Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ducato 3,0 2010r - falują obroty i przy tym strasznie dymi na niebiesko

30 Paź 2014 16:59 5868 13
  • Poziom 8  
    Witam,mam problem z ducato 3,0 158km,mianowicie auto na biegu jałowym faluje przy czym z wydechu wydobywa sie niebieskawy gryzący dym.Dotyczy to ciepłego jak i zimnego silnika.

    Co zrobilem
    -wymieniłem przepływkę
    -wyczyszczony i sprawdzony zawór egr
    -sprawdzone podcisnienia i...niespodzianka
    mianowicie wężyk dochodzący do zaworu egr jest ok,podcisnienie tez,natomiast za zaworkiem nie jest ono wogóle podawane na sam egr.Diagnoza moja była prosta...padł zaworek,niestety po wymianie na drugi efekt jest dokładnie taki sam-nie podaje podcisnienia na egr.Nastepnie zmierzyłem wartosci na kostce samego zaworka(zaworek jest 2-pinowy)
    1 pin=14,7v
    2 pin=3,6v
    I teraz mam pytanie czy są to wartości prawidłowe czy nie no w końcu jak na mój rozum powinien być sterowany masą przy stałym plusie lub odwrotnie a tutaj mam 2 plusy.Bardzo proszę o jakiekolwiek sensowne sugestie bo w tym momencie już pomału mi ręce opadają.
    Aha podcisnienia zmierzone vacumetrem,do tego sterownik nie pokazuje jakichkolwiek usterek,wtryski mają korekty ok,wszystkie czujniki temperatury pokazują parametry w normie.Jeśli chodzi o przepustnicę została ona wyciągnieta i umyta,natomiast sama w sobie pracuje i nie zgłasza jakichkolwiek problemów.Może ma ktos pomysły o co chodzi?
  • Poziom 8  
    I jak tam panowie nikt nie ma pomysłu w moim temacie?

  • Poziom 34  
    weź diagnoskop i sprawdź co się dzieje z wysterowaniem zaworu EGR oraz przepustnicy w dolocie. dodatkowo sprawdź przepływ powietrza oraz ciśnienie w kolektorze. uchylanie EGR jest związane z przymykaniem klapy. Jeżeli któreś nie działa- powstaje efekt jak opisujesz.
  • Poziom 8  
    Auto robię autcom-em,pokazuje że przepustnica ma położenie prawidłowe i faktycznie działa bez problemu sprawdzone dodatkowo wzrokowo[pracuje w pełnym zakresie},na wolnych obrotach pokazuje że zawór egr otwarty w 78% a fizycznie jest zamknięty(brak podcisnienia podawanego przez elektrozawór).po dodaniu gazu pokazuje ze zawór jest zamknięty 0%...i faktycznie jest zamkniety cały czas.Podczas wysterowania elektrozaworu na otwórz wartości na kostce jak wyżej podałem 1-pin 14,7v a 2-pin 3,6v.I o co chodzi?
  • Moderator Samochody
    Te pomiary napięć to na podłączonej czy odłączonej wtyczce od EV? Zawór jest 12V, więc w miejsce zaworu możesz wpiąć na kabelkach żarówkę 2-3W 12V i zobaczyć czy miga/świeci się, a z drugiej strony sam zawór możesz sprawdzić podając na niego 12V (dla bezpieczeństwa przez bezpiecznik 2-5A). Podejrzewam, że zawór ma zwarcie i być może uszkodził driver w sterowniku, ew. uszkodzony (ale nie całkowicie przerwany) jest przewód między zaworem a sterownikiem.

    Niemniej zamknięty EGR powinien wywołać błąd w sterowniku, nie powinien natomiast negatywnie wpływać na pracę silnika.
  • Poziom 8  
    pomiary robiłem na podłaczonym zaworku,wysterowuje z kompa generalnie ok- w momencie kiedy pokazuje otwarcie zaworu na zero to znika napięcie,sprawdzałem tez przejście od 60 pina kostkaA ze sterownika do zaworka i tez było ok.A powiedzcie mi czy to normalne ze zaworek jest sterowany dwoma plusami bo tego nie rozumiem.W momencie kiedy recznie otworze zawór egr(strzykawką) falowanie ustaje i silnik pracuje prawidłowo.
  • Moderator Samochody
    glazu6 napisał:
    w momencie kiedy pokazuje otwarcie zaworu na zero to znika napięcie
    Tego fragmentu nie rozumiem... skąd znika napięcie i mierzone względem czego? Masz 2 piny to mierz między nimi, a nie względem masy samochodu. Napięcie na tych pinach (pomiędzy nimi) powinno się zmieniać w zależności od wysterowania zaworu (0-100%) od ok 0V do ok 13V. Jeśli jest sterowany "od strony masy" to przy wysterowaniu 75% powinno być ok 10V (lub mierząc względem masy na jednym pinie 13V a na drugim ok 3V). Sterowanie jest PWM, a nie liniowe ale miernik to uśredni.
  • Poziom 8  
    A widzisz właśnie o to mi chodziło,ja mierzlem względem masy.To jak rozumiem generalnie przy moich pomiarach wychodzi ze jest ok.Tylko w takim razie dlaczego sam el zawór się nie otwiera skoro wysterowuje go na otwarcie.
  • Moderator Samochody
    Jak podłączysz mu zasilanie "na krótko" albo po wywołaniu jego testu z komputera się otwiera?

  • Poziom 34  
    tzok napisał:

    Niemniej zamknięty EGR powinien wywołać błąd w sterowniku, nie powinien natomiast negatywnie wpływać na pracę silnika.


    TZOKu, tam jest problem tego rodzaju, że zawór EGR otwiera się, a chłodnica spalin jest tak zawalona sadzą, że fizycznie nie przelatują tamtędy spaliny. Sterownik jest na tyle głupi, że i tak usilnie chce przymykać przepustnicę, i silnik się dławi. map sensor zaczyna pokazywać podciśnienie w dolocie, spaliny gryzą w oczy.
    Miałem takich 3.0 co najmniej kilka.
    Oczywiście nie mówię że w tym przypadku tak jest, ale obstawiam to.
  • Poziom 8  
    Kolego Damdam niestety egr się nie otwier z uwgi na to że nie dostaje podciśnienia na egr,jeśli stworze mu je ręcznie to jest ok.Egr-a sprawdziłemi umyłem,a chłodniczkę kamerą endoskopową i wyglądała na czystą.

    Kolego Tzok,niestety mam tylko opcję wysterowania go przez autcoma na zgaszonym silniku,na odpalonym mam komunikat(operacja niemożliwa).Jeśli możesz to napisz jak go recznie wysterowac na krótko(czyl ijak go podłączyć) aby się otworzył,bo z twoich wczesniejszych odpowiedzi wynika ze mysze mu podac na 2 piny napięcie.Ja go próbowałem wysterowac podłączając masę i plus ale nic się nie działo.
  • Poziom 32  
    Zobacz czy trójnik od podciśnienia ma przejście, często się przytykają i zbyt małe podciśnienie jest, lub wcale. Zobacz również kostkę pod skrzynką elektryczną, czy zielono tam nie ma.
  • Poziom 8  
    ok posprawdzam to wszystko,a ktos mi napisze jak wysterowac ten zaworek na krotko?
  • Poziom 11  
    Udało się opanować temat ? bo mam to samo