Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

x25xe Opel v6 2.5 - Brak iskry i wysterowania wtryskami

_JF_ 06 Lis 2014 21:09 2868 21
  • #1 06 Lis 2014 21:09
    _JF_
    Poziom 23  

    Witam, drugi raz męczę się z elektryk± w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <bł±d na schemacie>

    Silnik z omegi 2000r.
    Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo.
    Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo>
    Podł±czałem pod Opcoma widzi klasyczny bl±d 31- który wywala zazwyczaj po zapłonie.
    Czujnik działa, pompa paliwa się zał±cza isky brak, przez OP-COMA w testach elementów wykonawczych - wysterowuje i iskra jest, nie ma możliwosci sterowania wtryskami.

    Daję wykaz parametrów na nieuruchomionym silniku.


    Code:
    Protokół KW-82 zainicjalizowany.
    

    ECU ID= HH,90492382,0261203588,1037350104,03,


    Dane z bloków pomiarowych:

    Identyfikator,0D
    Napięcie akumulatora,12.4 V
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
    TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.64 V
    Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
    Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
    Przepływomierz powietrza,0.00 V
    Przepływomierz powietrza,0 kg/h
    Temperatura cieczy chłodzącej,3.84 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,12 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,3.80 V
    Temperatura powietrza wlotowego,13 °C
    Typ silnika,4 cylinder
    Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
    Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1  12V
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Lampka kontrolna,Zał 0V
    Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywne 12V
    Wyprzedzenie zapłonu,0 CA
    Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
    Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Obciazenie
    Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
    Sygnał stukania,Nieaktywny
    Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Aktywne 0V
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.00 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
    O2 Sensor 1,1 205 mV
    O2 Sensor 2,1 244 mV
    O2 sensor pętli 1,Otwarte
    O2 sensoR pętli 2,Otwarte
    Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
    Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
    O2 Integrator 1,128 kroki
    O2 Integrator 2,128
    O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),128 krokia
    O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    Sensor Halla,Nieaktywny
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny
    Prędkość silnika,0 obr/min
    Kontrola powietrza jałowego,0 kroki
    IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),128 kroki
    IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,131 kroki
    IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),128 kroki
    Pożądane powietrze jałowe,0 kg/h
    Rzeczywiste powietrze jałowe,0 kg/h
    Pożądane jałowe,1 300 obr/min
    Impuls wtrysku,95.2 ms
    Sygnał obciążenia silnika,0.0 ms
    TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
    Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
    Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
    Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
    Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V



    Jedynie co mnie dziwi to:

    Typ silnia 4 cylindry
    Przepływomierz cały czas 0V, na mierniku pojedyncze mV wymuszę przepływ to napięcie skacze do ponad 1V a na kompie cały czas 0V Przepływka i ci±gło¶ć kabli komp- przepływka ok


    Wi±zka jest ok, masy sa zasilania też, Podmieniłem kompa <oczywiscie z jego immo> bez zmian., Czujniki wału i hall na wałku rozrz±du ok. Silnik po swapie seryjnie był automat teraz manual, to dałem PIN 42 do masy i to nic nie dało
    Silnik po rozrz±dzie, Rozrz±d ustawiony na znaki. Już nie mam pomysów <wi±zka oczywiscie ok

    0 21
  • Pomocny post
    #2 06 Lis 2014 21:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Póki co zobacz czy obroty widzi. A to zastanawia :
    Sygnał urz±dzenia unieruchamiaj±ceg,Odebrane
    Urz±dzenie unieruchamiaj±ce,Aktywny
    Ciekawe co autor miał na my¶li. Po mojemu, immo trzyma. Ale to wtórny bł±d, więc albo brak jednego z zasilań, albo oba sterowniki szmelc.

    0
  • #3 06 Lis 2014 21:30
    _JF_
    Poziom 23  

    A więc przy kręceniu rozrusznikiem:


    Sensor Halla,Nieaktywny - przerzuca na aktywny
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny- cały czas
    Prędkość silnika,0 obr/min - przy kręceniu jest ok 122obr/min, więc komp widzi obroty.


    Specjalnie odłaczyłem immo i:
    Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,nie odebrane, wcze¶niej na odebrane, więc odbierał wysyłany kod
    Urządzenie unieruchamiające,Aktywny - pozostaje bez zmian
    Więc mozliwe że ten parametr powyżej co¶ ma wspólnego, tylko czemu w obu kompach jest to samo

    Czy gwałtowny spadek napięcia na słabym akumulatorze podczas uruchamiania miał wpływ na to? teraz mam nowe aku, narazie chciałbym się ustrzec przed kupnem kolejnego kompa ;/

    Patrze na opisy wykazów opcoma innych użytkowników i na uruchomionym silniku też maj± urz±dzenie unieruchamiaj±ce- aktywny

    0
  • #4 06 Lis 2014 21:33
    manta
    Poziom 39  

    _JF_ napisał:
    Prędkość impulsów silnika,Nieaktywny
    Prędkość silnika,0 obr/min

    Te dwa parametry Ciebie interesuj± na pocz±tek.

    0
  • #5 06 Lis 2014 21:39
    _JF_
    Poziom 23  

    Napisałem wyżej że 1 parametr nie przechodzi w stan aktywny.
    Drugi parametr pokazuje ok 120obr, przy kręceniu rozrusznikiem.

    0
  • #6 06 Lis 2014 21:41
    manta
    Poziom 39  

    To zakładasz że sterownik nie widz±c prędko¶ci obrotowej zacznie taktować? Czujnik wałka widzi prawidłowo, połowę obrotów wału.

    0
  • #7 06 Lis 2014 21:47
    _JF_
    Poziom 23  

    To jaki jest warunek by "widział" prędko¶ć obrotow±? tzn. z tego co mogłem sprawdzić to czujnik wału jest ok, tzn ma rezystancje kilkuset ohm, komputer widzi go, czujnik halla działa, przechodzi w stan aktywny, rozrz±d nie jest przestawiony... czy jeszcze jaki¶ czujnik jest za to odpowiedzialny by komputer "obliczył" prędko¶ć obrotow±?, bo ja już wymiękam

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Lis 2014 21:55
    manta
    Poziom 39  

    Strzelam, masz nie oem czujnik, w tym, i 2.0 pracowały tylko ori. Pomiar rezystancji nie jest wiarygodny, zobacz sygnał oscyloskopem.

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Lis 2014 22:00
    matimon22
    Poziom 25  

    To, że ma opór nie jest miarodajne. Tam jaja były z zastosowaniem tanich zamienników. Daj oryginalny czujnik wału, sprawdĽ instalację do ECU od czujnika, a na koniec sam ECU.

    0
  • #10 07 Lis 2014 07:03
    _JF_
    Poziom 23  

    Czujnik wału orginalny GM, położenia wałka rozrz±du też, pozostaje pomiar oscyloskopowy... Z tym może być problem

    0
  • Pomocny post
    #11 07 Lis 2014 08:26
    tatanka
    Poziom 20  

    Czy podczas kręcenia rozrusznikiem pompa paliwa się uruchamia :?:

    0
  • #12 07 Lis 2014 13:38
    _JF_
    Poziom 23  

    Tak jak w pierwszym po¶cie pisałem, przekaĽnik zał±cza pompę przy kręceniu rozrusznikiem, więc czujnik walu może być mylnym tropem, jest taki efekt jak po zablokowaniu IMMO, jednak jest ono odblokowane...

    0
  • Pomocny post
    #13 07 Lis 2014 14:01
    manta
    Poziom 39  

    Kiedy¶ miałem co¶ podobnego, czujnik podniósł się na rdzy. SprawdĽ osadzenie w bloku.

    0
  • #14 07 Lis 2014 17:34
    _JF_
    Poziom 23  

    Przylgnia była szlifowana do gołego bloku więc to do wykluczenia to samo z czujnikiem wałka.

    0
  • Pomocny post
    #15 07 Lis 2014 21:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Plastelin± sprawdĽ szczelinę

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Lis 2014 21:45
    manta
    Poziom 39  

    A szczelinę mierzyłe¶? Metoda wyżej też jest dobra.

    0
  • Pomocny post
    #17 07 Lis 2014 21:47
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Aha i jak tam jest indukcyjny to biegunowo¶ć podł±czenia czujnika jest ważna

    0
  • Pomocny post
    #18 07 Lis 2014 22:37
    tatanka
    Poziom 20  

    Czy jest zasilanie na wtryski + jak kręcisz rozrusznikiem :?:

    0
  • #19 09 Lis 2014 02:40
    _JF_
    Poziom 23  

    No i problem rozwi±zany, okazała się zła biegunowo¶ć cewki w czujniku, odwróciłem piny i zapalił, zapewne wykaz na oscyloskopie by pokazał odwrócony sygnał dziękuję wszystkim za pomoc

    0
  • #20 09 Lis 2014 12:09
    Erwin123
    Poziom 26  

    To teraz pokaż jak chodzi to st4 :)

    0
  • #21 10 Lis 2014 06:17
    _JF_
    Poziom 23  

    Do tego jeszcze daleko.

    0
  Szukaj w 5mln produktów