Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic I ph II 2000 r. - Wskaźnik paliwa wariuje

mbrauer 04 Nov 2014 13:40 3936 10
  • #1
    mbrauer
    Level 9  
    Cześć!

    Niedawno kupiłem Renault Scenic I ph II 2000 r. 1.6 16V. Od kilku dni wskaźnik paliwa zatrzymuje się na różnych pozycjach. Problem występuje najczęściej w momencie zapalenia zapłonu (bez uruchamiania silnika). Wtedy to wskazówka podskoczy o około pół centymetra w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Im więcej razy przekręcam zapłon tym więcej razy "podskoczy". Zdarzyło się dwa razy nawet tak, że całkowicie wyskoczyła poza zakres i zatrzymała się z lewej strony. Powrót do prawidłowego położenia następuje również po włączeniu zapłonu, ale nie ma w tym żadnej reguły - czasem podskoczy w lewo dwa razy, a potem wraca w lewo. Innym razem podskoczy tylko raz, jeszcze innym nie podskakuje wcale. Samochód został kupiony niedawno, ale nie wydaje mi się, że zachowywał się tak od samego początku. Wydaje mi się, że to zachowanie zbiegło się w czasie z momentem kiedy podłączyłem do samochodu uniwersalne radio samochodowe, które być może miało źle podłączone PIN-y. Może poszło jakieś spięcie? Teraz jeżdżę z fabrycznym radiem, ale problem nie ustąpił. Mieliście może taki problem wcześniej? Może przepalił się jakiś sterownik, bezpiecznik, lub przestawiło się coś w komputerze? Jakieś pomysły?
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Pierwsze co to sprawdzić stan pływaka w zbiorniku bo może wysyłać błędną rezystancję i dzieją się cuda.
  • #3
    mbrauer
    Level 9  
    Wydaje mi się (może się mylę), że gdyby to był pływak nie działyby się również dziwne rzeczy z komputerem pokładowym, a ten dobrze pokazuje stan paliwa i inne. Na wszelki wypadek oczywiście sprawdzę...
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Jest to wina licznika.
    Przecież pływak nie powodowałby wychylenia się wskazówki poniżej zera jak to ma miejsce tutaj.
  • #5
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Miałem ostatnio przypadek w sharanie że właśnie pływak podawał dziwną rezystancję i wskazówka stawała w najniższym punkcie, w najwyższym itp po zakołysaniu auta. Aczkolwiek kolego masz zapewne raczje w tym przypadku że to licznik.

    Jak masz możliwość to podmień zegary i sprawdź.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Rozumiem gdyby wskazówka szła na maksa w prawo.
    Jak pływak opadanie na dno to wskaźnik pokaże zero.
    Jak odepniesz pływak to wskazówka też idzie na zero a nie niżej.
  • #7
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Ale chyba tam jest na wskaźniku paliwa pokazywany poziom oleju zanim nie odpali się silnika a dopiero po odpaleniu silnika pokazuje poziom paliwa.
  • #8
    mbrauer
    Level 9  
    @grala1 - wskawówka idzie na maksa w lewo, czyli całkowicie poza skalę. Zatrzymuje się gdzieś na godzinie siódmej. Jakby symetrycznie po przeciwnej stronie od wskazywania pustego baku.

    @SZYMON - z tego co wiem, to u mnie poziom oleju pokazuje się na początku na wyświetlaczu komputera. Nie wiem, czy któraś wskazówka to również pokazuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rafal.jaro wrote:
    Jak masz możliwość to podmień zegary i sprawdź.


    No niestety nie mam. Musiałbym jakiś nabyć, ale kto da mi gwarancje, że będzie całkowicie sprawny.
  • #9
    autoas
    Level 42  
    mbrauer wrote:
    ale kto da mi gwarancje

    No to trzeba oddać licznik do naprawy...częsta usterka..można naprawić lub wymienić sam silniczek wskaźnika paliwa...
  • #10
    mbrauer
    Level 9  
    autoas wrote:
    mbrauer wrote:
    ale kto da mi gwarancje

    No to trzeba oddać licznik do naprawy...częsta usterka..można naprawić lub wymienić sam silniczek wskaźnika paliwa...


    No właśnie chyba wolałbym pójść tą drogą. Zastanawiałem się właśnie czy da radę zająć się samym wskaźnikiem paliwa, czy trzeba od razu wymieniać wszystkie zegary? Bo wymiana zegarów wiąże się ze stratą przebiegu, a ze względu na to, że teraz go spisują na przeglądach, to musiałbym również coś z tym zrobić.

    Napisałeś "częsta usterka" - częsta w Scenicach, czy w ogóle?
  • #11
    mbrauer
    Level 9  
    Chciałbym się podzielić rozwiązaniem mojego problemu. Tak dla potomnych :) Pojechałem do elektronika, który podłączył auto pod komputer. Sprawdzić, że licznik się nie zeruje i stwierdził, że to prawdopodobnie wina samego silniczka od wskaźnika. Dostaliśmy się do wskaźników (zajmuje to max 10 minut). Okazało się, że tam dwa trybiki. Blokada jednego z nich się poluźniła i trybik zaczął sobie przeskakiwać jak mu się podobało. Elektronik poprawił blokadę i wyzerował wskaźnik. Gwarancji nie dawał, bo może to się obluzować w przyszłości, ale na razie wszystko działa jak należy :) Powiedział, że gdyby nie działało, to wystarczy wymienić sam silniczek, a nie cały panel wskaźników. Nie musi to być nawet silniczek od Scenica. Wystarczy, że znajdzie się podobny model silniczka. Happy End :)