Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna 40 - olej cieknie spod karteru, brak smarowania łańcucha

29 Paź 2014 20:32 11367 8
  • Poziom 7  
    Tak jak w temacie olej cieknie spod metalowej osłony karteru przez co łańcuch nie ma smarowania. Element gumowy który podaje olej z pompki kupiłem nowy podobnie jak metalową osłonkę i dalej to samo. Olej wcale nie idzie kanalikiem tylko rozchodzi się na boki pod osłonką karteru, dodam jeszcze że kanalik jest drożny.
  • Poziom 23  
    Czy prowadnica ma na tym samym poziomie otwór co kanalik w pilarce?
  • Poziom 7  
    Tak, prowadnicy używam już jakiś czas i do tej pory nie było problemu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 7  
    Po zrobieniu uszczelki pojawiło się smarowanie, ale to jeszcze nie to co powinno być. Zauważyłem że guma która przekazuje olej z pompki wyżej delikatnie wystaje nad karter, stara nie wystawała i były identyczne objawy. Jest w tym modelu jakiś odpowietrzenie zbiornika olejowego?
  • Poziom 1  
  • Poziom 7  
    Husqvarna 40 - olej cieknie spod karteru, brak smarowania łańcucha Husqvarna 40 - olej cieknie spod karteru, brak smarowania łańcucha

    Jak widać na zdjęciu uszczelka jest mokra nie wiadomo z jakiego powodu. Na tym zdjęciu co wstawiłem uszczelka jest trochę wyszczerbiona tuż przy kanaliku, ale to już poprawiłem.

    Edit

    Dzisiaj ustawiałem gaźnik i zauważyłem, że olej kapie spod pilarki, nie wiem skąd się tam bierze. Sprawdziłem kanalik w głowicy ale był drożny, otwór w prowadnicy trafia na kanalik w karterze. Niepokoi mnie to kapanie oleju, wystarczy trochę popracować piłą a na drugi dzień jest kałuża pod spodem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 7  
    Problem ze smarowaniem rozwiązany, przyczyną była zużyta pompka olejowa która została wymieniona na nową. Co do wyciekania oleju podczas gdy piła stoi to sprawdziłem wszystkie śruby znajdujące się w okolicy zbiornika oleju i żadna go nie przebiła. Zawsze jak pojawiał się jakiś wyciek to najwięcej oleju było w okolicach tylnej śruby mocującej cylinder od strony prowadnicy co dziwne. Wczoraj trochę nią popracowałem i postawiłem na deseczkach tak żeby lepiej było widać gdzie cieknie, ale jak do tej pory jest sucho. Jak coś się pojawi to dan znać ;)