Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sonda lambda VW passat Silnik 1.8 RP

darek wojtowicz 04 May 2005 20:51 9775 25
  • #1
    darek wojtowicz
    Level 11  
    mam problem
    siadła mi sonda lambda w samochodzie w/w!!! zamontowałem zamiennik i nic !!! dalej nie chodzi!!! czy jest to wina sondy czy moze jakas inna usterka???
    Auto nie ma mocy i dymi z rury!! proszę o komentarze i opinie.dziękuję
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Sprawdź czy ci pasek rozrządu nie przeskoczył i czujnik temperatury płynu (do sterownika silnika).
  • #3
    darek wojtowicz
    Level 11  
    zodiak318 wrote:
    Sprawdź czy ci pasek rozrządu nie przeskoczył i czujnik temperatury płynu (do sterownika silnika).

    witaj
    mówisz(o pasku)- wymieniłem go!! a czujnik temperatury płynu?? który to jest? dziękuję za szybki odpis pozdr
  • #4
    zodiak318
    Level 34  
    Jeden z tych z przodu silnika przy wężu do chłodnicy.
    Sprawdź czy komp wyłapał jakieś błędy : http://vwgolf.pl --> porady -->Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie kodów błyskowych -silniki VW PN/RP by Szorka.
  • #5
    darek wojtowicz
    Level 11  
    zodiak318 wrote:
    Jeden z tych z przodu silnika przy wężu do chłodnicy.
    Sprawdź czy komp wyłapał jakieś błędy : http://vwgolf.pl --> porady -->Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie kodów błyskowych -silniki VW PN/RP by Szorka.



    witam
    może sie nie znam ale... piszesz czujnik temp. płynu!! temperaturę mi dobrze wskazuje więc nie wiem o co chodzi!!?? proszę o wytłumaczenie !! do czego jeszcze służy ten czujnik. dzięki
  • #6
    zodiak318
    Level 34  
    Nie chodzi mi o czujnik temp. płynu do wkaźnika na desce tylko czujnik temp. płynu dla sterownika silnika (komputera).
  • #7
    darek wojtowicz
    Level 11  
    [quote="zodiak318"]Nie chodzi mi o czujnik temp. płynu do wkaźnika na desce tylko czujnik temp. płynu dla sterownika silnika (komputera).[/quote

    a ja już chciałem kupić oryginalną sondę!!! no a sonda nie należy do tanich bo około 250- 300 zł.

    widzisz ... teraz to ja wiem!! z tego wynika że jest to część wymienna!! ale weźmy inne rozwiązanie...
    np. ten czujnik bedzie ok i co wtedy może być??
    pozdr
  • #8
    zodiak318
    Level 34  
    Tak dla pewności : na 1000% :D jesteś pewnien ustawienia rozrządu? Pasek był wymieniany przed wystąpieniem dymienia/spadku mocy czy już po ?
  • #9
    grajek1979
    Level 16  
    Czujnik temperatury dla sterownika w silniku RP1.8 to ten koloru niebieskiego .Po jego rozłaczeniu powinny nieco zmienic sie obroty silnika.Pozdrawiam
  • #10
    darek wojtowicz
    Level 11  
    witam
    powiem tak:
    gdy przyjechał ten samochód miał odłączoną sondę!! gdy ją podłączyłem i pojechałem na przegląd spaliny mnie nie przepuściły!!!
    tak więc wymieniłem od razu pasek napinacz oraz wsadziłem "zamiennik" sondy!!! i pojechałem na pzregląd!! udało się i przeszedł!!
    zamontowałem również LPG do smochodu z dobrą elektroniką!!
    i wszystko było ok. zamiennik "pochodził" jakieś pól roku!! kupiłem nowy zamiennik ten z kolei pohodził jakieś 1-2 m-c!!! i zaczęło się na benzynie:
    duże zużycie paliwa
    czarny dym z rury wydechowej
    nierówna praca silnika na na jałowym (brak mocy na przyspieszaniu)
    i duuuuza ilośc CO i HC
    Natomiast na gazie wyszło większe spalanie!!
    dzięki
    pozdr

    Dodano po 2 [minuty]:

    grajek1979 wrote:
    Czujnik temperatury dla sterownika w silniku RP1.8 to ten koloru niebieskiego .Po jego rozłaczeniu powinny nieco zmienic się obroty silnika.Pozdrawiam


    dzięki za info
    pozdr
  • #11
    grajek1979
    Level 16  
    Ja mam ten sam silnik i nie mam lambdy podłaczonej wogóle gdyz mi sie skopała dawno temu.Silnik bez niej chodzi całkiem spoko tylko wolne obroty leciutko swiruja.Mam zaslepiony przez nie wiem kogo jakis wezyk z tyłu "gaznika" nie wiem gdzie on miał pierwotnie byc podłaczony może to ma cos wspólnego z tym ze Tobie sie dusi?????Jest to czarny gumowu wezyk z tyłu urzadzenia wtryskowego mam na jego końcu srube wkrecona ale mysle ze gdzies powinien byc podłaczony.Pozdro
  • #12
    darek wojtowicz
    Level 11  
    [quote="grajek1979"]Ja mam ten sam silnik i nie mam lambdy podłaczonej wogóle gdyz mi się skopała dawno temu.Silnik bez niej chodzi całkiem spoko tylko wolne obroty leciutko swiruja.Mam zaslepiony przez nie wiem kogo jakis wezyk z tyłu "gaznika" nie wiem gdzie on miał pierwotnie byc podłaczony może to ma cos wspólnego z tym ze Tobie się dusi?????Jest to czarny gumowu wezyk z tyłu urzadzenia wtryskowego mam na jego końcu srube wkrecona ale mysle ze gdzies powinien byc podłaczony.Pozdro[/quote
    witam
    to proszę powiedz mi w takim razie ile Ci auto pali benzyny/gazu!! i czy na benzynie leci Ci czarny dym z rury!!?? (chociaż gdy masz odłączoną to nie bedzię!!)
    pozdro
  • #13
    grajek1979
    Level 16  
    Pali kolo 10 i wiecej jak swiruje troche.Gazu nie mam nie dymi lambda wogóle nie jest podłaczona
  • #14
    darek wojtowicz
    Level 11  
    zodiak318 wrote:
    Nie chodzi mi o czujnik temp. płynu do wkaźnika na desce tylko czujnik temp. płynu dla sterownika silnika (komputera).


    witam cię
    pasek sprawdziłem jest o.k!! wymieniłem czujnik i nic dalej to samo!!
    ale mam jeszcze jedno pytanie??
    wiem gdzie jest złącze diagnostyczne w samochodzie i chciałbym zrobić diagnostykę!! tylko w jaki sposób mam się podłączyc??
    dzięki i pozdrawiam
  • #16
    tomekjak
    Level 12  
    Wtyk do autodiagnostyki może też być przy lewarku skrzyni biegów, tak jak u mnie. Bierzesz diodę LED plus jakiś rezystorek (ok. 500Ohm). Plus zasilania dajesz do plusa diody poprzez ten rezystor podłączony szeregowo do diody (plus), a minus diody dajesz do złącza autodiagnostyki. A dalej to robisz tak jak jest opisane na stronie. Mam ten sam silnik tylko w Golfie. Zrobiełem sobie taką autodiagnostykę i wykazał mi jeden błąd: 2342 - czyli sonda lambda. I teraz pytanie czy mogę kupić uniwersalną jednoprzewodową sondę do tego silnika ?
  • #17
    grajek1979
    Level 16  
    jezeli masz 2 przewodowa sonde tzn 3 pzrewod masa to mozesz kupic uniwersalna ja miałem taka podłaczona
  • #18
    tomekjak
    Level 12  
    grajek1979 wrote:
    jezeli masz 2 przewodowa sonde tzn 3 pzrewod masa to mozesz kupic uniwersalna ja miałem taka podłaczona

    Mam jednoprzewodową sondę.
  • #19
    steed1
    Level 14  
    Co wy ludzie kombinujecie. Może najpierw byś sprawdził, czy przepływomierz nie padł (a wiem że często padają - od tego wariuje na wolnych obrotach), następnie może poprostu uszczelkę podgłowicową wydmuchało? ? ? ? ? ? ?
  • #20
    pavel 55
    Level 13  
    Przecież w tym silniku nie ma przepływki 8-O
  • #21
    andrzej-sk
    Level 11  
    [quote="darek wojtowicz"]
    zodiak318 wrote:
    Nie chodzi mi o czujnik temp. płynu do wkaźnika na desce tylko czujnik temp. płynu dla sterownika silnika (komputera).[/quote

    a ja już chciałem kupić oryginalną sondę!!! no a sonda nie należy do tanich bo około 250- 300 zł.

    widzisz ... teraz to ja wiem!! z tego wynika że jest to część wymienna!! ale weźmy inne rozwiązanie...
    np. ten czujnik bedzie ok i co wtedy może być??
    pozdr


    tyle za sondę?
  • #22
    WBART
    Level 19  
    a czy sprawdzał ktoś czy ta gówniana sonda pracuje , bo każdy mówi o sondzie a nikt jej nie sprawdził , a co do nie firmowych sond to czasami po dwóch dniach padały , dlatego teraz wkładam uniwersalne NGK i nigdy nie mam problemu , a dużo droższe nie są ,
    a przy takim objawie to najpierw sprawdź sondę , tylko ją sprawdż jak pracuje a nie kombinuj . pozdrawiam
  • #23
    mateo027
    Level 26  
    Wlozylem uniwersalna BOSCHa oryginal za dwie i pol stowki,pocieszyl sie moze z 2 miesiace i finito.
  • #24
    carlosb
    Level 11  
    Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu komputera wtrysku którys pin moze byc przysniedziały. Tak samo z modułem zapłonowym. Nalezy sprawdzic połacznia wezykami gumowymi z tyłu wtrysku. Połaczenia te służa do wyprzedzenia zapłono przy wiekszych obrotach. Sparwdz tez kat wyprzedzenia zapłonu lampa.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu komputera wtrysku którys pin moze byc przysniedziały. Tak samo z modułem zapłonowym. Nalezy sprawdzic połacznia wezykami gumowymi z tyłu wtrysku. Połaczenia te służa do wyprzedzenia zapłono przy wiekszych obrotach. Sparwdz tez kat wyprzedzenia zapłonu lampa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdz wszystkie połaczenia na grzebieniu komputera wtrysku którys pin moze byc przysniedziały. Tak samo z modułem zapłonowym. Nalezy sprawdzic połacznia wezykami gumowymi z tyłu wtrysku. Połaczenia te służa do wyprzedzenia zapłono przy wiekszych obrotach. Sparwdz tez kat wyprzedzenia zapłonu lampa.
  • #25
    MKCOFE
    Level 14  
    sonde mozna latwo sprawdzic woltomierzem na czarnym przewodzie powinno skakac napiecie od ok 0V do 0.8V jesli tak nie sie nie dzieje to sonda jest uszkodzona a przy tym aucie glównymi czujnikami sa SONDA CZUJNIK T. WODY ORAZ TPS ( czujnik polozenia przepustnicy)
    i te trzy musza byc sprawne.
    a jesli problemy zaczely sie od wymiany paska to wartalo by sprawdzic ustawienie aparatu zaplonowego
    POOZDRAWIAM
  • #26
    tlejbik
    Level 2  
    Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane. Do pewnego momentu bez żadnych problemów! choć myślę że problem nie dotyczy instalacji gazowej.
    Pewnego dnia gdy go odpaliłem, a zawsze robię to na benzynie, auto zaczęło się lekko dławić. Szczerze to troszkę zbagatelizowałem ten problem i jeździłem dalej. Później zorientowałem się że na benzynie na ciepłym silniku nie odpala w ogóle!
    I tak jeździłem jeździłem aż pewnego dnia jakiś bezpiecznik od instalacji gazowej się spalił a byłem w trasie więc musiałem przełączyć na benzynę. No i problem bo auto nie chciało odpalić,a jak mi się już to udało za n-tym razem jechał jakby chciał a nie mógł. Dojechałem do Wrocławia i zostawiłem auto pod mieszkaniem i po paru dniach gdy chciałem gdzieś wyruszyć i sprawdziłem poziom oleju okazało się że jest benzyna w misce olejowej - poziom oleju wzrósł dość znacznie i waliło ostro bajurą.
    Nie czekając długo zawiozłem auto do mechanika tzn scholowałem. Wiadomo wymiana oleju,filtr, przy okazji bezpiecznik z gazu. No ale mądry diagnosta wymyślił że to czujnik halla i trzeba go wymienić. Dałem 550 zł za wszystko to jest zmiana oleju, zdiagnozowanie problemu,wymianę bezpiecznika, wymianę czujnika halla. Masakra- pomyślałem. Auto odpaliło na benzynie (wiadomo zimny silnik to nie było problemu) Wyjeżdżam od mechanika a passat nie ma mocy.. mało na skrzyżowaniu mnie nie zjedli :D W dodatku na benzynie dalej nie odpalał jak się nagrzał..Mechanik oszust bo jak wróciłem to mnie wygonił że do elektryka iść itd itp że on wszystko zrobił co do niego należało. Stwierdziłem że już do żadnego oszusta auta nie dam! i zacząłem sam się nim zajmować.
    Doszedłem sam, że za problemem z odpaleniem na benzynie był winny czujnik temp wody. Wymieniłem usterka minęła, ale auto dalej bez mocy. Nowe świece,kopułka, palec, kable, filtr powietrza. Dalej nic auto bez mocy..
    Zauważyłem ostatnio że kable od sony lamby sparciały i je jakoś podłączyłem (nie wiem czy dobrze bo do samej sondy są dwa ale wcześniej łącza się cztery kable - dwa od emulatora sondy z instalacji gazowej, i dwa od komputera ) Auto dalej bez mocy..
    Dodam że na zimnym silniku odpala na dotyk i zanim się lekko zagrzeje ma full mocy jest żwawy itd. Auto ma nowy akumulator, cewka i silnik krokowy też były niedawno wymieniane. Mam już dość tego auta.. Jakieś pomysły? czy to oby na pewno winna jest sonda? Skoro auta ma nowe czujniki: halla i temp wody..
    A silnik ma dobrą kompresje bo sprawdzałem i była na naprawdę dobrym poziomie jak na 340 tys. na liczniku. (swoją drogą mechanik zajumał mi manometr:/ )
    Przeczytałem już tysiące tematów i nic mi nie przychodzi do głowy.
    W chwili wolnego rozkręcę cały mono wtrysk i sprawdzę jak wygląda podstawa wtrysku ale nie wydaję mi się by Ona była winna takim zachowaniom silnika. Nigdzie nie zauważyłem też lewego powietrza..

    Pozdrawiam i proszę o jakieś porady,
    Tomek