Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

x25xe Opel v6 2.5 - Brak iskry i wysterowania wtryskami

_JF_ 06 Nov 2014 21:09 3594 21
Texa Poland
  • #1
    _JF_
    Level 23  
    Witam, drugi raz męczę się z elektryk± w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <bł±d na schemacie>

    Silnik z omegi 2000r.
    Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo.
    Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo>
    Podł±czałem pod Opcoma widzi klasyczny bl±d 31- który wywala zazwyczaj po zapłonie.
    Czujnik działa, pompa paliwa się zał±cza isky brak, przez OP-COMA w testach elementów wykonawczych - wysterowuje i iskra jest, nie ma możliwosci sterowania wtryskami.

    Daję wykaz parametrów na nieuruchomionym silniku.


    Code:
    Protokół KW-82 zainicjalizowany.
    

    ECU ID= HH,90492382,0261203588,1037350104,03,


    Dane z bloków pomiarowych:

    Identyfikator,0D
    Napięcie akumulatora,12.4 V
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
    TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
    Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
    Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
    Przepływomierz powietrza,0.00 V
    Przepływomierz powietrza,0 kg/h
    Temperatura cieczy chłodzącej,3.84 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,12 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,3.80 V
    Temperatura powietrza wlotowego,13 °C
    Typ silnika,4 cylinder
    Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
    Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1  12V
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Lampka kontrolna,Zał 0V
    Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywne 12V
    Wyprzedzenie zapłonu,0 CA
    Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
    Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Obciazenie
    Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
    Sygnał stukania,Nieaktywny
    Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Aktywne 0V
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.00 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
    O2 Sensor 1,1 205 mV
    O2 Sensor 2,1 244 mV
    O2 sensor pętli 1,Otwarte
    O2 sensoR pętli 2,Otwarte
    Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
    Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
    O2 Integrator 1,128 kroki
    O2 Integrator 2,128
    O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 krokia
    O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    Sensor Halla,Nieaktywny
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny
    Prędkość silnika,0 obr/min
    Kontrola powietrza jałowego,0 kroki
    IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),128 kroki
    IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,131 kroki
    IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),128 kroki
    Pożądane powietrze jałowe,0 kg/h
    Rzeczywiste powietrze jałowe,0 kg/h
    Pożądane jałowe,1 300 obr/min
    Impuls wtrysku,95.2 ms
    Sygnał obciążenia silnika,0.0 ms
    TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
    Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
    Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
    Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
    Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V



    Jedynie co mnie dziwi to:

    Typ silnia 4 cylindry
    Przepływomierz cały czas 0V, na mierniku pojedyncze mV wymuszę przepływ to napięcie skacze do ponad 1V a na kompie cały czas 0V Przepływka i ci±gło¶ć kabli komp- przepływka ok


    Wi±zka jest ok, masy sa zasilania też, Podmieniłem kompa <oczywiscie z jego immo> bez zmian., Czujniki wału i hall na wałku rozrz±du ok. Silnik po swapie seryjnie był automat teraz manual, to dałem PIN 42 do masy i to nic nie dało
    Silnik po rozrz±dzie, Rozrz±d ustawiony na znaki. Już nie mam pomysów <wi±zka oczywiscie ok
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Póki co zobacz czy obroty widzi. A to zastanawia :
    Sygnał urz±dzenia unieruchamiaj±ceg,Odebrane
    Urz±dzenie unieruchamiaj±ce,Aktywny
    Ciekawe co autor miał na my¶li. Po mojemu, immo trzyma. Ale to wtórny bł±d, więc albo brak jednego z zasilań, albo oba sterowniki szmelc.
  • Texa Poland
  • #3
    _JF_
    Level 23  
    A więc przy kręceniu rozrusznikiem:


    Sensor Halla,Nieaktywny - przerzuca na aktywny
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny- cały czas
    Prędkość silnika,0 obr/min - przy kręceniu jest ok 122obr/min, więc komp widzi obroty.


