Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mitsubishi eclipse 2 - Pracuje w trybie awaryjnym

05 Lis 2014 23:19 1569 16
  • Poziom 8  
    Witam. Problem dotyczy mitsubishi eclipse 2 silnik 4G63 + lpg. Podczas jazdy coś strzeliło i od tej pory silnik pracuje w trybie awaryjnym. Cały czas pali się kontrolka check engine. Silnik pracuje jednak całkowicie brakuje mu mocy. Z rury wydobywa się mocny zapach PB lub LPG w zależności na czym pracuje. Po odpaleniu od razu stratuje wiatrak chłodnicy. Na szybko sprawdziłem kable i iskrę na świecach. Wszytko wygląda w porządku. Iskra jest bardzo mocna także cewki też wykluczam. Świece wymieniałem w tamtym tygodniu. LPG mam założone od niedawna i po 1tys km mam się zgłosić na regulację. Co mogę jeszcze sprawdzić zanim mechanik zedrze ze mnie całe oszczędności ;-)
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 30  
    Zależy który masz rocznik auta? Jak stare złącze to masz tam kody błyskowe więc możesz sprawdzić sam ale jeżeli masz złącze obd2 to trzeba podłączyć skaner.
    http://www.troublecodes.net/mitsu/
    Jeżeli coś ci strzeliło to to sprawdz wizualnie czy nie spadła jakaś rura w dolocie lub wąż podciśnienia...
    W sumie jak świeżo założony gaz to wracaj do gazownika ...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    łoś1905 napisał:
    Co mogę jeszcze sprawdzić zanim mechanik zedrze ze mnie całe oszczędności

    Osoby z kontaktów, w Twoim telefonie, kto może kredyt podżyrować. :)
    Po tej operacji, prosto do mechanika.

    Jeśli masz błędy sygnalizowane kontrolką, najtańsze rozwiązanie to diagnostyka. Nie wymieniaj niczego na chybił-trafił. Zobacz dolot, szczelność przewodów.
  • Poziom 8  
    Obejrzałem dziś wszystkie węże i przewody. Wszytko wygląda na podłączone. Niestety ale bez diagnozy się nie obejdzie. Trochę poczytałem i objawy takie jak u mnie (brak mocy, falujące obroty , tryb awaryjny) dotyczą kilku podzespołów także nie ma co kombinować.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 8  
    Byłem podpiąć samochód pod komputer.Wyszło kilka błędów które nie da się wykasować gdyż wracają ponownie:
    22 - Problem dotyczący obwodu czujnika katą obrotu wału korbowego
    23 - Sygnał czujnika położenia wałka rozrządu
    14 - sygnał czujnika położenia przepustnicy poza zakresem
    21 - Sygnał temperatury cieczy chłodzącej poza zakresem
    11 - Problem w obwodzie sondy lambda
    12 - Czujnik masowego przepływu powietrza - usterka
    13 - Obwód temperatury powietrza dolotowego - usterka

    Te numerki były przy opisie tych usterek więc tez je napisałem ale to chyba nie kody błędów. Sprawdziłem jeszcze rozrząd czy się nie przestawił ale jest wszytko dobrze ustawione. Macie jakieś pomysły?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mamy. Sprawdzić zasilanie na czujnikach. Popatrzeć w schemat i wyciągnąć wnioski. Możliwe również uszkodzenie samego sterownika.
  • Poziom 8  
    Panowie samochód stoi u mechanika już ponad tydzień. Wymieniony czujnik położenia walka rozrządu. Reszta czujników sprawdzona a samochód nadal nie jeździ. Rozrząd sprawdzony i jest na znakach. Jednak dziś rozmawiałem ze znajomym i powiedział by sprawdzić czy nie urwało klina na wale. Ale czy zerwany klin powodował by takie rzeczy jak u mnie się dzieją. Wydaje mi się że całkowicie by silnik nie odpalił.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    łoś1905 napisał:
    Podczas jazdy coś strzeliło

