Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanie

FPiotrek 30 Paź 2014 09:26 3729 13
  • #1 30 Paź 2014 09:26
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Witam
    Zagazowałem niedawno Mazde Premacy i chciałbym się dowiedzieć czy wszystko jest jak należy.
    Premacy 2003, 1.8 100KM
    Instalacja:
    Stag-4 Qbox Basic
    Hana 2001 czerwona
    Parownik AC R01
    Po instalacji auto jeździło poprawnie, tylko ok 2300 lub ok 2800 obrotów, czuć było pojedyncze przerwanie, średnie spalanie przy jeździe pół na pół miasto/trasa wychodzi ok 11 lpg. Po przejechaniu 1000 km byłem u gazownika na regulacji, zmniejszył przerwę na świecach do 0,8 mm, podciągnął mnożnik i doszło trochę więcej pod butem ale szarpnięcia nadal występują. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, w sterowniku nie mam zaznaczonej opcji "inteligentna obsługa dotrysków" jedynie ustawiony mam "próg obcinania dotrysków" na 0,1 i z tego co mówił mój gazownik z tą opcją inteligentnej obsługi bardziej szarpało niż bez niej.
    Ta opcja ma być więc włączona czy nie ?? Mam też pozwolenie od gazownika, żeby się samemu podpiąć pod sterownik i spróbować coś pozmieniać (głównie mówił o tym progu odcięcia wtrysków i inteligentnej obsłudze), czy coś byście doradzili załączam screeny z mapami i konfiguracją:
    Mazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanieMazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanieMazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanieMazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanieMazda Premacy - Stag Qbox + Hana RED + AC R01 + szarpanie

    Pozdrawiam

    0 13
  • #2 31 Paź 2014 11:13
    teges

    Poziom 21  

    Witam.Włącz inteligentną obsługę dotrysków a wyłącz obcinanie dotrysków.Za wysoko mnożnik przy tym ciśnieniu /Gazownik niech zmieni Hany na zielone/.

    0
  • #3 31 Paź 2014 12:08
    FPiotrek
    Poziom 10  

    No właśnie też mi się ten mnożnik nie podobał bo z tego co czytałem powinien się zaczynać ok 1,2 .. 1,4 a przy maksymalnym czasie wtrysku schodzić do 1 a tu jest dużo więcej, a rozwiercenie dysz by go nie obniżyło ?? i czy sonda lambda nie powinna być podłączona ??

    Dodano po 7 [minuty]:

    właśnie doczytałem, że hany nie mają dysz, także rozwiercenie nie wchodzi w gre :)

    0
  • #4 04 Lis 2014 08:19
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Włączyłem inteligentną obsługę dotrysków i jak na razie żadnych szarpnięć czy przerwań, także jest jak należy.
    A czy wymiana wtryskiwaczy na zielone jest konieczna i czy obecne ustawienia mnożnika i ciśnienia wpływają na trwałość wtryskiwaczy i reduktora ??

    0
  • #5 04 Lis 2014 13:35
    teges

    Poziom 21  

    Witam.W tej chwili są dostępne hany uniwersalne gdzie się wkręca dysze takie jak potrzeba są to hany pomarańczowe.Na zielonych byłoby lepiej ale jeśli gazownik nie chce Ci wymienić to w ostateczności niech zostaną czerwone.

    0
  • #6 04 Lis 2014 13:40
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Potestuję jeszcze auto na włączonej obsłudze dotrysków i zobaczę czy będzie wszystko ok, a o wymianie wtryskiwaczy jeszcze z nim nie rozmawiałem także nie wiem co on na to, bo na pewno trzeba było by zrobić powtórną regulację instalacji a to jest trochę pracy.

    0
  • #7 04 Lis 2014 14:16
    teges

    Poziom 21  

    Inteligentna obsługa dotrysków to to samo co dawne zubożenie Mazda ale parametry ustawia sterownik automatycznie podczas jazdy testowej przy ustawianiu map.Tak że nie wyłączaj tej funcji i będzie ok.Natomiast powinien Pan gazownik wymienić Ci wtryskiwacz na zielone i jeszcze raz wszystko skalibrować.Mnożnik faktycznie powinien oscylować ok.1,2-1,4.

    0
  • #8 04 Lis 2014 16:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Zmień gazownika albo sam przeczytaj kilka razy instrukcję i próbuj regulować. Tam wszystko jest źle!

    0
  • #9 04 Lis 2014 17:31
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Sporo już poczytałem na ten temat, instrukcje i nie tylko. Wygląda na to, że żeby to dobrze ustawić trzeba najpierw zmienić wtryski na hana zieloną, bo inaczej nie ustawi się mnożnika tak jak powinno.

    0
  • #10 05 Lis 2014 11:41
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Informacyjnie:
    Dowiedziałem się od gazownika, że obecnie wtryskiwacze hana są regulowane poprzez dysze, są to wtryski hana gold jak tu:
    http://enerma.pl/pl/wtryskiwacze/3302-wtryskiwacz-hana-2001-a-gold-z-kroccem.html
    i ja właśnie takie już mam zamontowane, więc po wykręceniu obecnych dyszy robi się z moich czerwonych zielone. Tak więc muszę się tylko umówić na termin i będziemy kombinować.

    0
  • #11 05 Lis 2014 15:09
    teges

    Poziom 21  

    Witam.Przecierz Ci napisałem że są to Hany z pomarańczowym napisem i to są Hany uniwersalne w które wkręca się dysze.Nie ma co kombinować tylko wykręcić dysze czerwone nic nie wkręcać ustawić ciśnienie,zmienić w programie na hana zielone,zrobić autokalibrację i ustawić mapy na drodze.

    0
  • #13 27 Lis 2014 23:10
    Robert125p
    Poziom 8  

    Widać z załączonych zrzutów z ekranu, że twoja Mazda przechodzi na tryb półsekwencyjny. Bez dobrego dobrania dysz i ustawienia mapy ręcznie nie wyjdziesz z szarpania w okolicach 2500 obr/min. Taka jest specyfika pracy Mazd Premacy i niektórych 626. Znajdź kogoś kto naprawdę wie co robi. Jeżeli na podstawie tych map nie jest w stanie ci ktoś określić, że to jest podwójny tryb pracy to nie będzie wiedział co zrobić. (W mapie trzeba ustawić duże przełamanie)

    0
  • #14 24 Cze 2017 20:12
    FPiotrek
    Poziom 10  

    Witam
    Problem rozwiązałem włączeniem inteligentnej obsługi dotrysków.
    Niedługo później miałem kolizję po której auto sprzedałem.
    Pozdrawiam

    0