Tym bardziej ze zmieniales pompe. Ciezko tam cos zle zalozyc raczej..

    0
  • #3 28 Paź 2014 07:05
    guard10
    Poziom 28  

    Witam cisnienie pompy powinno być 7.5 bar .A silnik to chyba BLS A NIE BKS bo takiego nie mogę znależć.

    0
  • #4 28 Paź 2014 08:57
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Pompa w baku pcha cos okolo 0,5 bara tyle co by doleciało do tandem pompy. A pójdz moze w strone zasilania Plusy przekaznik systemoowy masy.

    0
  • #5 28 Paź 2014 09:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #6 28 Paź 2014 16:17
    ciuqu
    Poziom 33  

    Rozumiem że cały czas mówimy o pompie paliwa w baku?

    Na początek sprawdź czy pompa w ogóle podaje paliwo i pod jakim ciśnieniem, powinna 0,5bar.

    Skoro masz założone jakieś dziadostwo do oszukiwania czujnika to coś jest nie tak z silnikiem, doprowadź go do porządku.

    Sprawny silnik PD nie potrzebuje pompy w baku żeby pracować. Pompa Tandem sama ssie paliwo a pompa w zbiorniku służy głównie do chłodzenia paliwa i dobicia go przed rozruchem, w sumie to chyba nawet nie pracuje w ogóle na zimnym silniku dopiero gdy temperatura paliwa osiągnie odpowiednią wartość wtedy jest załączana (007 - fuel colling state 100%), sprawdź czy paliwo się nie cofa, możesz zrobić prosty test, ustaw samochód na bardzo stromej górce silnikiem w dół, zgaś gorący silnik i zobacz czy odpali, potem odwrotnie silnikiem do góry.

    Czy gorący silnik nie pali natychmiast po zgaszeniu czy po jakimś czasie?

    Zrób logi grupy 013,018,023

    0
  • #7 28 Paź 2014 22:09
    saly
    Poziom 32  

    Jeśli auto rozgrzeje się na tyle że obroty się ustabilizują to jak go zgasisz to już za sekundę go nie odpalisz.
    Przed awarią z układem paliwowym było ok tak jak z autem.
    Myślę że poprzedni mechanik postawił na pompę i filtr, chyba się pomylił bo oryginalna pompa która została po wymianie działa.
    Pompa w baku robi dobre 0,5bara. Jakie ciśnienie robi pompa tandemowa to nie wiem bo nie mam króća do wkręcenia manometru w pompę tandemową.
    Myślę że to nie problem elektryczny. Kiedy nie chce zapalić, można bez problemu zobaczyć obroty w podglądzie parametrów i zasilania, w sterowniku brak błędów. Podobnie immo też działa.

    2
  • #8 28 Paź 2014 22:21
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jaka jest dawka paliwa bez odbiorników na mocno rozgrzanym silniku?

    Jakie obroty masz na rozruszniku jak nie chce zapalić?

    Pompa w baku powinna robić 0.9 bara, ale to nie ona jest tu przyczyną, bo ona tylko ma dobić paliwa, resztę robi tandem pompa.

    Zloguj grupę 001 004 023 na gorącym silniku, wstaw na forum, będzie o czym podyskutować.

    1
  • #9 28 Paź 2014 22:26
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    podobna usterka występuje, gdy podczas wymiany pompy - filtra ktoś pomyli zasilanie z powrotem :)

    też sprawdzam to czasem po paru godzinach walki z autem :)

    1
  • #11 29 Paź 2014 08:02
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    jak wymieniał pompę w zbiorniku to pewnie tam popsrał

    2
  • #12 29 Paź 2014 09:35
    ciuqu
    Poziom 33  

    Filtr masz podłączony dobrze, zdejmij wąż 1 wsadź do butelki i przekręć zapłon zobacz czy leci paliwo, jak nie leci zrób to samo z wężem 2, jeśli leci z 2 to masz zamienione węże na pompie. Jak będzie źle nie zamieniaj ich czasem na filtrze tylko na pompie.

    1
  • #13 30 Paź 2014 21:10
    saly
    Poziom 32  

    Filtr podłączony poprawnie.

