Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Termet - Zamknięta czy otwarta komora spalania

skarżyski 29 Oct 2014 12:57 4821 26
  • #1
    skarżyski
    Level 10  
    Witam.
    Zakupiłem już wszystkie rzeczy typu rury, grzejniki, zawory. Został mi tylko piec dwufunkcyjny i tutaj pojawił się problem. Mieszkam w mieszkaniu w kamienicy 70m2, wysokość 3m. Nade mną tylko nie zamieszkany strych. Administrator robił remont i wymiane dachu i dołożył nowe wkłady kominowe. Byłem przekonany że mam tą rurę turbo i potrzeba mi kocioł z zamkniętą komorą spalania. Nawet takowego szukałem. Jednak instalator który przybył szybko stwierdził że mam zwykłą rurę kwasoodporną nadającą się tylko do kotła z komorą otwartą. I teraz pytanie. Czy kupować kocioł z otwartą komorą czy może opłaca się kombinować z przerabianiem czy wymienianiem tej rury na rurę turbo. Piecyk będzie u mnie wisiał w kuchni ok. 15 m2. Prosiłbym o jakieś rady bo co by nie mówić zimno już się robi :D
  • Helpful post
    #2
    bro2004
    Level 29  
    Jaka jest średnica tej nowej kwasówki?
    Jest to Twój komin, czy dzielisz go z kimś?
  • #3
    skarżyski
    Level 10  
    12-13cm. Nie dzielę z nikim. Rura zaczyna sie u mnie i kończy nad strychem.
  • #4
    bro2004
    Level 29  
    By założyć kociol z zamknięta komorą do tej rury 13 cm trzeba włożyć rurę 8 cm kwasówkę składaną na uszczelki do samej góry zakończona daszkiem i kołnierzem okapowym. Powietrze do spalania kocioł pobierać będzie z powierzchni między jedną rurą, a drugą. A w kuchni należy założyć system rura w rurze, czyli 80/125. Adapter 80/125 + kolano 80/125 90st i dalej nie wiem jak to wygląda u Ciebie. Na pewno zamknięta komora jest lepsza, bo bezpieczniejsza i nie zabiera tlenu z pomieszczenia w którym się znajduje.
  • #5
    skarżyski
    Level 10  
    Bardzo dziekuje za informacje. U mnie wychodzi ta rura w kuchni przy suficie i jest możliwośc przesunięcia kotła do tej rury. Mam stara kuchnie do remotnu. Narazie tylko chcę zrobić ogrzewanie. Jak będzie mnie stać na remont to pewno i tak trzeba będzie przeprojektować te rury itp, a może i podłogowe zrobić. A jeszcze tak orientacyjnie jaki to byłby koszt zakupu samych tych rur plus kolanek. Powiedzmy długość 4-5m rury kominowej. Czyli jak się da to przerabiac na turbo? Otwarta komora gorzej zda egzamin. Przepraszam za takie pytania, ale nie znam sie na tym w ogóle.
  • #6
    skarżyski
    Level 10  
    Panowie można prosić o proste wskazówki, a nie pisać prozą czy przysłowiami świetokrzyskimi. Zwyczajnie się nie znam i pytam o poradę. Myślę że lepiej zapytac na specjalistycznym forum niż pseudo znawców z podwórka. Jak dostanę poradę to wtedy dzwonię po fachowca i korzystam z usług. Po co mam dzwonić po fachowca jak nie wiem na co się zdecydować. Z wpisu powyżej mam rozumieć by ulepszyć rurę tak? Jeśli tak to proszę podać takie przybliżone koszty na ile mam się nastawiać, będę bardzo wdzięczny.
  • Helpful post
    #7
    olejopalacz2
    Level 23  
    Zakładaj dodadkowa rure i piec kondensacyjny
  • #8
    skarżyski
    Level 10  
    Panowie, ale tu chodzi nie o kondensat, tylko o dwufunkcje albo z otwartą komorą lub dwufunkcja z zamknietą komora turbo. Na konendensat według wpisów wcześniejszych jestem za głupi. Więc jakby mógł doradzić, czy ulepszać rurę i turbo z zamknietą, czy zostawić jak jest i kocioł z otwartą komorą spalania. Jesli ta 1 wersja to da się znać przybliżony koszt +/-200zł powiedzmy.
  • Helpful post
    #9
    FOSGEN1
    Level 27  
    skarżyski wrote:
    Czy kupować kocioł z otwartą komorą

    Możesz, ale taki kocioł pobiera powietrze z pomieszczenia. Więc albo będziesz miał przeciąg, albo jakoś pokombinujesz z doprowadzeniem powietrza np. rurą PCV.

    A powiedz, czy konsultowałeś sprawę z jakimś poważnym instalatorem? Coś Ci podpowiedział?

    skarżyski wrote:
    Po co mam dzwonić po fachowca jak nie wiem na co się zdecydować

    choćby po to, żeby mając więcej niż jedno źródło informacji podjąć możliwie najlepszą decyzję. Nigdy nie powinno się bazować tylko na jednym.
    skarżyski wrote:
    Jeśli tak to proszę podać takie przybliżone koszty na ile mam się nastawiać, będę bardzo wdzięczny.

    To akurat możesz sam dość łatwo sprawdzić.
  • #10
    skarżyski
    Level 10  
    Konsultowałem się oczywiście. Nie robię instalacji sam gdyż mam dwie lewe ręce. Fachowiec powiedział że rura jest zwykła kwasowa i tylko wchodzi w grę otwarta komora. Jeśli chcę zamknieta muszę zmienić rurę kominową. Na pytanie czy z otwartą komorą, czy zmieniac wkład i z zamkniętą nie umiał udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
    Odprowadzanie powietrza rurą pcv nie wchodzi w grę. Różnica w zakupie kotła z zamkniętą komorą jest nie wielka, jakieś 150 zł. Więc zostaje tylko koszt przerobienia istniejącej rury. Nie mam o tym żadnego pojęcia dlatego pytam. Czy dopłacać i wraz z dopłatą odczuję poprawę komfortu użytkowania, czy tez nie za bardzo.
  • #11
    FOSGEN1
    Level 27  
    skarżyski wrote:
    Odprowadzanie powietrza rurą pcv nie wchodzi w grę

    Mówiłem do doprowadzeniu. Jeśli tylko się przejęzyczyłeś, to dlaczego nie wchodzi w grę?

    Już miałeś napisane, jakie wymogi mają kotły z otwartą komorą. Teraz musisz sam zadecydować.
  • Helpful post
    #12
    lemonr
    Level 14  
    A co z opcją piec kondensacyjny i wkład z tworzywa sztucznego? czemu tego nikt nie proponuje, nie wyjdzie taniej? Tylko zaznaczam, że mam na myśli sytemy kominowe z tworzywa a nie rury od kanalizy.:-)
  • Helpful post
    #13
    nieistotny
    Level 16  
    Panie Skarżyński wcale Pan nie musi stosować układu rura w rurze przy piecu turbo.
    Zaciąg powietrza i odprowadzenie spalin można zrobić na 2 osobnych rurach.
  • #14
    skarżyski
    Level 10  
    Ale to wtedy musiałbym wyprowadzić jakoś rurę drugą przez dach? Wezwałem jednego na jutro fachowca i zobaczymy co powie. Chyba będę chciał przerobić tą rurę tak by podłączyć kocioł z zamknięta komorą. Mieszkam w niedużym mieście i wcale nie ma tutaj tak dużo fachowców w tej kwestii. Dlatego chciałem coś wybadać na forum, bo ja kompletnie sie na tym nie znam.
  • #15
    nieistotny
    Level 16  
    Przez dach albo przez ścianę na zewnątrz, są różne sposoby.
    W instrukcji pieca turbo znajdzie Pan wszystkie możliwe prawidłowe sposoby podłączenia pieca. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #16
    maras77
    Level 21  
    Piec z otwartą komorą wymaga spełnienia dodatkowych warunków wentylacji pomieszczenia. Będzie robił też przeciąg i wychładzał pomieszczenie (dolot powietrza z zewnątrz). Jest też niebezpieczny - może zaczadzić domowników.

