Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy przesuwnej - zwolniona praca motoreduktora

30 Paź 2014 08:33 1911 6
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam duży problem z którym męczę się już od dłuższego czasu i proszę o pomoc / sugestie co można jeszcze zrobić...

    Problem jest następujący:
    Kupiłem motoreduktor kątowy SEW-EURODRIVE 3fazowy 230/400V z Hamulcem.
    typ: SF37 DR63L4/BR/TF/AMD1
    zamontowałem go do bramy przesuwnej i na początku działał bezproblemowo zasilany zwykłym napięcien 220V podłączony w gwiazdę.

    Po jakimś czasie, rano wyjeżdzajac do pracy brama nie mogla się otworzyć, przesuwala się bardzo wolno czy to przy otwieraniu czy zamykaniu.

    Pierwsze co sprawdzilem to zakres temperaturowy w jakim moze pracowac silnik bo w ciagu dnia gdy temperatura jest wieksza nie ma problemu z bramą.
    Problem pojawia sie gdy jest zimno.

    Zmienilem połączenie z gwiazdy na trójkąt i brama dzialala przez 2 dni i znow to samo.
    Bardzo latwo mozna zatrzymać bramę ręką a przecież tak na pewno nie powinno byc.
    Sprawdzilem rowniez czy hamulec nie blokuje silnika (myslalem ze sie nie zwalnia do konca ale to tez nie to).

    w zalaczniku tabliczka silnika, schemat podlaczenia stycznika oraz zdjecie puszki na silniku.
    dodatkowo mam bramstera do sterowania bramy jezeli to ma jakis wplyw...

    Prosze o pomoc co mozna jeszcze sprawdzic / zmienic / poprawic bo juz niemam pomyslow a zima idzie i brama w ogole sie nie otworzy...

    Pozdrawiam Napęd bramy przesuwnej - zwolniona praca motoreduktora Napęd bramy przesuwnej - zwolniona praca motoreduktora Napęd bramy przesuwnej - zwolniona praca motoreduktora
  • Poziom 2  
    kotbury napisał:
    Sprawdź ew wymień kondensator przy silniku - on odpowiada za tworzenie drugiej fazy i jak traci pojemność to motorek słabnie. Uzwojenia z powrotem połącz w gwiazdę.


    Z kondensatorem juz tez kombinowalem...
    najpierw byl 20uF pozniej dla testu dałem 30uF i brama chodzila caly czas w zwolnionych obrotach aktualnie jest 15uF.
    Wiem, ze pojemnosc kondensatora dobierana jest dla mocy silnika ale tak jak pisalem nie zmienia to nic niestety :(
  • Poziom 2  
    kotbury napisał:
    Pozostaje zmierzyć rezystancję wszystkich 3 uzwojeń i porównać ze sobą. Może któreś ma zwarcie albo przerwę która ujawnia się w zimnie (skurcz metalu).


    Jak dobrze pamiętam to mierzyłem opory i o dziwo na każdej fazie ten opór był inny...
    Zmierzę go jeszcze raz i podam wyniki.

    "kotbury" dzieki za sugestie.

    Pozdrawiam

    EDIT:
    sprawdzilem silnik i na kazdej fazie jest taki sam opor 0,29...
    ktos ma jakis pomysl co jeszcze mozna sprawdzic?
  • Poziom 2  
    Witam,

    Nikt nie ma pomysłu co jeszcze sprawdzić / zmienić?
    Już sam nie wiem co z tym zrobić...