Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT BOXER 2.5 TD 99r - Niszczenie popychacza hydraulicznego po remoncie głow

01 Lis 2014 22:01 2094 12
  • Poziom 2  
    Witam,

    PEUGEOT BOXER BLASZAK 99r. 2.5 TD V8, 79kW, 107KM

    Miesiąc temu wracając z trasy zaczął dymić na biało-szaro i szarpało silnikiem, diagnoza w pobliskim serwisie wtrysk leje a że nie mogli ich wyciągnąć do sprawdzenia kazali wolno wracać do domu ok 250 km. Na miejscu okazało się że wtryski swoją droga były do regeneracji, uszkodzeniu uległy popychacze hydrauliczne 6 i 8. Głowica przeszła kapitalny remont wymienione wszystkie elementy na nowe do tego jedno gniazdo świec żarowych. Wtryskiwacze zregenerowane. Na tłokach nowe pierścionki. Wymienione panewki, uszczelki, przy okazji paski, napinacze etc. Autko odebrane, chodziło jak wcześniej nawet więcej mocy choć zbierało się minimalnie gorzej.

    Po przejechaniu 1200 km takie same objawy jak wcześniej, zdjęta pokrywa uszkodzony popychacz tym razem nr 2 wybita dziura wielkości dwuzłotówki. Diagnoza wadliwy popychacz założony nowy, przejechane niecałe 1500 km ta sama historia uszkodzony popychacz nr 2 wybite prawie całe dno.

    Jakiś miesiąc wcześniej przed pierwszą awarią uszczelniana pompa wtryskowa po zerwanej lince gazu lała się ropa. Wcześniej z motorem nie było jakichkolwiek problemów. W tym samym okresie był zaślepiony EGR. Wałek sprawdzony wczoraj zero bicia, krzywki w stanie bardzo dobrym, majster zalecił, jeśli ma być przy nim coś robione to polerka.

    Pytanie do Was co sądzicie o takim przypadku ?
  • Poziom 43  
    Tylko popychacz się zużył a wałek?
  • Poziom 2  
    Jak pisałem wałek sprawdzony wczoraj u specjalisty zero bicia, zalecił jedynie polerowanie. Na krzywce gdzie wywala szklankę bardzo delikatne ryski
  • Poziom 21  
    Wbrew pozorom, bardzo ciekawy przypadek! Okazuje sie że przyczyną tego stanu rzeczy moze być nieodpowiedni olej silnikowy. Chodzi o stosowanie współczesnych olejów czy olejów do współczesnych aut w których to obnizono poziom cynku do minimum ze wzgledu na jego szkodliwosć dla sond lambda i katalizatorów do aut z popychaczami z płaskim dnem. Cynk jest bardzo dobrym lubrykantem/smarowaczem, zwłaszcza w miejscach gdzie zachodzi zjawisko "tarcia ciągnionego", tak jak to ma miejsce w klasycznych plaskich popychaczach. Poza tym w artykule ponizej kładą duzy nacisk na odpowiednie dotarcie nowych elementów, czy to popychaczy czy wałka. Twierdzą że w pierwszych 30tu minutach nieodpowiedniego smarowania tworzy się na powierzchni bądż krzywki bądz popychacza "zły wzór" który moze prowadzic do usterki. Tu artykuł http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccrp-0702-break-in-new-cam/
  • Poziom 2  
    Jeśli chodzi o olej to od zawsze stosuję Mobil Super Diesel 15W-40 z butelek, wymieniany regularnie co 10k km. Autem przejechałem 120k, obecnie ma na liczniku 387k. Dodam iż założone obecnie popychacze hydrauliczne są firmy AJUSA cena ok 20zł/szt. chyba nie są najwyższej jakości? Jest sens inwestować w INA? Mechanik przypuszcza iż możne być problem z zaworem tyko aby się dowiedzieć trzeba znowu rwać głowice...
  • Poziom 21  
    Piszą tam też że takie uszkodzenie moze powstać na skutek zastosowania sprezyn zaworowych o wiekszej sztywności niż zalecane. Poza tym nieobracajacy sie popychacz w otworze prowadzi do autodestrukcji. Podpowiadają żeby na podejrzanym popychaczu zaznaczyc punkt tasma i przy podnieśionej pokrywie na pracujacym silniku :D sprawdżić czy sie obraca.
  • Poziom 43  
    Ajusa to najgorsze gó...... niestety.
  • Poziom 24  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Ajusa to najgorsze gó...... niestety.

    Do tego ten olej nie najlepszej lepkości.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Szklanki jutro będą nowe z INA. Odnośnie oleju to jaki proponujecie bo i tak będzie do wymiany? Idąc tropem kolegi Wielecki może warto zastosować dodatkowo jakiś modyfikator tarcia ?
  • Admin grupy Samochody
    A głowica po tym remoncie została porządnie umyta i przedmuchana? Chodzi mi o kanały olejowe smarujące popychacze.
  • Poziom 21  
    Sprawdził bym na twoim miejscu czy popychacze sie obracają. Nie zdziwiłbym sie gdyby nasze polskie oleje były odpowiednie, trzeba by zajrzec do specyfikacji.
    To oleje z podwyższoną zawartością cynku, które polecaja autorzy artykułu do popychaczy z płaskim dnem:

    Castrol Tection Extra 15W-40
    Chevron Delo 400 15W-40
    Mobil Delvac 1300 15W-40
    Shell Rotella T 15W-40
    Quaker State Q Racing 0W-5, 15W-50, and 17.5W-35
    Joe Gibbs Racing MicroZol 0W-20, 10W-30

    Wg autorów artykułu nowsze oleje z normą API SJ, SL, SM,SN nie zawierają najprawdopodobniej cynku i są nieodpowiednie dla silników z popychaczami z płaskim dnem.
  • Poziom 24  
    Dla silnika 2.5TD THZ klasyfikacja oleju za Bosch ESI dla temperatur -30°C 5W40 API CF/B4, -20°C 10W40 CF/B4. Czyli minerału tutaj nie zalecają.