Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 1.9TD 98r - Alternator - regulator czy prostownik?

30 Oct 2014 07:34 1869 9
  • Level 16  
    Witam. Mam ostatnio pewien problem z alternatorem (valeo). Gdy silnik jest zgaszony wszystko jest ok, natomiast gdy odpale i alternator zacznie pracować całe oświetlenie zaczyna delikatnie pulsować. Brak kontrolki ladowania nawet przy zgaszonym silniku, Ładowanie w normie, z obciążeniem waha się 14,30 - 14,35.
    Mam uszkodzony regulator czy prostownik.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
  • Level 16  
    Dzięki za odzew. pomierzyłem dzisiaj wszystko i tak: masa alternatora - akumulator, masa akumulatora - alternator, alternator - masa auta, akumulator - masa auta, szystkie wyniki są jednakowe, przy wyłączonych światłach ładowanie na poziomie 14,4 z wahaniami napięcia ok 0,05V. Czy potwierdza to Twoją teorię o regulatorze?

    Z kontrolką może być ciężej gdyż żarówka i bezpiecznik ok. Mam schemat licznika i do kontrolki ładowania jest połączony w liczniku opornik, być może jego wina. Muszę sprawdzić na pinie wtyczki licznika czy jest impuls, wtedy będę mógł wykluczyć licznik.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 39  
    Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
  • Level 16  
    Dzięki. O to mi chodziło, nie byłem pewny czy regulator czy prostownik.

    Wymiennie i napisze czy się poprawiło po czym zamkne temat.

    A jeśli chodzi o regulator to jest wysyp tanich, waro się w nie pakować?
  • Helpful post
    Level 32  
    Witam,
    Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika.
    Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
  • Level 16  
    Ponawiam wcześniejsze pytanie gdyż jest ono uzależnione od dalszego przebiegu rozwiązania mojego problemu.

    Regulator w sklepie z alternatorami Pani Sprzedawca powiedziała mi między 100 a 150zł. Na portalach aukcyjnych można je znaleźć i za 30zł. Opłaca się te tanie kupować, czy lepiej dołożyć i kupić droższy tylko czym one się od siebie różnią?
  • Level 39  
    Czym się różnią? hehehe Tu jest kilka aspektów sprawy:
    1. Sprzedawca w sklepie sprzedaje to samo co na alle.. tylko z dużo większą marżą,
    2. Sprzedawca sprzedaje produkt właściwej jakości i dlatego jest droższy,
    3. Produkt właściwej jakości jest godny zaufania i w pakiecie z paragonem masz gwarancję i brak ewentualnych kosztów (przesyłki i telefony) w przypadku ewentualnej reklamacji,
    4. Sprzedawca z alle... ma dobry towar rodem z np naczepy i chce się go pozbyć,
    5. Sprzedawca z alle.. ma badziewie które padnie po tygodniu.
    Przeanalizuj i podejmij decyzję.
  • Helpful post
    Level 41  
    Sniezynka wrote:
    Witam,
    Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika.
    Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.


    Dokładnie, zrobić na orgniale, nie kombinować z chińskmi regulatorami z allegro.
  • Level 16  
    Uszkodzony był regulator.

    Dziękuję i pozdrawiam.