    Co udało mi się zdiagnozować dzisiaj.
    Dorobiłem króciec gwintowany do wkręcenia manometru (w miejsce serwisowego manometru V.A.S.5187) w pompie paliwa.
    Jak silnik jest zimny to po chwili kręcenia na manometrze jest ciśnienie około 8bar i z bólami zapali, jak silnik chwilę pochodzi i lekko nagrzeje to na manometrze jest koło 1 bara i silnik nie zapala. Jutro spróbuje podstawić pompę jak uda mi się pożyczyć.

    Tak się zastanawiam czy problem nie leży układzie paliwowym głowicy, bo gość miał problemy z rosnącym poziomem oleju, i problem nie został do końca rozwiązany. W tej chwili poziom oleju połowa między min-max.

    0
  • #14 31 Paź 2014 08:52
    ciuqu
    Poziom 33  

    To rzeczywiście masz coś nie tak z tandem pompą.

    Ciśnienie podczas rozruchu powinno wynosić min 1 bar, podczas pracy na jałowym min 3,5 bar, na wysokich obrotach 7-10 bar. Jeżeli podczas rozruchu masz 8 bar to prawdopodobnie zatkany jest powrót z pompy.

    Po zdjęciu pompy będziesz w niej miał otwór przysłonięty blaszką, tamtędy wylatuje powietrze z olejem z vacuum, zakręć pompą w kierunku jej obrotów powinno wylecieć trochę oleju, zobacz czy nie śmierdzi ropą.

    0
  • #15 01 Lis 2014 12:15
    kluczyk
    Poziom 13  

    Za taki stan rzeczy mogą również odpowiadać uszczelniacze na pompo wtryskach, tym bardziej ze wspominasz o przybywaniu oleju.

    0
  • #16 04 Lis 2014 21:44
    saly
    Poziom 32  

    Pompa podstawiona niestety usterka jest nadal, co prawda miałem nieco inną pompę oryginał był 038 145 209E, a podstawiłem 038 145 209A ale to chyba to samo.
    Cały czas podczas testów sprawdzam stan oleju i niestety stan ciągle rośnie, było 3/4 stanu jest MAX.

    Na drugiej pompie ciśnienia są identyczne, przy rozruchu na zimnym silniku jest koło 1 bara, po odpaleniu na wolnych obrotach 3 bar po przygazowaniu 7-8 bar.
    Na starej pompie było identycznie, pierwszy pomiar pokazał że na biegu jałowym jest 7 bar dlatego że użyłem manometra z zaworkiem zwrotnym, mierzyłem to jeszcze raz i wyszło mi
    tak samo jak na podstawionej pompie.

    Zastanawia mnie tylko że podczas pracy silnika na biegu jałowym wskazówka strasznie drga 3bar do 0,5 bar w takt pracy silnika.

    Oczywiście na podstawionej pompie jest identycznie po rozgrzaniu i zgaszeniu silnik przy próbie zapalenia na rozruchu jest 0bar auto nie pali, ostygnie i zaczyna robić ciśnienie na rozruchu i odpala.

    0
  • #17 04 Lis 2014 22:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To masz problem w głowicy, albo uszczelniacze pompowtrysków, sam pompowtrysk, lub pęknięta głowica, lub gniazda pompowtrysków.

    A wogóle podasz kod silnika? Czy to BKC czy BLS ?

    1
  • #18 05 Lis 2014 06:13
    saly
    Poziom 32  

    Poprawiłem w temacie, oczywiście BKC.

    Uszczelniacze na pompowtryskach to już nie moja działka wiec auto idzie do mechanika.

    Zastanawiam się czy można sprawdzić jakoś szczelność głowicy. Spróbuje zaślepić na ciepłym silniku powrót z pompy i podać 7 bar z kompresora na zasilanie pompy.

    0
  • #19 05 Lis 2014 07:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Trochę głupi pomysł dmuchać w tandem pompę, lepiej ją zdemontuj i Zaślep jeden kanał paliwowy w głowicy, a w drugi dmuchają, zdejmij pokrywę głowicy i obserwuj, może coś zobaczysz.

    1