Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Desymetryzator sygnału audio

xanovich 30 Paź 2014 15:04 1284 8
  • #1 30 Paź 2014 15:04
    xanovich
    Poziom 7  

Dzień dobry,

Wiem, że temat był już wałkowany parokrotnie, ale przeglądanie starych wątków nie dało mi odpowiedzi na moje pytanie. Jak najlepiej zdesymetryzować sygnał by nie zmniejszyć jakości sygnału, łączenie w złączu XLR 1'ego i 3'ego pinu odpada jako że chodzi o połączenie urządzeń w instalacji stałej (kabel pomiędzy nimi ma blisko 100 m) Czy wystarczy tutaj zastosować transformator o przekładni 1:1 czyli np taki wynalazek neutrika: neutrik.com/en/accessories/inline-adapters/na2m-j-tx ?
    Wydaje mi się, że prawdziwa desymetryzacja jednak wymaga układu opartego na wzmacniaczach operacyjnych, i że tak jedyne co zyskam w stosunku do łączenia 1 i 3 pinu to separacje urządzeń. Jestem początkującym jeżeli chodzi o elektrotechnikę, stąd wolę się upewnić i zapytać na forum.

0 8
  • #2 30 Paź 2014 15:57
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Paź 2014 19:22
    Shadowix
    Poziom 26  

Jeśli sygnał ma być niesymetryczny, na taką odległość to będą solidne zakłócenia... Jeśli Ci zależy na jakości sygnału, zostaw go symetrycznym. Może najłatwiej i najtaniej zastosować najprostszy pasywny di-box wpięty odwrotnie? Nie przesadzajmy, że transformatory do audio, aż tak degradują sygnał...

0
  • #4 30 Paź 2014 20:21
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 31 Paź 2014 00:27
    xanovich
    Poziom 7