Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus mk1 centralny zamek

05 Lis 2014 15:25 6294 9
  • Poziom 2  
    czesc wszytskim.mam problem z centralnym zamkiem w ford focus mk1 2000 r.tddi.Przestało działac zamykanie z pilota w kluczyku. Zamyka tylko gdy włoRZe kluczyk do zamka i przekrece...wtedy rygluja sie wszytskie(3d) czyli silniczek działa pytanie czemu nie dzieje sie tak z pilota.prosze pomocie:)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Możesz przypomieć pilota gemowi poprzez 3 krotne szybkie przkręcenie stacyjki i pstrykanie pilotem po tym, o finale powiadomi cię gong.
  • Poziom 2  
    finale?jaki gong...sorki ale nie wiem za bardzo o co chodzi

    Dodano po 2 [minuty]:

    prosze ,juz mi rece opadaja...wytłumaczył bys mi jak zrobic reset krok po kroku?
  • Poziom 2  
    co prawda nie wiem do teraz co miał znaczyc "gong" ale 3 krotnie przekreciłem kluczyk do zapłonu ,przycisnalem kluczyk i zadziałało...podziekował ! za pomoc:)
  • Poziom 8  
    Witam Was serdecznie.
    Ojciec zakupił Forda Focusa z roku 2001. Silnik 1.8TD 90KM.

    Focus ma centralny zamek sterowany poprzez przekręcenie kluczyka.
    Moduł za schowkiem z różową naklejką z 16 pinową wtyczką.

    Niestety centralny nie reaguje na:
    1. Przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy oraz pasażera
    2. Na zaryglowanie/odryglowanie drzwi od wewnątrz
    3. Nie reaguje również na przyciśnięcie przycisku otwierania klapy.

    Czytałem wiele wątków związanych z centralnym zamkiem ale nie znalazłem rozwiązania.

    Nie wiem czy słusznie ale próbowałem zrobić test modułu komfortu. Znalazłem w necie informację że można wcisnąć klawisz podgrzewania szyby tylnej, przekręcić zapłon, puścić klawisz. Powinno być słychać brzęczek przy naciskaniu przycisku klapy, kierunków itd. - nie wiem czy to powinno działać w naszym przypadku.

    Tak czy inaczej kupiłem ponoć sprawny moduł (identyczny również z różową naklejką).

    Po wymianie uruchamia się otwieranie klapy z bagażnika. Reszta śpi jak do tej pory.

    próbowałem zasterować centralnym podając masę (przez żarówkę dla bezpieczeństwa) na piny 13 oraz 16 przy podłączonym module.
    Po podaniu na 13, centralny otwiera się i po odłączeniu momentalnie zamyka.
    próbowałem odłączyć drzwi pasażera a potem drzwi kierowcy ( wiązki na słupkach przy zawiasach). Nic się nie zmieniło.
    Gdy podaję masę bez modułu bezpośrednio we wtyczkę - nic się nie dzieje

    Planuję założyć alarm do tego samochodu. Pytanie, czy alarm może zastąpić ten moduł z różową naklejką? Czy on służy jedynie do sterowania centralnym zamkiem? jeżeli tak to każdy alarm ma taka funkcję.


    Szukam również schematu do tego modułu. Znalazłem w innym wątku linka do obszernego pliku PDF ze schematami. Jest tam moduł określony jako GEM A112. Czy będzie to zgodne?

    Do tej pory wyczytałem że piny:

    1- +12V
    2- sterowanie zamkiem tylnej klapy ( sterowanie poprzez + czy - ???)
    5- - (masa)
    13- otwieranie centralnego ( sterowanie poprzez + czy - ???)
    16- zamykanie centralnego zamka ( sterowanie poprzez + czy - ???)

    Co za sygnały są w pozostałych pinach?

    Dziękuję z góry za pomoc.

    (sprawdze jeszcze okablowanie na łączeniu klapa tylna / karoseria - ale central na klapie działa).
  • Poziom 8  
    Zamek centralny w moim focusie nie działa ani na pilot ani na kluczyk. Bezpiecznik jest sprawny. Czy można sprawdzić mikro przełączniki w zamku bez rozbierania tapicerki? Dołączam schemat.
  • Poziom 43  
    elemaster napisał:
    Bezpiecznik jest sprawny

    Od CZ jest osobny bezpiecznik.
    Po drugie czy ci działa ze środka z klamki.
  • Poziom 8  
    Na pinie 1/1 jest "+" zasilania. Na pinie 1/5 jest "-"masa. To bezpiecznik musi być sprawny. Ze środka z klamki też nie działa CZ. Zamek bagażnika też nie reaguje na przycisk. Prawdopodobnie uszkodzony moduł komfortu lub mikro przełączniki zamków. Jak to najprościej zlokalizować, wykluczyć usterkę.
  • Poziom 43  
    Po drugie nawet nie wiesz czy masz zamki 5 czy 8 pinowe . Bez rozbierania, łatwego zresztą się nie obejdzie.