Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot306 2.0HDI 90KM 2000r. - Nie działa sporo odbiorników elektrycznych

06 Lis 2014 12:45 1863 32
  • Poziom 23  
    Witam wszystkich.Zacznę może od tego,że właścicielem tego auta jestem od paru dni,ale do rzeczy.W aucie nie działa sporo odbiorników elektrycznych takich jak:klakson,czasowe wycieraczki,tylne przeciw mgłowe światło,tempomat,i na koniec ABS i ASR.Co sprawdziłem:klakson sam w sobie jest ok sprawdzałem na krótko,wycieraczki kiedy się włącza na tryb czasowy,robią jeden cykl(słychać jak przekaźnik klika) i więcej już nie ruszają aż do ponownego (0-czasówki) przeciw mgłowe,żarówka i styki ok,nie dochodzi prąd do wtyczki,ale kontrolka na tablicy zapala się. Tempomat,nie zabardzo wiem co jest odpowiedzialne za jego działanie(zapewne komputer)ale może coś jeszcze. ABS i ASR chce sprawdzić czujniki przy kołach, ale nie wiem jakie powinny mieć parametry. Gdzie mam szukać przyczyn tych awari? Będę bardzo wdzięczny za każdą sensowną podpowiedź. Z góry dziękuję.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego, podstawowa sprawa to diagnostyka. Podepnij się i posprawdzaj błędy, wysterowanie wycieraczek, prędkości kół ... to wiele wyjaśni. Teraz to działanie we mgle.
  • Poziom 23  
    W sumie taka myśl też mi przeszła przez głowę ,będę musiał tak zrobić. Serdeczne dzięki!
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Nie widziałem żeby 306 HDi miało tempomat!
    Ta manetka to szybciej jest do oryginalnego radia, sterowanie z kierownicy.