    Jak do komina wstawi się drugą rurę spalinową i zrobi adapter, jak już ktoś pisał, to taki piec jest bezpieczniejszy, nie wymaga dodatkowej wentylacji pomieszczenia a komin koncentryczny działa jak regenerator spalin (wymiennik) i podnosi trochę sprawność całego kotła.

    http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2011/01/IR_2010_01_01_KoncentryczneSystemy.pdf


    A najlepszy byłby kociołek kondensacyjny, też z kominem koncentrycznym, lub przez ścianę.
  • Helpful post
    #17
    Maciush
    Level 11  
    zdecydowanie poleciłbym kocioł kondensacyjny, i system komina koncentrycznego. kocioł kondensacyjny ma modulacje mocy i ma możliwość lub konieczność podłączenia czujnika temp. zewnętrznej co pozwala mu ograniczać temp zasilania zależnie od temp. zewnętrznej.
    Koszt kotła zależy w dużej mierze od instalatora i chęcią podzielenia się rabatami :)
  • #18
    skarżyski
    Level 10  
    Witam. Bardzo dziękuje za wszystkie porady, wskazówki. Będę ulepszał rurę pod kocioł turbo. Na kondensat mnie nie stać, a po drugie w tym mieszkaniu mieszka jedna osoba. Więc nie wiem czy były by widoczne takie oszczędności.
    Mam pytanie jeszcze:
    Pytanie: Jaka jest różnica między gazowym kotłem dwufunkcyjnym MINIMAX ELEGANCE a MINITERM
    ELEGANCE?
    Odpowiedź: Zasadnicza różnica pomiędzy urządzeniami polega na budowie wymienników ciepła.
    Kocioł MINIMAX ELEGANCE posiada główny wymiennik ciepła miedziany na cele c.o. oraz dodatkowo
    wymiennik płytowy ze stali szlachetnej na cele c.w.u. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy wstanie
    uzyskać dużą stabilność temperatury c.w.u. Wychładzanie układu po poborze c.w.u. odbywa się
    w obiegu wewnątrz kotła (wymiennika główny – wymiennik płytowy) uniezależniając obieg c.o. od
    obiegu c.w.u.
    W kotle MINITERM ELEGANCE występuje miedziany bitermiczny wymiennik ciepła „rurka w rurce”.
    Zewnętrzną częścią przepływa czynnik grzewczy (c.o.), natomiast wewnętrzną woda użytkowa (c.w.u.).
    W momencie poboru, woda użytkowa podgrzewana jest w głównym wymienniku kotła, co skraca do
    minimum czas podgrzewu. Po zakończeniu poboru ciepłej wody użytkowej wymiennik schładzany jest
    poprzez kilkunasto-sekundowe włączenie się pompy c.o.

    Czy jest to warte dopłaty 350 zł?
  • Helpful post
    #19
    Maciush
    Level 11  
    bierz tradycyjny nie bitermiczny, chyba że stać cię na nowy za 2 - 3 lata
  • Helpful post
    #20
    bro2004
    Level 29  
    Widzę znawcę znaleźliśmy :D :D :D
    Patrz Termety bitermiczne chodzą już spokojnie 10 lat...ręce opadają. Jak Ci się udało te 5 postów nabić :)
  • #21
    Maciush
    Level 11  
    Dla kolegi Bro2004
    Może nie jestem znawcą wymienników, mimo że w branży sanitarnej pracuję już kilka lat i nie boję się nowości. Takie zdanie potwierdza kilku serwisantów z mojego regionu. nie chciałbym tu wchodzić w polemikę który wymiennik jest lepszy czy gorszy. To jest moje subiektywne zdanie i tyle. Pamiętajmy o słabej jakości wody w naszym kraju i o przeglądzie kotła przed sezonem grzewczym. Pozdrawiam
  • #22
    bro2004
    Level 29  
    No właśnie subiektywne zdanie. Prosimy o argumenty, a nie puste slogany.
  • #23
    skarżyski
    Level 10  
    Panowie po co te osobiste przepychanki. Jednym słowem warto te 300 zł dopłacać do Minimaxa czy nie warto.
  • #24
    FOSGEN1
    Level 27  
    skarżyski , zaraz znów usłyszysz jednym zdaniem na dwa głosy - warto i nie warto...
    A tak na poważnie - może się za chwilę jeszcze ktoś włączy do tematu, bo im więcej głosów tym łatwiej wypośrodkować.
  • #26
    skarżyski
    Level 10  
    Panowie a jeszcze powiedzcie mi jaki wymiennik ciepła jest mniej awaryjny ten bitermiczny czy płytowy w przypadku termeta. Który z tych kotłów jest mniej awaryjny, ma prostszą konstrukcję i tańsze części. Jutro muszę się zdecydować finalnie, bo fachowiec zaczyna tracić cierpliwość.
  • Helpful post
    #27
    serwo66
    Level 25  
    Dla świętego spokoju bierz płytowy, chociaż na 13 lat jak pracują bitermiki tylko raz miałem problem z wymiennikiem. Większość kotłów które sprzedaję to bitermiki.