Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 620Ti 1995r - Klikaja przekaźniki od pompy paliwa i grzałki sondy lambda

slaxpopcorn 28 Paź 2014 19:38 1206 13
  • #1 28 Paź 2014 19:38
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Witam

    Problemem są, a raczej wynikiem innego problemu, klikające przekaźniki jeden odpowiedzialny za prace pompy paliwa, oraz drugi, który steruje grzałka lambdy.

    Sprawa wygląda następująco. Przekaźniki klikają chwile po odpaleniu, czasami milkną po chwili same, czasami trzeba lekko przegazować autko, wtedy także cichną. problem występuje prawie wyłącznie na ciepłym silniku, nie za każdym razem ale powiedzmy co 2-3 odpalenie. Na zimnym odzywają się bardzo rzadko, prawie w ogóle. Czasami tez, ale również bardzo rzadko, słychać jak kliknie parę razy w czasie jazdy.

    Kiedy zwierają przekaźniki, silnik pracuje bardzo nie równo, powiedział bym że w rytm klikania, tak jak by im wtedy iskrę odcinało. Ale tak jak pisałem wyżej, albo po paru sekundach przechodzi sami, albo pomaga dodanie gazu, wtedy problem znika.

    Teraz tak, sprawdziłem:

    - sondę
    - czujnik temperatury
    - TPS
    - przekaźniki sprawne, dla pewności przelutowane

    Są sprawne. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Wymieniony, palec i kopułka, świece i kable wymienię na dniach.

    Dodam jeszcze, że w samochodzie od dziś jest LPG i zachowuje się tak samo jak na pb, jak klikają przekaźniki to kuleje silnik, także to chyba nie jest związane z sama pompą, bo ona do pracy na LPG jest zbędna.

    Zastanawiam się nad czujnikiem położenia wału? Wiem ze odcina iskrę, ale czy także pompę paliwa? Wiem, że jego awaria skutkuje gasnącym silnikiem po rozgrzaniu, albo w ogóle nie możnością odpalenia samochodu, do tego szarpanie (które u mnie także czasem występuje, chwile po odpaleniu -takie samo na pb i LPG - także wystarczy przegazowac i jest ok)

    Co radzicie?

    0 13
  • #3 28 Paź 2014 20:47
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    ładowanie 13,9v z tego co pamiętam, jutro potwierdzę.

    a może masa?

    0
  • #4 28 Paź 2014 21:44
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Masa i zasilanie, masz klasyczny problem ze spadkiem napięcia. Potrzebna Ci żarówka H4 i sprawdzasz.

    -1
  • #5 29 Paź 2014 07:31
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Pawel wawa napisał:
    Potrzebna Ci żarówka H4 i sprawdzasz
    mógłbyś opisać dokładniej, mam sprawdzać każdy przewód wiązki po kolei? Czy to znaczy że uszkodzony jest któryś z przewodów wiązki silnika?

    0
  • #6 29 Paź 2014 09:52
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nie, nie każdy. Ale zasilania i masy musisz sprawdzić pod obciążeniem. Nie ma lekko.

    -1
  • #7 29 Paź 2014 11:34
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    ok, ale tymi przekaźnikami steruje ECU, nie uwale go przy sprawdzaniu? Czyli po prostu muszę sprawdzić czy napięcia nie skaczą, tak samo masy? W jaki sposób będzie się zachowywała żarówka jeśli trafię na problem? będzie po prostu przygasać?

    Przepraszam za głupie pytania, ale nigdy nie sprawdzałem w ten sposób, autko muszę ogarnąć sam, bo nie mam jak oddać do elektryka, użytkuję go codziennie.

    Najfajniej jak by ktoś opisał procedurę łopatologicznie.

    0
  • #8 29 Paź 2014 11:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Żarówką sprawdzasz zasilania wchodzące do ECU i masy. Tak samo przekaźnik, zasilanie wchodzące. Jak się pomylisz oczywiście uszkodzisz sterownik. Żarówka ma świecić pełnym światłem.

    0
  • #9 29 Paź 2014 12:35
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Dziękuję, rozumiej że jeśli żarówka nie będzie świecić jak powinna, to na odpowiednim przewodzie mam szukać uszkodzeń?

    0
  • #10 29 Paź 2014 12:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak. Zwłaszcza na połączeniach. Pewnie u Ciebie problem będzie na którymś masowym. Ale głowy nie dam. ;)

    0
  • #11 29 Paź 2014 15:17
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Dobra jeszcze jedno. Jak sprawdzam zasilania do ECU, to masę żarówki wpinam do aku? A jak masy w ECU to na odwrót?

    Dodano po 2 [godziny] 34 [minuty]:

    A czy żarówkę mogę zastąpić po prostu multimetrem i obserwować czy napięcia się wahają?

    0
  • #12 29 Paź 2014 15:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak.
    Nie, żarówka to obciążenie. Multimetr nie wychwyci usterki.

    0
  • #13 29 Paź 2014 17:45
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Ok, wszystko jest dla mnie jasne, dziękuje bardzo za rzeczowe wskazówki.

    0
  • #14 20 Gru 2014 22:19
    slaxpopcorn
    Poziom 12  

    Witam

    problem z autkiem rozwiązany, winny okazał się czujnik położenia wałka ssącego, już po odpięciu czujnika silnik zaczął poprawnie pracować.

    0