Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yarvik Noble 7c - Lutowany kabel zasilacza a gwarancja

axel689 30 Paź 2014 10:29 1617 11
  • #1 30 Paź 2014 10:29
    axel689
    Poziom 2  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie,

    mam pewien dylemat, dlatego postanowiłem zwrócić o pomoc do Szanownych Forumowiczów.
    Muszę wysłać tablet do serwisu, gdyż problemy są z baterią. Podczas ładowania poziom akumulatora spada. Sprawdzałem to na dwóch zasilaczach i efekt jest dokładnie ten sam.
    Wysłałem towar już raz do serwisu, jednak zwrócili mi go, ponieważ nie załączyłem zasilacza. Muszę go wysłać ponownie wraz z zasilaczem. Jest tylko pewien problem. Kabel od zasilacza został przecięty, a ja go polutowałem. Oczywiście luty są odizolowane koszulkami termokurczliwymi i zasilacz działa prawidłowo. Zastanawiam się jednak, czy nie doczepią mi się do tego?
    Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia? Jeśli będzie trzeba to zakupię identyczny (oryginalny) zasilacz i wyślę właśnie z nim, zastanawiam się jednak czy nie zaryzykować i nie wysłać tego polutowanego.

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Arek

    0 11
  • #2 30 Paź 2014 12:50
    Freddy
    Poziom 43  

    axel689 napisał:
    ... Zastanawiam się jednak, czy nie doczepią mi się do tego? ...

    Zadzwoń i po prostu zapytaj.

    0
  • #3 30 Paź 2014 14:32
    arnoldziq
    Moderator Programowanie

    axel689 napisał:
    Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia?

    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.
    Jest to typowe "odbicie piłeczki".
    Jeżeli wyślesz im polutowany zasilacz, to anulują Ci gwarancję, jako "uszkodzenie z Twojej winy - używanie niesprawnego zasilacza", niezależnie od uszkodzenia samego tabletu.
    Nawet jeżeli wyślesz im inny zasilacz, ale nie dokładnie taki sam jak był początkowo z urządzeniem, to będzie dokładnie tak samo.
    "Normalny" serwis wręcz zachęca do usuwania z wysyłanych urządzeń wszelkiego rodzaju "usuwalnych" części jak : klapki, wyjmowalne baterie, etui itd. itp.

    0
  • #4 30 Paź 2014 14:44
    Freddy
    Poziom 43  

    arnoldziq napisał:
    axel689 napisał:
    Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia?

    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.
    Jest to typowe "odbicie piłeczki".
    Jeżeli wyślesz im polutowany zasilacz, to anulują Ci gwarancję, jako "uszkodzenie z Twojej winy - używanie niesprawnego zasilacza", niezależnie od uszkodzenia samego tabletu.
    Nawet jeżeli wyślesz im inny zasilacz, ale nie dokładnie taki sam jak był początkowo z urządzeniem, to będzie dokładnie tak samo.
    "Normalny" serwis wręcz zachęca do usuwania z wysyłanych urządzeń wszelkiego rodzaju "usuwalnych" części jak : klapki, wyjmowalne baterie, etui itd. itp.

    Niestety niektóre firmy, żądają kompletu, jaki był zakupiony, nawet z pudełkiem (nielegalnie zresztą) i od tego uzależniają dokonanie naprawy gwarancyjnej.

    0
  • #5 30 Paź 2014 14:55
    axel689
    Poziom 2  

    arnoldziq napisał:
    axel689 napisał:
    Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia?

    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.
    Jest to typowe "odbicie piłeczki".
    Jeżeli wyślesz im polutowany zasilacz, to anulują Ci gwarancję, jako "uszkodzenie z Twojej winy - używanie niesprawnego zasilacza", niezależnie od uszkodzenia samego tabletu.
    Nawet jeżeli wyślesz im inny zasilacz, ale nie dokładnie taki sam jak był początkowo z urządzeniem, to będzie dokładnie tak samo.
    "Normalny" serwis wręcz zachęca do usuwania z wysyłanych urządzeń wszelkiego rodzaju "usuwalnych" części jak : klapki, wyjmowalne baterie, etui itd. itp.


    Wiem, że serwisy z reguły proszą tylko o wysłanie urządzenia które jest uszkodzone. Wiele razy się z tym spotkałem i dlatego tym razem zrobiłem podobnie, tym bardziej, że w regulaminie nie było wyszczególnione, jakie elementy poza uszkodzonym urządzeniem należy wysłać.
    Co proponujesz w takiej sytuacji?

    0
  • #6 30 Paź 2014 15:04
    Freddy
    Poziom 43  

    Ja żądałbym swoich praw, czyli wykonania bezpłatnej naprawy gwarancyjnej i wysłał sam sprzęt.

    0
  • #7 30 Paź 2014 15:22
    arnoldziq
    Moderator Programowanie

    Freddy napisał:
    Ja żądałbym swoich praw, czyli wykonania bezpłatnej naprawy gwarancyjnej i wysłał sam sprzęt.

    Dokładnie.

    0
  • #8 30 Paź 2014 15:33
    Freddy
    Poziom 43  

    Jeśli nie pomoże, to poproś o wskazanie przepisu, który wymaga dostarczenia kompletu.
    Kodeks Cywilny Dział III dot. Gwarancji art. 577 do 582(na pewno nie znajdzie :) )

    0
  • #9 31 Paź 2014 08:04
    axel689
    Poziom 2  

    Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc.
    Zrobię tak jak mi radzicie. Zobaczymy czy uda się coś wywalczyć :D

    Pozdrawiam
    Arek

    0
  • #10 31 Paź 2014 09:02
    marek216

    Poziom 43  

    arnoldziq napisał:
    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.


