Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 1.9TD 98r - Alternator - regulator czy prostownik?

Pisklak 30 Paź 2014 07:34 1578 9
  • #1 30 Paź 2014 07:34
    Pisklak
    Poziom 16  

    Witam. Mam ostatnio pewien problem z alternatorem (valeo). Gdy silnik jest zgaszony wszystko jest ok, natomiast gdy odpale i alternator zacznie pracować całe oświetlenie zaczyna delikatnie pulsować. Brak kontrolki ladowania nawet przy zgaszonym silniku, Ładowanie w normie, z obciążeniem waha się 14,30 - 14,35.
    Mam uszkodzony regulator czy prostownik.

    0 9
  • Pomocny post
    #2 30 Paź 2014 08:00
    manta
    Poziom 39  

    Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.

    2
  • #3 31 Paź 2014 08:56
    Pisklak
    Poziom 16  

    Dzięki za odzew. pomierzyłem dzisiaj wszystko i tak: masa alternatora - akumulator, masa akumulatora - alternator, alternator - masa auta, akumulator - masa auta, szystkie wyniki są jednakowe, przy wyłączonych światłach ładowanie na poziomie 14,4 z wahaniami napięcia ok 0,05V. Czy potwierdza to Twoją teorię o regulatorze?

    Z kontrolką może być ciężej gdyż żarówka i bezpiecznik ok. Mam schemat licznika i do kontrolki ładowania jest połączony w liczniku opornik, być może jego wina. Muszę sprawdzić na pinie wtyczki licznika czy jest impuls, wtedy będę mógł wykluczyć licznik.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 31 Paź 2014 09:07
    kwok
    Poziom 39  

    Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.

    1
  • #5 31 Paź 2014 09:23
    Pisklak
    Poziom 16  

    Dzięki. O to mi chodziło, nie byłem pewny czy regulator czy prostownik.

    Wymiennie i napisze czy się poprawiło po czym zamkne temat.

    A jeśli chodzi o regulator to jest wysyp tanich, waro się w nie pakować?

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Paź 2014 09:57
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Witam,
    Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika.
    Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.

    1
  • #7 04 Lis 2014 09:13
    Pisklak
    Poziom 16  

    Ponawiam wcześniejsze pytanie gdyż jest ono uzależnione od dalszego przebiegu rozwiązania mojego problemu.

    Regulator w sklepie z alternatorami Pani Sprzedawca powiedziała mi między 100 a 150zł. Na portalach aukcyjnych można je znaleźć i za 30zł. Opłaca się te tanie kupować, czy lepiej dołożyć i kupić droższy tylko czym one się od siebie różnią?

    0
  • #8 04 Lis 2014 20:54
    kwok
    Poziom 39  

    Czym się różnią? hehehe Tu jest kilka aspektów sprawy:
    1. Sprzedawca w sklepie sprzedaje to samo co na alle.. tylko z dużo większą marżą,
    2. Sprzedawca sprzedaje produkt właściwej jakości i dlatego jest droższy,
    3. Produkt właściwej jakości jest godny zaufania i w pakiecie z paragonem masz gwarancję i brak ewentualnych kosztów (przesyłki i telefony) w przypadku ewentualnej reklamacji,
    4. Sprzedawca z alle... ma dobry towar rodem z np naczepy i chce się go pozbyć,
    5. Sprzedawca z alle.. ma badziewie które padnie po tygodniu.
    Przeanalizuj i podejmij decyzję.

    0
  • Pomocny post
    #9 04 Lis 2014 21:01
    decybel91
    Poziom 39  

    Sniezynka napisał:
    Witam,
    Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika.
    Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.


    Dokładnie, zrobić na orgniale, nie kombinować z chińskmi regulatorami z allegro.

    1
  • #10 09 Lip 2015 18:43
    Pisklak
    Poziom 16  

    Uszkodzony był regulator.

    Dziękuję i pozdrawiam.

    0