Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - ffr 03449-03 samochód traci moc

turnip4 05 Lis 2014 08:56 4311 26
  • #1 05 Lis 2014 08:56
    turnip4
    Poziom 11  

    witam

    man tga 2006 rok euro 3

    wyskakuje mi błąd ffr 03449-03 , samochód traci moc i nie jedzie a jak jedzie to 20 lub 30 km na godzinę, wskaźnik od turbo przy przegazowaniu idzie tylko do 3 kreski,

    gdzie mogę szukać usterki ??

    błąd zdefiniowany w książce kodowej mana jako: Pomiar przeciwciœnienia w układzie wylotowym, mimo że zawór
    zasterowujący EVB w stanie niewzbudzonym "

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze jak go zgaszę i chwilę odczekam to nagle wraca cała moc w aucie po czym ujade 1 km i lekko zakopci na czarno ! i znowu wyskakuje błąd ... i trace moc

    1 26
  • Pomocny post
    #2 08 Lis 2014 20:19
    gucio~1
    Poziom 21  

    Tak jak jest napisane "pomiar przeciwciśnienia" czyli niedroźny wydech pomimo otwartej przepustnicy spalin.

    0
  • #3 21 Lis 2014 21:02
    turnip4
    Poziom 11  

    Okazało się że siłownik agr był zepsuty oraz przepustnica była mocno osmolona od spalin i trzeba było ją rozruszać.

    Moderowany przez ANUBIS:

    05 Gru 2014 21:06 :: turnip4
    Prośba o odblokowanie tematu: "problem z samochodem jednak sie nie wyjaśnił

    1
  • #4 05 Gru 2014 21:27
    turnip4
    Poziom 11  

    panowie jednak nic nie pomogło a więc dalej wyskakuje błąd ffr 03449-03 czyli:
    "Pomiar ciśnienia w układzie wylotowym mimo że zawór zasterowujący EVB w stanie nie wzbudzonym"

    wymieniłem sprężarkę powietrza (chodziła głośno, puszczała olej i były wiórki) , siłownik agr też wymieniłem oraz turbosprężarka też nowa.

    objawy podczas jazdy:
    1. jedzie samochód po prostej drodze dodaje się gazu przy obciążeniu 8 ton turbo pracuje na pełnych obrotach, a znowu kiedy jadę z obciążeniem 24 tony i chcę ruszyć to wskaźnik od TURBO pokazuje że turbo pracuje ledwie na 1/4 obrotów.
    2. nieraz man tga nie ma mocy a za drugim razem idzie jak burza
    3. jade z wyłączonym hamulcem górskim z górki 24 tony, nie hamuje nie dodaje gazu a samochód zamiast się rozpędzać hamuje
    4. spalanie przez powyższe zachowanie 37 l/100

    czy ktoś konkretnie objaśni mi błąd który wyskakuje bo ja jestem laikiem no i co należy naprawić ?

    1
  • #5 09 Gru 2014 12:03
    turnip4
    Poziom 11  

    pomocy panowie teraz jeszcze jak jedzie wyskakuje komunikat motor brezle ausfalle

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Gru 2014 13:45
    svavecone
    Poziom 23  

    Przypuszczam ze masz 3 stopniowy hamulec gorski , bez intardera (sprawdz najpierw) .Jest w nim czujnik cisnienia i to on wskazuje podwyzszone cisnienie pomimo braku aktywacji silownika .
    Do sprawdzenia sama przyslona hamulca na wydechu , oraz wymontowanie rurki laczacej wydech z zaworem i czujnikiem cisnienia ,owa rurka czesto jest zapychana przez korozje i sadze , w zaworze tez trzeba podlubac aby miec przeswit . Jak to nie pomoze to odczyt parametrow na zywo i ewentualnie usterka samego czujnika .

    0
  • #7 11 Gru 2014 20:59
    turnip4
    Poziom 11  

    czyli czujnik ciśnienia hamulca górskiego do sprawdzenia

    rure wydechową oraz samą przysłonę sprawdzałem, wydech wymieniony przysłona oczyszczona z sadzy.

    nie bardzo rozumiem co trzeba zrobić w zaworze napisałeś że trzeba podłubać aby mieć prześwit?

    0
  • #8 15 Gru 2014 13:41
    svavecone
    Poziom 23  

    Czy aby na pewno masz ten rodzaj hamulca o ktorym napisalem ? Jak tak to musiales natknac sie na rurke , ok. 5mm srednicy , laczaca kolanko wydechu przed przyslona hamulca a samym zaworem sterujacym, w ktorym znajduje sie czujnik . Zdemontuj rurke sprawdz droznosc i tak samo zerknij w sam zawor w miejsce wykreconej rurki , potrafi sie zakleic od sadzy .
    Jak masz zwykly jednostopniowy hamulec gorski ....to nie zawracaj sobie glowy powyzszym opisem :) .

    2
  • #9 18 Sty 2015 18:56
    turnip4
    Poziom 11  

    svavecone napisał:
    Czy aby na pewno masz ten rodzaj hamulca o ktorym napisalem ? Jak tak to musiales natknac sie na rurke , ok. 5mm srednicy , laczaca kolanko wydechu przed przyslona hamulca a samym zaworem sterujacym, w ktorym znajduje sie czujnik . Zdemontuj rurke sprawdz droznosc i tak samo zerknij w sam zawor w miejsce wykreconej rurki , potrafi sie zakleic od sadzy .
    Jak masz zwykly jednostopniowy hamulec gorski ....to nie zawracaj sobie glowy powyzszym opisem :) .


    svavecone sprawdziłem to o czym pisałeś niestety dalej jest problem z hamulcem górskim, dodatkowo samochód pali zamiast tych 32 to nawet 38 litrów!
    nie wiem czy dobrze robię ale kiedy już wszystko sprawdziłem i dalej jest ten sam problem i wyskakuje ten sam błąd ffr 03449-03, wymieniłem też czujnik ciśnienia AIR 0 281-002-655, 06-07-13 3b d3, 816 1-0216
    zabieram się za wiązkę bo już nie mam pomysłu dlaczego ten błąd się wyświetla i dalej samochód ma problem z tą mocą. nieraz nawet jak się wyłączy hamulec górski to samochód traci moc do tego stopnia że gaśnie.

    brak już mi sił na niego :(

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Sty 2015 23:02
    kryś184
    Poziom 14  

    Witaj kiedyś miałem podobny przypadek tylko nie pamiętam czy ten błąd FR się wyświetlał. Wyświetlało się kierowcy Awaria hamulca silnikowego pisałeś o tym wyżej zdiagnozowałem sterownik EDC i zleciłem wymianę siłownika AGR kolega wymienił kierowca wyjechał z warsztatu i po chwili dzwoni kierowca Man stracił moc jeszcze gorzej niż na starym co się okazało nie właściwa regulacja siłownika AGR po wymianie dwa obroty wystarczyło regulacji testerem diagnostycznym aktywowałem siłownik i jak tester stwierdził że jest poprawnie to było już dobrze
    Ale pytanie że FR się wyświetla to pisałeś a w sterowniku EDC są jakieś usterki zapisane
    pozdr

    0
  • Pomocny post
    #11 19 Sty 2015 18:33
    svavecone
    Poziom 23  

    Niestety ale ten blad dotyczy czujnika cisnienia w zaworze silownika hamulca gorskiego 3 stopniowego. Jak wykonales procedure czyszczenia to wypadaloby wymienic caly zawor :( .
    Mozesz sprawdzic przewody jako ostatnia deska ratunku .

    1
  • #12 14 Wrz 2015 09:47
    henioztorpedy
    Poziom 8  

    Cześć, wyświetla mi się ten sam błąd. Jak rozwiązałeś ten problem??

    0
  • #13 14 Wrz 2015 20:55
    kakibara
    Poziom 24  

    Ten sam błąd inna usterka? Wyżej była napisana fachowa porada, pytanie czy masz ten zawór o , którym była mowa czyli połączenie zaraz za turbo i czy już wyczyściłeś ta rurkę - łącznik lub wymieniłeś ponieważ może być problem z 100% wyczyszczeniem? dwa nie zaszkodzi sprawdzić samo połączenie w kolanku za turbo też może być nie przepuszczalne dla gazów, lub do sprawdzenia sam zawór ewentualnie wymiana - nowy w man-ie na pewno zaskoczy cię (nie pozytywnie) ceną. Pozdrawiam.

    0
  • #14 17 Wrz 2015 20:30
    turnip4
    Poziom 11  

    henioztorpedy napisał:
    Cześć, wyświetla mi się ten sam błąd. Jak rozwiązałeś ten problem??


    kolego nie rozwiązałem tego problemu z ffr 03449 bo wymieniłem siłownik oraz pritarder i nic to nie pomogło, udrożniłem również wszystkie rurki, rureczki został mi do wymiany tylko modulator który steruje hamulcem górskim... ale go nie wymieniłem bo międzyczasie wyszła inna awaria nawalił mi czujnik ciśnienia oleju i nie w porę poinformował mnie o tym że pompa olejowa do wymiany i generalnie w skrócie zatarł mi się silnik... poszło auto na Afrykę czy Indie ...

    co do tego problemu to tak naprawdę nie przejmował bym się tym retarderem czy tam pritarderem tylko go wyłączał i jeździł bo ja walczyłem z tym 6 miesięcy wydałem 1000 zł. na oryginalny siłownik hamulca górskiego, 2500 zł. na pritarder, do tego jeszcze z 600 zł. na jakieś testy i diagnozy w serwisie, a co do czego pompa oleju walnęła :( Jak miał bym Ci doradzić jak już chcesz to robić to wymień w pierwszej kolejności kasetę sterującą albo jak masz od kogo podmienić to na próbę taką kasetę i będziesz wiedział w czym problem... bo mi tylko to pozostało do wymiany....