    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Zasilacz jest niezbędnym urządzeniem peryferyjnym gwarantującym ciągłość pracy urządzenia.
    W przypadku problemów z ładowaniem/zasilaniem również proszę o przysłanie zasilacza z jakim urządzenie pracowało.
    W sumie mnie jako serwisu pozagwarancyjnego nie interesuje oryginalność ale wole unikać sytuacji że u mnie po naprawie na zasilaczu serwisowym urządzenie działa, a po powrocie do właściciela i podłączeniu do jego ładowarki znowu "zdycha".
    Więc w tym oczekiwaniu ładowarki przez serwis ( w moim wypadku ) nie chodzi nawet o czepianie się tylko o uniknięcie nieporozumień z klientem.

    Możesz zadzwonić i dopytać, poinformuj że oryginalna jest np. zamontowana na stałe w samochodzie pod tapicerką, ale masz drugą w innym aucie i na obu zachowanie jest takie samo. Gorzej jeśli odeślą urządzenie naprawione, a Twoja ładowarka ponownie je ubije. U mnie nie masz w takim przypadku co liczyć na reklamację usługi.

    Radzę abyś swoją ładowarkę sprawdził pod obciążeniem ok 1-1.5A.

    0
  • #11 31 Paź 2014 09:46
    axel689
    Poziom 2  

    marek216 napisał:
    arnoldziq napisał:
    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.


    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Zasilacz jest niezbędnym urządzeniem peryferyjnym gwarantującym ciągłość pracy urządzenia.
    W przypadku problemów z ładowaniem/zasilaniem również proszę o przysłanie zasilacza z jakim urządzenie pracowało.
    W sumie mnie jako serwisu pozagwarancyjnego nie interesuje oryginalność ale wole unikać sytuacji że u mnie po naprawie na zasilaczu serwisowym urządzenie działa, a po powrocie do właściciela i podłączeniu do jego ładowarki znowu "zdycha".
    Więc w tym oczekiwaniu ładowarki przez serwis ( w moim wypadku ) nie chodzi nawet o czepianie się tylko o uniknięcie nieporozumień z klientem.

    Możesz zadzwonić i dopytać, poinformuj że oryginalna jest np. zamontowana na stałe w samochodzie pod tapicerką, ale masz drugą w innym aucie i na obu zachowanie jest takie samo. Gorzej jeśli odeślą urządzenie naprawione, a Twoja ładowarka ponownie je ubije. U mnie nie masz w takim przypadku co liczyć na reklamację usługi.

    Radzę abyś swoją ładowarkę sprawdził pod obciążeniem ok 1-1.5A.


    Poinformowałem serwis o tym, że testowałem tablet na dwóch zasilaczach, mimo tego żądają ode mnie przysłania zasilacza oryginalnego. Mam problem z tym, że obawiam się, że gdy zobaczą, że kabel oryginalnego zasilacza został polutowany (profesjonalnie ale jednak polutowany) to nie zechcą mi uznać gwarancji.

    0
  • #12 31 Paź 2014 19:10
    Freddy
    Poziom 43  

    axel689 napisał:
    marek216 napisał:
    arnoldziq napisał:
    Zasilacz nie jest integralną częścią urządzenia. Serwis nie ma prawa zarządzać od Ciebie wysłania czegokolwiek poza samym (niesprawnym) urządzaniem którym ma się zająć.


    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Zasilacz jest niezbędnym urządzeniem peryferyjnym gwarantującym ciągłość pracy urządzenia.
    W przypadku problemów z ładowaniem/zasilaniem również proszę o przysłanie zasilacza z jakim urządzenie pracowało.
    W sumie mnie jako serwisu pozagwarancyjnego nie interesuje oryginalność ale wole unikać sytuacji że u mnie po naprawie na zasilaczu serwisowym urządzenie działa, a po powrocie do właściciela i podłączeniu do jego ładowarki znowu "zdycha".
    Więc w tym oczekiwaniu ładowarki przez serwis ( w moim wypadku ) nie chodzi nawet o czepianie się tylko o uniknięcie nieporozumień z klientem.

    Możesz zadzwonić i dopytać, poinformuj że oryginalna jest np. zamontowana na stałe w samochodzie pod tapicerką, ale masz drugą w innym aucie i na obu zachowanie jest takie samo. Gorzej jeśli odeślą urządzenie naprawione, a Twoja ładowarka ponownie je ubije. U mnie nie masz w takim przypadku co liczyć na reklamację usługi.

    Radzę abyś swoją ładowarkę sprawdził pod obciążeniem ok 1-1.5A.


    Poinformowałem serwis o tym, że testowałem tablet na dwóch zasilaczach, mimo tego żądają ode mnie przysłania zasilacza oryginalnego. Mam problem z tym, że obawiam się, że gdy zobaczą, że kabel oryginalnego zasilacza został polutowany (profesjonalnie ale jednak polutowany) to nie zechcą mi uznać gwarancji.

    To powiedz, że pies Ci pogryzł i musiałeś zlutować :P

    0
  Szukaj w 5mln produktów