Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ?

kris-krzysztof 04 Nov 2014 16:57 4485 19
  • #1
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Witam
    Przez niewłaściwy demontaż (ciecie kabli) płytka została uszkodzona. Może ktoś podpowie czy naprawa jest możliwa ?




    Zdjecia w większej rozdzielczości do pobrania
    Link

    Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ? Uszkodzona płytka od webasto - Naprawa ?
  • #2
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    ok ale nie moge sie dopatrzeć gdzie jest ona uszkodzona
  • #4
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    jeśli mechanicznie nie jest uszkodzona to 99% da sie naprawić
  • #5
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Jutro sprawdzę czy łączy sie komputerem. Mechanicznie nie jest uszkodzona. Odpięcie od instalacji auta odbyło sie przez przecięcie kabli zasilających co spowodowało zwarcie . Później już webasto przestało reagować. Uruchamia się tylko pompa wody .
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpieczniki sprawdzone? Kontrolką? Pewnie "na oko" i nie wszystkie ;)

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Wynik jutrzejszego testu: brak komunikacji. Dobrze wróżę?
  • #7
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Bezpieczniki sprawdzone? Kontrolką? Pewnie "na oko" i nie wszystkie ;)

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Wynik jutrzejszego testu: brak komunikacji. Dobrze wróżę?


    Brak komunikacji zgadza sie kolego.
    Tylko odpala sie pompa wody
  • #8
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    z jakiego samochodu ten sterownik? być może do poprawnego działania komunikacja niepotrzebna ale ułatwia diagnoze,niema co szukać po bezpiecznikach jeśli jest jakaś reakcja pieca, wystarczy że jest zasilanie na kostce 2pinowej
  • #9
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Z samochodu Rover 75.
  • #10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    kris-krzysztof wrote:
    Z samochodu Rover 75.


    Poszukaj tematów o webasto do bmw e39 to będzie to samo sterowanie po k-line.
  • #11
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    w tym sterowniku jest sterowanie analogowe masą na 3 pin i +12V na 1 pin, połączenie z autem po k-line jest mu nie potrzebne i można je odciąć a nawet należy (można uniknąć w ten sposób dość częstej awarii sterownika polegającej na braku komunikacji podczas diagnozy komputerowej)
  • #12
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Ale tam webasto jest raczej do dogrzewania sinika a nie ogrzewania postojowego i k-line powinien być podłączony.
  • #13
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    fabrycznie jest dogrzewanie ale sterownik jest od pełnego ogrzewania i pompka jest więc jaki problem uruchomić go przed odpaleniem silnika? k-line jest tam potrzebne jak k..wie majtki :) służy tylko i wyłącznie do diagnozowania pieca,piec nie potrzebuje żadnej informacji z k-bus samochodu i na odwrót samochód nie pobiera żadnej informacji z pieca
  • #14
    kolejnyklonban
    Level 2  
    Z objawów jest blisko do uszkodzonego wyjścia zasilania pompki paliwa jeżeli uszkodzone.
    Mierzyłeś to, mierzyłeś coś w ogóle ?
    Pierwsz próba zakończona niepowodzeniem gdzie na stole ?
  • #15
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Udało sie podłaczyc jest bład
    zwarcie w obwodzie dmuchawy powietrza
  • #16
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    to teraz sprawdzasz sterownik pod tym kontem naprawiasz i cieszysz sie sprawnym piecem :)
  • #17
    kris-krzysztof
    Level 9  
    Raczej szukasz osoby która naprawy.
  • #18
    tomus2k
    Level 26  
    sash997 wrote:
    fabrycznie jest dogrzewanie ale sterownik jest od pełnego ogrzewania i pompka jest więc jaki problem uruchomić go przed odpaleniem silnika? k-line jest tam potrzebne jak k..wie majtki :) służy tylko i wyłącznie do diagnozowania pieca,piec nie potrzebuje żadnej informacji z k-bus samochodu i na odwrót samochód nie pobiera żadnej informacji z pieca

    Webasto i K-bus jest w bmw i roverach często zakodowane. Wymaga do startu komunikacji z klimatyzacją i komputerem body, dodatkowo dostaje zapis o krash-data co ma uniemożliwić mu start po wypadku. A wszystko zależy od rocznika. Mniej więcej do 96 były analogowe później już z potwierdzaniem po k-bus.
    Co do tego konkretnego sterownika, jest to typowa usterka i raczej była już przed wypadkiem. Każdy poważny serwis naprawi ten sterownik. Jak nie, to szukaj na allegro . Kilka serwisów się tam ogłasza i dodatkowo mogą zmienić jego kodowanie aby nie wymagało k-bus. (Jeśli tego wymaga). W razie co pisz na PW.
  • #19
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Te sterowniki wyszły w 97r a te stosowane w Roverach nie potrzebują komunikacji z autem po K-bus...
  • #20
    tomus2k
    Level 26  
    sash997 wrote:
    Te sterowniki wyszły w 97r a te stosowane w Roverach nie potrzebują komunikacji z autem po K-bus...

    A tak wpadłem tu z google i nie doczytałem że autor pisze że ma z rovera 75 a te produkowano od 98r i do 2002 na 100% były tylko ze sterowaniem analogowym
    A tu schemat co i jak odpalić w tych stosowanych w roverach 75 bo były dwa różne Link