    Jechałeś wtedy na LPG?
    która generacja instalacji LPG - 3 czy 4?
    Strzeliło - strzelił w kolektor? Pewnie tak jeżeli to 3 generacja.
    Jeżeli tak to możliwe że uszkodził Ci się przepływomierz.
  • Poziom 8  
    Tak jechałem wtedy na lpg. Dopiero co zatankowałem lpg i kilkaset metrów od stacji strzeliło i po jeździe. LPG to SWAG GoFast ale nie wiem która to generacja. Przepływomierz można w tym modelu jakoś sprawdzić czy tylko podmiana na sprawny da jakieś wyniki?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli jest dostęp do podglądu parametrów to jak ktoś się zna to oceni po wartościach. Można podmienić na inny sprawny.
    Jeżeli to STAG to raczej 4 generacja i nie powinien strzelać ale warto sprawdzić przepływomierz skoro masz taki błąd.
  • Poziom 8  
    Gaz tez był założony niedawno (może dwa tygodnie przed usterka) i miałem jechać na regulacje jak zrobię ok 1 tys km jednak zrobiłem może 400km i usterka. Myślę tez czy gaziarze czegoś nie skopali ale wtedy na PB powinien normalnie jeździć a tu ani na PB ani na LPG nie jedzie.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli masz np uszkodzony przepływomierz to na PB i na LPG nie będzie działał prawidłowo.
    W przepływomierzu zazwyczaj jest czujnik temperatury powietrza zasysanego.
    Kolega "Pawel wawa" dał Ci wskazówkę którą należy wykorzystać - może np brakować masy z ECU i wtedy będą błędy 11, 12, 13, 14 i 21 bo mają one wspólne zasilanie po stronie minusa.
  • Poziom 8  
    Samochód stoi już ponad miesiąc i problem nadal nie rozwiązany. wymieniony przepływomierz, czujnik położenia wału lub walka rozrządu (sam już się w tym pogubiłem ;-) ) sprawdzony cały rozrząd, klin na wale, pompa paliwa, ciśniecie sprężania i jeszcze kilka innych rzeczy a samochód jak nie palił tak nie pali. Teraz przepchałem go od mechanika do elektryka może on coś poradzi chodź grzebie już 4 dzień i nadal nic nie wygrzebał.
  • Poziom 30  
    łoś1905 napisał:
    22 - Problem dotyczący obwodu czujnika katą obrotu wału korbowego
    23 - Sygnał czujnika położenia wałka rozrządu
    14 - sygnał czujnika położenia przepustnicy poza zakresem
    21 - Sygnał temperatury cieczy chłodzącej poza zakresem
    11 - Problem w obwodzie sondy lambda
    12 - Czujnik masowego przepływu powietrza - usterka
    13 - Obwód temperatury powietrza dolotowego - usterka
    Pawel wawa napisał:
    Sprawdzić zasilanie na czujnikach. Popatrzeć w schemat i wyciągnąć wnioski. Możliwe również uszkodzenie samego sterownika.

    Poproś elektryka niech sprawdzi zasilania i napisz jakie są.
    Spytaj czy posiada schemat tego silnika bo spędzi miesiąc i nic nie znajdzie ...
    Skąd jesteś może uda się kogoś polecić ?
  • Poziom 8  
    Okazało się że przepływka którą kupiłem była uszkodzona. Założyłem teraz inną i samochód odpala jednak ma bardzo niskie wolne obroty. Wkręca się na obroty normalnie jednak gdy spada z obrotów to prawie gaśnie. teraz chyba jeszcze muszę sprawdzić sonde i silniczek krokowy. Gość mi jeszcze mówi że przydało by się jeszcze raz sprawdzić rozrząd gdyż mógł przeskoczyć na jakiejś koronce czy czymś takim.Niestety on mechanikiem nie jest wiec trzeba będzie znów przetransportować samochód do mechanika. Masakra
  • Poziom 30  
    Tam jest śruba od regulacji wolnych obrotów, duża z płaskim łebkiem.
    Z tego co pamiętam chyba przy przepustnicy gdzie jest mechanizm linki gazu .
    Sprawdzić , wymienić rozrząd to swoją drogą jeżeli nie wiesz kiedy był zmieniany.
  • Poziom 35  
    diodabg napisał:

    Tam jest śruba od regulacji wolnych obrotów, duża z płaskim łebkiem.


    Kręcenie tą śrubą jest dopuszczalne tylko w wypadku ustawienia wartości dla biegu jałowego do wartości przewidzianej przez producenta.

    łoś1905 napisał:
    Założyłem teraz inną i samochód odpala jednak ma bardzo niskie wolne obroty. Wkręca się na obroty normalnie jednak gdy spada z obrotów to prawie gaśnie


    Odepnijcie instalację gazową od instalacji samochodu. Po odzyskaniu normalnej pracy na benzynie , przyjdzie kolej na gazownika.