Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 BRD - DPF demontaż i czyszczenie

02 Lis 2014 10:06 7338 43
  • Poziom 17  
    Witam Panowie mam pytanie ktoś już demontował DPF z silnika BRD 2007 rok.
    Był walnięty czujnik ciśnienia i przytkało tak DPF że nie da rady już wypalić najwyraźniej aktywowałem poprzez vaga ale nic z tego poniżej 33% nie umie
    zejść.

    Duży problem z demontażem ? Z góry z dołu? Kolejność?

    Dziękuje.
  • Moderator Samochody
    Trochę od góry trochę od dołu, najprościej ławę wywalić, silnik podwiesić i dołem wychodzi.

    Mam na dzieje że jesteś wiadomy ze to co chcesz zrobić to tylko na chwile Ci pomoże?

    Pamiętaj że w filtrze masz dwie składowe, masa sadzy i masa popiołu które dają sumaryczny wynik zapełnienia DPF.

    Jeśli chodzi o sadze to ok, wypłuczesz, ale popiół na stałe zostaje w filtrze...
  • Poziom 17  
    A podlączając specyfik do czyszczenia też tylko sadze wymyje? popiół też nie zostanie wypłukany?
    Czyli kiepsko się go demontuje :(.
    Są firmy które się tym trudnią i też go nie czyszczą jak należy? Nie chce mi sie wierzyć :(
    Czyli co tylko nowy lub wyrwać go totalnie?
  • Moderator Samochody
    Wydaje mi się że wymiana jest kosztownie nie opłacalna, taniej i zdrowiej dla silnika będzie go usunąć.

    Z doświadczenia powiem Ci że płukanie, które robiłem kilka razu chemią do tego celu przeznaczoną przez 24 godziny się moczył, pomogło na maks 6 miesięcy trasy, i nie jestem pewien czy nie było to przez wyzerowanie licznika kilometrów DPF, w mieście się jeździ jeszcze krócej, za wysokie biegi, za niskie obroty ITP.

    Te DPF w VAG'ach jeśli są sprane, spokojnie dopalają się do 0 %, pamiętaj o tym aby po wymuszonej regeneracji wymienić olej, pompę masz tez wadliwą, wiec każdy opór ze strony oleju jej szkodzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    uhr napisał:
    Są firmy które się tym trudnią i też go nie czyszczą jak należy? Nie chce mi się wierzyć


    Firmy to co innego, jeśli mają odpowiedni sprzęt w postaci choćby sporej myjki ultradźwiękowej i chemii, mogą zrobić znacznie więcej, ale to i tak nie to co nowy filtr.
  • Poziom 17  
    Olej jest nowy jak kilka razy wymuszałem wypalanie to teraz znów olej do wymiany ? Ma to aż taki wpływ?
    Opisz jak to działa że olej i pompa dostaje po tyłku poprzez takie wymuszone wypalanie?
  • Moderator Samochody
    Bo się ropa do oleju dostaje.
  • Moderator Samochody
    Przez pierścienie.
  • Poziom 17  
    Normalnie gdyby dpf działał to większa dawka do spalania miałaby ujście a tak , a jak zapchany to ciśnie przez pierścienie?
    Ktoś kuz wybebeszał dpf potem co dalej jedni mówia że nic się nie dzieje stan dpf 30% non stop i tak pozostaje żadnych błedów czy będzie siał błędami?
  • Moderator Samochody
    Trzeba obrobić odpowiednio soft, inaczej będzie zgłaszał że sprawność za niska i tryb awaryjny, kontrolki na desce itp.

    U nas kompletne usuniecie filtra to koszt od 1200 do 1400 zł w zależności od auta.
  • Poziom 17  
    Nie ma opcji żeby go zdemontować odkręcając z góry i dołu z kanału ? Trzeba naprawdę demontować i podwieszać silnik?
    Czy można bez tego ale trudniej?
  • Moderator Samochody
    Da się, tylko trzeba bardzo uważać bo łatwo uszkodzić któryś czujnik, a jak ławę wywalisz to jest dużo szybciej, nie musisz podwieszać silnika, możesz go pod lewarować i wkręcić z powrotem delikatnie śruby od łap.
  • Poziom 17  
    Widzę na aukcjach są po 950 zł zamienniki co one warte?
    KATALIZATOR FILTR FAP DPF AUDI A4 B7 1.9
    Ponoć jak wypruje się środek to dźwięk się zmienia na gorszy? bo w tej jednej puszcze jest dpf oraz katalizator? myślałem że tylko dpf.
    Turbina wchodzi na większe obroty co za tym idzie szybko się wykańcza
    Czy to pic na wode bo są jeszcze 2 końcowe tłumiki?
  • Moderator Samochody
    uhr napisał:
    Ponoć jak wypruje się środek to dźwięk się zmienia na gorszy? bo w tej jednej puszcze jest dpf oraz katalizator? myślałem że tylko dpf.


