Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Space Star 1.3 - Brak sygnału na jednej cewce zapłonowej.

Pavloor 28 Oct 2014 15:30 2787 1
Tespol
  • #1
    Pavloor
    Level 14  
    Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki.
    Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku.

    Po wstępnych oględzinach:
    Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze.
    Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku. Wstaje dopiero po dodaniu gazu, ale tylko na chwilę.

    Oględziny dalsze:
    Sprawdzone cewki, podmieniane na przemian - obie sprawne.
    Zasilanie cewek sprawdzone, poprawne.
    Fajki sprawne, pomierzone.
    Świece na środkowych cylindrach mokre.
    Przewody sygnałowe mają przejście pomiędzy cewkami, a sterownikiem ECU.


    Oględziny bardziej szczegółowe:
    Za pomocą multimetru odnotowałem skoki napięcia na przewodzie sygnałowym (cyl 1 i 4) ok 0-5V. Jak mniemam występuje tu sygnał prostokątny o amplitudzie właśnie 0-5V?
    Na przewodzie sygnałowym (cyl 2 i 3) sygnał ten jest znikomej wielkości 0-1,5V.

    Wartość napięcia sygnału mierzona względem masy.
    Nie posiadam oscyloskopu, ani testerów przebiegów, dlatego podpierałem się miernikiem uniwersalnym.


    Dodam, że procedura IMMO odcina jedynie sygnał sterowania wtryskiwaczy, a pozostałe elementy są normalnie zasilane, np. pompa paliwa, świece, itd.
    Z uwagi na to podpiąłem inny sterownik silnika od SS 1.3 z tego samego roku i uzyskałem iskrę na wszystkich cylindrach.

    Wnioski:
    - wiązka od sterownika silnika do samych cewek sprawna.
    - uszkodzenie znajduje się w sterowniku silnika/ECU.




    W załączniku zamieszczam zdjęcia fragmentów obu sterowników oraz możliwych winowajców.

    Brak uszkodzeń mechanicznych, przepaleń.
    Co sprawdzić dalej? Czy podmieniać oba elementy w ciemno?

    PS: rozrząd nowy, zamontowany poprawnie; silnik nie bierze oleju; głowica w porządku.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    Pavloor
    Level 14  
    Witam. Problem rozwiązany.
    Problemem okazał sie źle dobrany sterownik silnika.
    Dla silników bez aparatu zapłonowego (dwie cewki zapłonowe na pokrywie zaworów) są montowane sterowniki z serii MR, natomiast do starszych silników z aparatem zapłonowym (bez cewek na pokrywie) przewidziane są sterowniki MD.

    Może się komuś przyda taka uwaga.
    Pozdrawiam