Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

IVECO CURSOR F2B - Gdzie diagnoza komputerowa

dacik 29 Oct 2014 18:43 2373 3
  • #1
    dacik
    Level 2  
    Witajcie!
    Może ktoś z Was orientuje się, gdzie można przeprowadzać diagnostykę silnika IVECO Cursor F2B ?
    Po wymianie turbiny brak mocy, konieczna diagnoza komputerowa. Mechanicy autobusu nie mają sprzętu...
    Auto stoi - a jak stoi to kierowca nie jezdzi, więc nie zarabia...

    Proszę o odpowiedź.
    Najbardziej interesowałyby mnie rejony w województwie Wielkopolskim.

    Silnik zasila autobus Karosa C 956 Axer.
  • #3
    dacik
    Level 2  
    Witaj,
    Autobusem jeździł mój tata, mówi że wumruguje kontrolka sygnał Jeden długi, sześć krótkich.

    Jeśli mierzy się to jakoś inaczej, to poproszę o jakas instrukcję to wtedy on sprawdzi dokładniej.

    I dzięki za odpowiedz!
  • #4
    kwok
    Level 39  
    Tam jest tak że za jednym naciśnięciem klawisza wymruga tylko jeden błąd. Jeśli jest zapisane np 3 błędy to każde kolejne naciśnięcie wywoła następny błąd, czyli po 4-tym naciśnięciu wymruga ten bład który pojawił się za pierwszym naciśnięciem i wtedy wiadomo że zostały wymigane wszystkie. Numer błędu jest dwucyfrowy (długie błyski to dziesiątki, krótkie to jedności). To co twój tata wymrugał to nr 16 (jeden długi i sześć krótkich).
    Najpierw trzeba wymrugać błędy które są zapisane i je zapisać na kartce, potem trzeba skasować błędy a potem jazda próbna i ponowne "mruganie".
    Kasowanie błędów:
    1. kluczyk w stacyjce w pozycji przed zapłonem (kontrolki nie świecą a prąd w autobusie jest włączony)
    2 naciskasz przycisk od "mrugania" i trzymasz
    3 po 6 sekundach włączasz zapłon cały czas trzymając przycisk
    4 po dalszych 6 sekundach zwalniasz przycisk
    Błędy powinny się skasować. Naciskasz na chwilę hamulec żeby zgasła kontrolka od silnika (ta żółta która mruga), potem naciskasz klawisz żeby sprawdzić czy błędy się skasowały. Jeśli się skasowały i nie ma żadnych to kontrolka będzie świecić tylko podczas trzymania klawisza. Jeśli naciskając klawisz pojawiają się nadal te które były to trzeba ponowić procedurę kasowania, Czas 6sekund nie musi być precyzyjny tzn nie może być za krótki ale też nie przesadnie długi. Jeśli się uda to nawet jeśli jakieś błędy występują to raczej nie będą te co były przed kasowaniem.

    Z tego co sobie przypominam to bład 16 wymiga jeśli nie naciśniesz hamulca po właczeniu zapłonu.
    Gdzieś miałem listę błędów ale postaram się poszukać dopiero wieczorem.

    Co z powietrzem do zaworu turbiny? Sprawdzalićie czy dochodzi? Żeby było trzeba napompować autobus i sprawdzać na właczonym zapłonie.