    Wypruwasz DPF, kata zostawiasz, nie ma ogromnej różnicy w dźwięku .

    uhr napisał:
    Turbina wchodzi na większe obroty co za tym idzie szybko się wykańcza


    To jest akurat bzdura, turbo ma lżej, nie ma przeciwciśnienia spalin, nie ma wysokiej temperatury pod 800 stopni przy wypalaniu, więc to na plus dla turbiny i silnika.
  • Poziom 17  
    Ale ponoc dpf w a4 brd jest razem z katem z jednej strony dpf a z drugiej kat ? Tak mi dzis powiedziano.
    Jak patrzałem na cały układ to za turbem mam dpf a potem dwa końcowe wydechy z tłumikami to gdzie ten katalizator chyba w tym dpfie?
  • Moderator Samochody
    W puszcze DPF, tak ze 3 centymetry przed DPF.
  • Poziom 17  
    Ale to jest w srodku w jednej puszcze? To jak drania wykruszyć zeby kata nie rozsypać.
  • Poziom 12  
    Kolego wyrzucaj wszystko i dorób sobie rure z tłumnikiem drgań zamiast DPF.Program zgraj sobie MPPS i wyślij do gości z allegro(ja płaciłem 300 za dpf i egr).Wgrywasz i nie masz problemu a usunięcie kosztuje cie 400zł z MPPS i troche chęci. A DPF wyjmiesz bez wyjmowania ławy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    I nie martw sie że będzie kopcić bo nie będzie. Nawet na przeglądzie nic nie wykaże, a rure wstawiasz bo dzwięk jest do dupy
  • Moderator Samochody
    piotrek7744 napisał:
    Program zgraj sobie MPPS i wyślij do gości z allegro(ja płaciłem 300 za dpf i egr).


    Też tak można, mamy w tutaj u nas kilku asów, co w tych pieniądzach wywalą tablice błedu, ale części wsadu z dpf nie ruszą, potem się coś spuje, błędów nie ma a auto nie działa, i zabawa się od nowa zaczyna bo wtedy już trzeba jechać do fachowca.

    Jest jeszcze opcja że sterownik się uwali podczas zgrywania,wgrywania wsadu i co wtedy? Ręka w nocniku.
  • Poziom 12  
    Kolego nie jest tak strasznie jak piszesz(chociaz podczas wgrywania błąd i kontrolka esp,szum wentylatora troche zdziwiło ale ponowne wgranie i ok) , mnie też każdy straszył i tak zrobiłem rok przejezdziłem i jest ok. Zeby nie uwalić sterownika to przy zgrywaniu i wgrywaniu podłącz przewody akumulatora do drugiego odpalonego auta i zgrywaj musi byc napiecie powyżej 13,5v.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak chcesz sprawdzonego tunera do daj znac na PW
  • Moderator Samochody
    Pamiętaj z ryżowymi zabawkami bywa różnie...
  • Poziom 12  
    Chyba że z mojego BRD podejdzie to bedziesz miał dpf off egr off + 200hp
  • Moderator Samochody
    DPF off EGR off a normy spalin OK, nie uwierzę. :-)
  • Poziom 12  
    To samo powiedział diagnosta co przegląd robił i zobaczył moją rure ale po analizatorze miał fajną minę bo mój pojazd spełnił wymagania spalin, tylko że ja mam 2 wydechy
  • Poziom 12  
    Wiem że wsadzał w rure i mierzył wszystko było w normie.
  • Moderator Samochody
    Siemens wychodzi dobrze w testach, jak zdrowy, tak jak auta bez dpf, na dwóch katalizatorach, szczególnie w Polsce.

    Mamę oszukasz, tatę oszukasz ale dymomierza nie oszukasz, poza tym jak robiłeś wyniki, zrób skan, pochwal się na forum.
  • Poziom 12  
    Podczas przeglądu nie dają wydruku z dymomierza tylko kartke ze pojazd spęłnia wymagania
  • Poziom 39  
    piotrek7744 napisał:
    Wiem że wsadzał w rure i mierzył wszystko było w normie.


    Po co kłamiesz? Widzisz, cudów nie ma, a Ty je opowiadasz. Laikowi możesz tak ściemniać, ale na forum podaruj sobie.