Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Space Star 1.3 - Brak sygnału na jednej cewce zapłonowej.

Pavloor 28 Paź 2014 15:30 1716 1
  • #1 28 Paź 2014 15:30
    Pavloor
    Poziom 14  

    Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki.
    Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku.

    Po wstępnych oględzinach:
    Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze.
    Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na chwilę.

    Oględziny dalsze:
    Sprawdzone cewki, podmieniane na przemian - obie sprawne.
    Zasilanie cewek sprawdzone, poprawne.
    Fajki sprawne, pomierzone.
    Świece na środkowych cylindrach mokre.
    Przewody sygnałowe mają przejście pomiędzy cewkami, a sterownikiem ECU.


    Oględziny bardziej szczegółowe:
    Za pomocą multimetru odnotowałem skoki napięcia na przewodzie sygnałowym (cyl 1 i 4) ok 0-5V. Jak mniemam występuje tu sygnał prostokątny o amplitudzie właśnie 0-5V?
    Na przewodzie sygnałowym (cyl 2 i 3) sygnał ten jest znikomej wielkości 0-1,5V.

    Wartość napięcia sygnału mierzona względem masy.
    Nie posiadam oscyloskopu, ani testerów przebiegów, dlatego podpierałem się miernikiem uniwersalnym.


    Dodam, że procedura IMMO odcina jedynie sygnał sterowania wtryskiwaczy, a pozostałe elementy są normalnie zasilane, np. pompa paliwa, świece, itd.
    Z uwagi na to podpiąłem inny sterownik silnika od SS 1.3 z tego samego roku i uzyskałem iskrę na wszystkich cylindrach.

    Wnioski:
    - wiązka od sterownika silnika do samych cewek sprawna.
    - uszkodzenie znajduje się w sterowniku silnika/ECU.




    W załączniku zamieszczam zdjęcia fragmentów obu sterowników oraz możliwych winowajców.

    Brak uszkodzeń mechanicznych, przepaleń.
    Co sprawdzić dalej? Czy podmieniać oba elementy w ciemno?

    PS: rozrząd nowy, zamontowany poprawnie; silnik nie bierze oleju; głowica w porządku.

    1 1
  • Sklep HeluKabel
  • #2 14 Lis 2014 20:44
    Pavloor
    Poziom 14  

    Witam. Problem rozwiązany.
    Problemem okazał sie źle dobrany sterownik silnika.
    Dla silników bez aparatu zapłonowego (dwie cewki zapłonowe na pokrywie zaworów) są montowane sterowniki z serii MR, natomiast do starszych silników z aparatem zapłonowym (bez cewek na pokrywie) przewidziane są sterowniki MD.

    Może się komuś przyda taka uwaga.
    Pozdrawiam

    2