Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie przedlicznikowe w TT

05 Lis 2014 15:29 4572 22
  • Poziom 10  
    Witam. W moim ZK (szafka w granicy) firma wykonująca przyłącze dała zabezpieczenie przedlicznikowe CLS6-B32/3 przy układzie sieci TT. Nie jestem elektrykiem, ale czy przypadkiem nie powinni tam dać 4-biegunowego wyłącznika?

Ta sama firma wykonała mi też (na potrzeby budowlane) rozdzielnicę w domu - tam także dali trzy- i jedno-biegunowe eski.

Zabezpieczenie przedlicznikowe w TT Zabezpieczenie przedlicznikowe w TT
  • Poziom 31  
    Jeśli już zastosowali wyłączniki nadprądowe powinni zastosować 3 pojedyncze moduły o prądzie zwarciowym 10 kA jako przedlicznikowe.
  • Poziom 31  
    Ogólnie to kiepski kabel a podejrzewam, że może nawet przewód zastosowali i chcieli uratować sytuację. Nie uratowali . Ja bym takiej fuszerki nie odebrał.
  • Poziom 10  
    Tak to wygląda kolego haneb :) Ale z tego co kojarzę, to w RG nie mam żółto-zielonego kabla, więc może tego koloru elektrycy użyli tylko w obrębie ZK...

Odnośnie wykorzystania 3 pojedynczych modułów zamiast jednego, to podejrzewam, że było by to problematyczne przy silniku 3-fazowym (planuję kompresor w garażu).

Moje pytanie bardziej dotyczyło tego, dlaczego tor N nie jest rozdzielany pomimo układu sieci TT. Zawsze myślałem że w TT trzeba go rozdzielać. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie czy jestem w błędzie czy nie.
  • Poziom 31  
    Byłoby problematyczne jeśli byś chronił ten silnik zabezpieczeniem głównym.Ale niestety tak się nie robi. :D
    Kolego ,sprawdź Ty lepiej ten układ sieci wg. warunków technicznych aby mieć całkowitą pewność ,że to TT.
  • Moderator Elektrotechnika
    Niech kolega da więcej zdjęć całej rozdzielnicy i zdejmie maskownicę (po wyłączeniu napięcia) .
    Kolorystyka przewodów jest porażająca .
    snoppy napisał: