Cześć!
Niedawno kupiłem Renault Scenic I ph II 2000 r. 1.6 16V. Od kilku dni wskaźnik paliwa zatrzymuje się na różnych pozycjach. Problem występuje najczęściej w momencie zapalenia zapłonu (bez uruchamiania silnika). Wtedy to wskazówka podskoczy o około pół centymetra w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Im więcej razy przekręcam zapłon tym więcej razy "podskoczy". Zdarzyło się dwa razy nawet tak, że całkowicie wyskoczyła poza zakres i zatrzymała się z lewej strony. Powrót do prawidłowego położenia następuje również po włączeniu zapłonu, ale nie ma w tym żadnej reguły - czasem podskoczy w lewo dwa razy, a potem wraca w lewo. Innym razem podskoczy tylko raz, jeszcze innym nie podskakuje wcale. Samochód został kupiony niedawno, ale nie wydaje mi się, że zachowywał się tak od samego początku. Wydaje mi się, że to zachowanie zbiegło się w czasie z momentem kiedy podłączyłem do samochodu uniwersalne radio samochodowe, które być może miało źle podłączone PIN-y. Może poszło jakieś spięcie? Teraz jeżdżę z fabrycznym radiem, ale problem nie ustąpił. Mieliście może taki problem wcześniej? Może przepalił się jakiś sterownik, bezpiecznik, lub przestawiło się coś w komputerze? Jakieś pomysły?
Niedawno kupiłem Renault Scenic I ph II 2000 r. 1.6 16V. Od kilku dni wskaźnik paliwa zatrzymuje się na różnych pozycjach. Problem występuje najczęściej w momencie zapalenia zapłonu (bez uruchamiania silnika). Wtedy to wskazówka podskoczy o około pół centymetra w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Im więcej razy przekręcam zapłon tym więcej razy "podskoczy". Zdarzyło się dwa razy nawet tak, że całkowicie wyskoczyła poza zakres i zatrzymała się z lewej strony. Powrót do prawidłowego położenia następuje również po włączeniu zapłonu, ale nie ma w tym żadnej reguły - czasem podskoczy w lewo dwa razy, a potem wraca w lewo. Innym razem podskoczy tylko raz, jeszcze innym nie podskakuje wcale. Samochód został kupiony niedawno, ale nie wydaje mi się, że zachowywał się tak od samego początku. Wydaje mi się, że to zachowanie zbiegło się w czasie z momentem kiedy podłączyłem do samochodu uniwersalne radio samochodowe, które być może miało źle podłączone PIN-y. Może poszło jakieś spięcie? Teraz jeżdżę z fabrycznym radiem, ale problem nie ustąpił. Mieliście może taki problem wcześniej? Może przepalił się jakiś sterownik, bezpiecznik, lub przestawiło się coś w komputerze? Jakieś pomysły?