Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowa Corsa D z fabrycznym LPG. Która generacja lpg?

Trybo 28 Paź 2014 18:59 1329 5
  • #1 28 Paź 2014 18:59
    Trybo
    Poziom 11  

    Witam.



    Przymierzam się do kupna nowej Corsy D z fabrycznym lpg.

    Rzecz w tym że nie umiem znaleźć informacji jakie to lpg jest montowane w tym modelu.

    Czy to jest 4 generacja - wtrysk w kolektor w fazie lotnej. (parownik ogrzewany płynem z układu chłodzenia auta)

    Czy może 5 generacja - wtrysk w kolektor w fazie ciekłej (instalacja bez ingerencji w układ chłodzenia samochodu)

    A może 6 generacja - wtrysk w fazie ciekłej bezpośrednio w cylinder



    I jeszcze pytanko czy samochód z taką fabryczną instalacją traci jakiś procent na mocy czy nie?

    Pytam, bo przy 5tej i 6tej generacji (podobno) nie ma spadków mocy.

    Jaka jest temperatura automatycznego przełączenia się na gaz podczas jazdy?



    Jeszcze nie wiem czy kupić z fabrycznym lpg, czy lepiej później sobie osobno dać zamontować w autoryzowanym warsztacie.

    Dzięki z góry za info.

    0 5
  • #2 29 Paź 2014 15:20
    sztywny13
    Poziom 20  

    4 gen LandiRenzo

    Nowa Corsa D z fabrycznym LPG. Która generacja lpg?

    0
  • #3 29 Paź 2014 18:51
    M. S.
    Poziom 34  

    Wszystko fajnie. Głowica dostosowana do LPG. (W firmie produkującej zawory do silników ustaliłem, że materiał ten sam co do benzyny tylko geometria grzybka inna.)
    Jest tylko jedna zagwozdka. Czytałem, że z fabryczną instalacją nie można się połączyć za pomocą normalnych narzędzi (interface, program). Jeśli by się to potwierdziło to pozostaje zostawiać kasę w ASO. Kolega ma taką Corsinę i poza jedną awarią jeździ bez przeszkód. Strata mocy jest przy IV generacji niezauważalna. Ból wynika bardziej z silnika 1,2l. Szkoda, że nie oferują (nie oferowali) instalacji do silnika 1,4 16V.

    P. S. Ja mam poprzednią generację tego silnika (Z12XE) i na zamontowanej instalacji LR Omegas, bez większych przygód przejechałem ponad 145kkm, a silnik nadal w dobrym stanie. Oleju nie dolewam między wymianami.

    0
  • #4 29 Paź 2014 23:08
    Trybo
    Poziom 11  

    Szkoda że to 4ta generacja. Powoli wchodzi w życie 6ta:) Mogliby montować przynajmniej 5tą:)
    Jest wyjście by kupić benzynę a potem domontowac gaz w autoryzowanym warsztacie, ale....
    Czy stracę wtedy gwarancję ?
    Nawet gdybym zakładał w samym Auto Gaz Polska?

    0
  • #5 30 Paź 2014 07:51
    M. S.
    Poziom 34  

    Cytat:
    Szkoda że to 4ta generacja. Powoli wchodzi w życie 6ta:) Mogliby montować przynajmniej 5tą:)


    Hmm. Ale to nie jest tak jak z oprogramowaniem, gdzie nowszy program jest lepszy (przynajmniej powinien być).

    Różnice między wtryskiem fazy gazowej (IV), a fazy ciekłej (V) dla użytkownika są niewielkie zaś koszty V generacji wyższe (wiem to od posiadacza V, właściciela zakładu montującego LPG). Stosunek cena do jakość przemawia w dalszym ciągu za IV generacją. Z tego powodu V nie przyjęła się powszechnie. VI generacja przy tym silniku jest niedostępna bo sam silnik nie posiada wtrysku bezpośredniego benzyny.

    0
  • #6 30 Paź 2014 11:41
    Trybo
    Poziom 11  

    Tylko że 5ta generacja daje pewne korzyści:)
    Nie ma ingerencji w układ chłodzenia samochodu, no i sama głowica ma dodatkowe chłodzenie wynikające z rozprężającego się gazu w kolektorze.

    A mam pytanko takie jeszcze...
    Czy w tym modelu corsy jest pokazywana na bieżąco informacja o aktualnym spalaniu benzyny lub gazu ?

    0