Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ulrich KO 21 Kondensich - "Szwankuje sterownik", błąd przy grzaniu CO

05 Lis 2014 01:15 1635 2
  • Poziom 9  
    Witam. Jak w temacie - diagnoza serwisanta Ulrich... Rekomendacja: zmienić piec, bo już nie produkowany, części brak, etc... Nie bardzo mi się to podoba...

Nie znam się i udawać nie będę. Na sterowniku (?) symbol 207-1M. Sterowanie zdalne modułem FR-3. Bardzo często "wywala" błąd przy załączaniu podgrzewania CO, raczej bezproblemowo działa dla CWU... To też wydaje mi się podejrzane.

Z radością powitałbym propozycję diagnozy przez kogoś rozsądnego z dostępem do części zamiennych lub info, co mogę sprawdzić / zrobić we własnym zakresie.

Kocioł rok temu przeszedł "duży" (koszt ponad 1000zł) serwis, w tym roku kolejny, według serwisu nic poza tym mu nie dolega, jak działa to działa bezproblemowo. Myślę, że szkoda go w tej sytuacji zmieniać, $ brakuje, ale brak ciepła przy małym dziecku straszy...

Woda z instalacji nie była spuszczana / zmieniana w tym roku. Jakieś sugestie ?
  • Poziom 20  
    Jaki błąd zgłasza?

Co się dzieje po błędzie?
    Blokuje się palnik?
    Czy blokada palnika da się zresetować, czy jest permanentna i wymaga wyłączenia prądu ?
  • Poziom 9  
    Nie wiem jaki błąd, bo dopiero ściągnąłem instrukcję, a relacja dwóch Kobiet jest - delikatnie mówiąc - mało szczegółowa...

Na razie "na oko" wydaje mi się, że sterownik sam się resetuje - jak przy zaniku prądu, ale w sytuacji, gdy nie było zaniku prądu (w segmencie są 3 piekarniki i kilka innych sprzętów bez podtrzymania zegarów, jak prąd znika to ślad zostaje). Tak wynika z tego, co wyczytałem - po zaniku prądu piec startuje na 80st "szukając" sterownika tygodniowego (którego tu nie ma).