    0
  • #15 18 Wrz 2015 16:26
    kakibara
    Poziom 24  

    uuuu kasetę sterującą - proszę - nie dajemy takich porad. Jesteś użytkownikiem, wiesz dobrze, że na pewno? , komputer należy programować- jeżeli zadający pytanie serwisuje wyłącznie w serwisie Man - będą generowane niepotrzebne koszty - dodajmy wysokie.
    ....tak naprawdę nie przejmował bym się tym retarderem - to hamulec górski.
    p.s. na odległość bardzo często ciężko jest pomóc, forum jest po to żeby pomagać i dzielić się wiedzą, jeżeli można nie generując zbędnych kosztów - ale i autor/y muszą wyrazić chęć do samodzielnej pracy.
    ...tylko to pozostało do wymiany - nie koniecznie jest pod twoim zaworkiem a raczej był jeszcze jeden który z nim współpracuje, do tego kilka metrów przewodu elektrycznego do przejrzenia.
    henio co zrobiłeś/sprawdziłeś do tej pory?

    1
  • #16 18 Wrz 2015 20:17
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    svavecone napisał:
    Do sprawdzenia sama przyslona hamulca na wydechu , oraz wymontowanie rurki laczacej wydech z zaworem i czujnikiem cisnienia ,owa rurka czesto jest zapychana przez korozje i sadze , w zaworze tez trzeba podłubać aby mieć prześwit .
    Tu jest konkretna podpowiedź ... skoro masz wszystko udrożnione to należy:
    svavecone napisał:
    odczyt parametrów na żywo
    Można również zacząć od update nie zaszkodzi ale lubi się uszkadzać czujnik w elektrozaworze
    turnip4 napisał:
    wymień w pierwszej kolejności kasetę sterującą albo jak masz od kogo podmienić to na próbę taką kasetę
    Podmieni i nie odpali :) jak immo

    1
  • #17 29 Wrz 2015 19:46
    turnip4
    Poziom 11  

    serwisantscani1 napisał:
    svavecone napisał:
    Do sprawdzenia sama przyslona hamulca na wydechu , oraz wymontowanie rurki laczacej wydech z zaworem i czujnikiem cisnienia ,owa rurka czesto jest zapychana przez korozje i sadze , w zaworze tez trzeba podłubać aby mieć prześwit .
    Tu jest konkretna podpowiedź ... skoro masz wszystko udrożnione to należy:
    svavecone napisał:
    odczyt parametrów na żywo
    Można również zacząć od update nie zaszkodzi ale lubi się uszkadzać czujnik w elektrozaworze
    turnip4 napisał:
    wymień w pierwszej kolejności kasetę sterującą albo jak masz od kogo podmienić to na próbę taką kasetę
    Podmieni i nie odpali :) jak immo


    nie kazałem od razu wymieniać tylko podmieniać ... i opisałem swój przypadek, a w nim do wymiany pozostała mi tylko kaseta ale jej nie zdążyłem wymienić bo samochód się zatarł i poszedł do indii czy jakiś innych krajów podobnych.

    -1
  • #18 29 Wrz 2015 21:19
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Nawet podmieniać jak immo siedzi to nic nie da bez kompa, a zawsze przed podmiana warto zrobić aktualizacje oprogramowania
    P.S. nie każdy przypadek jest taki sam.

    0
  • #19 06 Mar 2017 23:35
    karas804
    Poziom 9  

    kakibara napisał:
    Ten sam błąd inna usterka? Wyżej była napisana fachowa porada, pytanie czy masz ten zawór o , którym była mowa czyli połączenie zaraz za turbo i czy już wyczyściłeś ta rurkę - łącznik lub wymieniłeś ponieważ może być problem z 100% wyczyszczeniem? dwa nie zaszkodzi sprawdzić samo połączenie w kolanku za turbo też może być nie przepuszczalne dla gazów, lub do sprawdzenia sam zawór ewentualnie wymiana - nowy w man-ie na pewno zaskoczy cię (nie pozytywnie) ceną. Pozdrawiam.