    Specjalnie odłaczyłem immo i:
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,nie odebrane, wcze¶niej na odebrane, więc odbierał wysyłany kod
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny - pozostaje bez zmian
    Więc mozliwe że ten parametr powyżej co¶ ma wspólnego, tylko czemu w obu kompach jest to samo

    Czy gwałtowny spadek napięcia na słabym akumulatorze podczas uruchamiania miał wpływ na to? teraz mam nowe aku, narazie chciałbym się ustrzec przed kupnem kolejnego kompa ;/

    Patrze na opisy wykazów opcoma innych użytkowników i na uruchomionym silniku też maj± urz±dzenie unieruchamiaj±ce- aktywny
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    _JF_ wrote:
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny
    Prędkość silnika,0 obr/min

    Te dwa parametry Ciebie interesuj± na pocz±tek.
  • #5
    _JF_
    Level 23  
    Napisałem wyżej że 1 parametr nie przechodzi w stan aktywny.
    Drugi parametr pokazuje ok 120obr, przy kręceniu rozrusznikiem.
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To zakładasz że sterownik nie widz±c prędko¶ci obrotowej zacznie taktować? Czujnik wałka widzi prawidłowo, połowę obrotów wału.
  • #7
    _JF_
    Level 23  
    To jaki jest warunek by "widział" prędko¶ć obrotow±? tzn. z tego co mogłem sprawdzić to czujnik wału jest ok, tzn ma rezystancje kilkuset ohm, komputer widzi go, czujnik halla działa, przechodzi w stan aktywny, rozrz±d nie jest przestawiony... czy jeszcze jaki¶ czujnik jest za to odpowiedzialny by komputer "obliczył" prędko¶ć obrotow±?, bo ja już wymiękam
  • Helpful post
    #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strzelam, masz nie oem czujnik, w tym, i 2.0 pracowały tylko ori. Pomiar rezystancji nie jest wiarygodny, zobacz sygnał oscyloskopem.
  • Helpful post
    #9
    matimon22
    Level 25  
    To, że ma opór nie jest miarodajne. Tam jaja były z zastosowaniem tanich zamienników. Daj oryginalny czujnik wału, sprawdĽ instalację do ECU od czujnika, a na koniec sam ECU.
  • #10
    _JF_
    Level 23  
    Czujnik wału orginalny GM, położenia wałka rozrz±du też, pozostaje pomiar oscyloskopowy... Z tym może być problem
  • Helpful post
    #11
    tatanka
    Level 20  
    Czy podczas kręcenia rozrusznikiem pompa paliwa się uruchamia :?:
  • #12
    _JF_
    Level 23  
    Tak jak w pierwszym po¶cie pisałem, przekaĽnik zał±cza pompę przy kręceniu rozrusznikiem, więc czujnik walu może być mylnym tropem, jest taki efekt jak po zablokowaniu IMMO, jednak jest ono odblokowane...
  • Helpful post
    #13
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kiedy¶ miałem co¶ podobnego, czujnik podniósł się na rdzy. SprawdĽ osadzenie w bloku.
  • #14
    _JF_
    Level 23  
    Przylgnia była szlifowana do gołego bloku więc to do wykluczenia to samo z czujnikiem wałka.
  • Helpful post
    #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Plastelin± sprawdĽ szczelinę
  • Helpful post
    #16
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A szczelinę mierzyłe¶? Metoda wyżej też jest dobra.
  • Helpful post
    #17
    andrzej20001
    Level 43  
    Aha i jak tam jest indukcyjny to biegunowo¶ć podł±czenia czujnika jest ważna
  • Helpful post
    #18
    tatanka
    Level 20  
    Czy jest zasilanie na wtryski + jak kręcisz rozrusznikiem :?:
  • #19
    _JF_
    Level 23  
    No i problem rozwi±zany, okazała się zła biegunowo¶ć cewki w czujniku, odwróciłem piny i zapalił, zapewne wykaz na oscyloskopie by pokazał odwrócony sygnał dziękuję wszystkim za pomoc