    Tak jak pisał kolega "Pawel wawa" diagnostyka.
    Do sprawdzenia jeszcze główne wiązki przewodów. Na podłużnicy przy wentylatorach.
    306team.pl - są osoby z Olsztyna to by pomogły tobie.
  • Poziom 23  
    Kolego "pepe 150" tak na prawdę to ja tylko przypuszczałem że ta dźwigienka to tempomat:-) . Dzięki serdeczne że mnie uświadomiłeś :-D chociaż teraz wiem co to jest:-P! A może masz dokładny adres kolesi z Olsztyna co by mi pomogli uporać się z tymi problemami?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki
  • Poziom 23  
    Kolego "rylik91" bezpieczniki zostały sprawdzone w pierwszej kolejności;-) Ale dzięki za wskazówki . :D
  • Poziom 23  
    Witam Panowie. Wczoraj wieczorem chcąc sprawdzić w jakim stanie są przewody od czujników ABS, zauważyłem że na lewym przegóbie nie ma tej "koronki"z której czujnik ABS czyta obroty koła, tak że problem ABS-ó zaczyna się ujawniać. Mam pytanie,czy orlętujecie się może,czy można dokupić tą samą "koronkę" czy trzeba wymienić cały przegób?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Można samą koronkę.
  • Poziom 23  
    A więc sprawa tego nieszczęsnego "pierścionka" wygląda tak, dzwoniłem do ośmiu sklepów w tym "INTERCARS" "AUTOLAND" Wszędzie taka sama odpowiedź, te pierścienie nie występują oddzielnie, tylko z przegóbem! Mało tego, przegób jest nie wymienny i jest w sprzedaży TYLKO! z półosią! Koszt 450zł. Mam prośbę do wszystkich, jeśli ktoś posiada to co potrzebuje,czyli sam pierścionek lub przegób z półosią(może być zepsute) oby był ten pierścień. Proszę o prywatną wiadomość. Z góry dziękuję.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Bo nowej raczej w hurtowniach nie kupisz. All..o jedynie. Musisz jeszcze podać średnicę, 80 czy 86 mm?
  • Poziom 23  
    Jak tylko wrócę do domu, to zmierze i podam wymiary. Dziękuję za zainteresowanie tematem.
  • Poziom 23  
    Kolego "pawel wawa"mam pytanie, znalazłem całą półośke z przegóbem za rozsądne pieniądze, ale tam zamiast tego pierścienia z dźiurkami są ząbki, czy to będzie działć prawidłowo? Niczym się nie różni???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie będzie.
  • Poziom 23  
    A czy mógłbyś z łaski swojej rozwinąć czemu nie pasuje i czym się różni ???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ilością "zębów" i odsadzeniem od czujnika.
  • Poziom 23  
    A więc muszę cofnąć zamówienie:-@ Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 23  
    Witam ponownie. Koledzy,mam pytanie odnośnie ABS-ó, czy może być tak że na tylnej osi ABS czyta z koronek frezowanych,a na przedniej osi z blaszanych wytłoczek? czy one aby nie powinny być takie same?(tył-przód)czy chodzi może o to,aby zgadzało się ilość rowków-frezów po między tyłem a przodem,a ich kształt nie ma znaczenia.Dziękuję za odpowiedzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szczerze, to się nad tym nie zastanawiałem i nie zwracałem uwagi, różne wariacje stosują różni producenci. Najważniejsze jest to, że na jednej osi mają być identyczne. Kupujesz dokładnie taką, jaką masz z drugiej strony. Prawidłowo zweryfikujesz wszystko jedynie w serwisie, po numerze VIN.
  • Poziom 23  
    Dziękuję kolego że chcesz mi pomóc. Chciałbym rozwiązać ten problem w miarę tanim kosztem,mianowicie mój kolega pracuje na laserach(metalplastyka)czy coś takiego,stwierdził że "wypalenie"takiej koronki to żaden problem, ale, nie wiemy z jakiego materiału ów ustrojstwo ma być wykonane, czy metali kolorowych? czy ze zwykłej czarnej stali? Jak kolega myśli???
  • Poziom 23  
    Czy zna ktoś może odpowiedź na moje ostatnie pytanie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może być z paska zwykłej blachy stalowej. Jeśli magnes materiał będzie przyciągał, to już jest ok. Metale kolorowe odpadają.
    Choć pomysł uważam za bzdurny, jeśli wszystko można kupić za kilkanaście, max 30 zł.
  • Poziom 23  
    Z całym szacunkiem kolego"pawel wawa"nie za bardzo rozumiem(całość za max 30zł) W piątek odwiedziłem 4 miejscowe (duże)szroty, nie dość że dostępność części do tego auta mają słabą, to cenią jak za zboże, 250 za półoś z ABS.(popękane osłony itp)nie wiadomo czy sprawna. A jak zapytałem o tą samą"koronkę" to krzyknęli 100zł bo im wartość półosi spada(paranoja) I jeszcze nie wiadomo czy będzie się trzymała bo po zdjęciu będzie rozciągnięta. Także może mój pomysł jest "bzdurny" ale innego wyjścia nie widzę,no chyba że kolega ma to wszystko za 30zł;-) to chętnie nabęde, przegób 86 milimetrów. Dzięki i POZDRAWIAM.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Golf90 napisał:
    przegób 86 milimetrów
    Zadanie 2 gie, zmierzyć jeszcze raz, potem podać ile jest zębów. Ząb to połączenie między okienkami u Ciebie.
  • Poziom 23  
    Zadanie 2-gie zrobione,ząbków między okienkami jest 29. Szerokość ząbków 4mm .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podałem Ci dokładny link na PW, kupisz pierścień za całe 25 zł. Temat chyba wyczerpany?
  • Poziom 23  
    Dziękuję serdecznie, temat ABS-ów chwilowo uważam za rozwiązany.
  • Poziom 23  
    Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie odnośnie systemu ESP. Posiadam różne opony na tylnej a przedniej osi:15*195*60 tył,i 15*185*65 przód. Czy ESP będzie działało prawidłowo?czy może przez to świrować? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 35  
    Podaj mi na PW nr VIN. Bo nigdy ale to nigdy nie widziałem w 306 ESP. Tempomat widziałem, ale to rarytas na skalę światową i tylko w 2.0 benzynie.

    Golf90 napisał:
    Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie odnośnie systemu ESP. Posiadam różne opony na tylnej a przedniej osi:15*195*60 tył,i 15*185*65 przód. Czy ESP będzie działało prawidłowo?czy może przez to świrować? Z góry dzięki za odpowiedzi.


    Poza tym producent dla rozmiaru felg 15 przewidział opony: 195/55 R15.
    Więc i prędkość licznikowa jest błędna. Względem opon 195/55, 195/60 wychodzą o 3,3% większe.

    185/65 do 195/60 ma -1,05% błędu i to mieści się w normie.
  • Poziom 23  
    Kolego pepe150. To może mi powiesz od czego jest pomarańczowa kontrolka,z prawej strony na tablicy przyrządów, nie moge teraz zrobić zdjęcia,ale rysunek przedstawia autko w kółku a po bokach są jakby zygzaki. Tylko nie mów mi że to kontrolka od ABS-ów?! Sorki za moją niewiedze,ale jest to mój pierwszy francuz.