    Witam,

    Przepraszam, ze odkopuje troche temat ale mojemu bratu w MAN TGA D20e5 z 2006 roku wyskoczyl ten sam blad, czyli ffr 03449-03. Ogladalismy na youtube kilka filmow z forum www.wagaciezka.com i mam w zwiazku z tym kilka pytan, bo dzisiaj walczyl caly dzien i nic.
    1. Czy zawor EVB jest sterowany z hamulca i domyka klapke silownikiem AGR i wtedy czujnik przeciwcisnienia daje sygnal do otwarcia zaworu wydechu?
    Czy tez odwrotnie - hamulec wyzwala cewke , ktora naciska silowniczek na zaworze wydechowym a ten otwiera sam zawor powodujac wzrost cisnienia na wylocie i ....wlasnie co wtedy sie dalej dzieje?
    2. Czy mozliwe, ze niepoprawne luzy zaworowe moga powodowac bledy czujnika przeciwcisnienia w zaworze EVB?
    3. Czy jezeli blad pojawia sie nawet na postoju po wkreceniu silnika na obroty to najprawdopodobniej jest to wadliwy czujnik lub tez przypchane rurki?
    4. Czy mozna wymienic sam czujnik, czy tez jest to jeden element razem z zaworem EVB?

    Przepraszam za brak polskich znakow ale niestety brak w systemie.
    Dziekuje i prosze o porade

    0
  • #20 09 Mar 2017 10:45
    svavecone
    Poziom 23  

    1. EVB jest sterowany FFR/PTM . AGR /EGR jest sterowany z EDC ...nie ma nic wspolnego z EVB oprocz tego ,ze jezeli mamy blad EGRu to nie bedzie dzialal EVB .
    Czujnik cisnienia nie steruje otwarciem .... jest to czujnik kontrolny do sterowania cisnienia /sily hamulca EVB ktory jest kilkustopniowy . Jezeli cisnienie nie miesci sie w okreslonych normach to EVB jest wylaczany ze wzgledow bezpieczenstwa .
    2. Mozliwe ...lecz rzadko spotykane .
    3. Zapchany wydech / katalizator , lub urwana/zacieta przyslona EVB ....czujnik jako ostatni ,przypchana rurka ....raczej wykluczam .
    4. Niestety jest to zintegrowany uklad zaworu z czujnikiem .

    0
  • #21 10 Mar 2017 21:37
    karas804
    Poziom 9  

    1. Czyli siłownik przysłony i AGR to nie to samo? Chyba coś źle zrozumiałem na tamtym forum.

    0
  • #22 10 Mar 2017 22:12
    svavecone
    Poziom 23  

    EVB ... hamulec silnikowy ,przyslona wydechu
    EGR/AGR... przyslona recyrkulacji spalin

    0
  • #23 11 Mar 2017 09:46
    karas804
    Poziom 9  

    I wszystko jasne teraz. Znaczy zawór evb otwiera lub zamyka przeslone.
    A czy możliwe jest ze agr nie w pełni przepuszcza spaliny i ich nadmiar uruchamia czujnik przeciwcisnienia?
    Może jeszcze całe agr wyczyścić zanim wymienimy zawór evb?
    W sumie wyczyścić tak czy siak nie zaszkodzi.

    0
  • #24 11 Mar 2017 11:08
    svavecone
    Poziom 23  

    Jezeli EGR by sie nie domykal to objawial by sie sporym dymieniem z wydechu podczas przyspieszania oraz bledami samego EGR / cisnienia doladowania / spadek mocy / bledy Nox /cisnienia wydechu ....( w zaleznosci od wyposazenia silnika ) .
    Jezeli chcesz go czyscic ....chyba nie wiesz ile to jest , w tym przypadku, zbednej pracy :). Silownik EGR jest wyposazony w czujnik polozenia ,wiec jezeli mu sie cos nie zgadza to nawet nie uruchomi hamulca silnikowego .
    Pierwszym krokiem jest ustalenie czy blad jest staly/aktywny , czy wyskakuje podczas normalnej jazdy lub czy wyskakuje podczas aktywowania hamulca silnikowego .
    Podstawa jest diagnoza krok po kroku ....lecz sa i tacy co by od razu EGR demontowali ;) .

    0
  • #25 11 Mar 2017 11:12
    kakibara
    Poziom 24  

    np. najprostszy pomiar trwający kilka minut to badanie przeciwciśnienia - w zaworze EVB.

    0
  • #26 11 Mar 2017 11:49
    karas804
    Poziom 9  

    Czyli musze poszukac kogos w okolicy szczecina z kompem.

    0
  • #27 15 Mar 2017 09:02
    karas804
    Poziom 9  

    I sprawa się wyjaśniła. Po wymianie zaworu evb wszystko wróciło do normy.
    Okazało się również, że w tym silniku wogole nie ma egr/agr.
    Dziękuję wszystkim za pomoc

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo