Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie.

06 Lis 2014 22:36 9075 32
  • Poziom 6  
    Witam, przedstawie temat od poczatku- problem jest z silnikiem 3.5 w Kia opirus (amanti-USA), jest to silnik jak w sorento, jakas przerobka silnika Mitshubishi. Rocznik 2004.
    Auto kupilem z urwanym paskiem rozrzadu, zostaly zrobione glowice, wszystkie uszczelnienia nowe rozrzad nowy. Auto przy probie odpalania nie chce zaskoczyc. Jest efekt jakby probowalo ale nie da rady wejsc na obroty-przy tym co jakis czas strzeli w kolektor raz dolotowy raz w wydech. W aucie byl problem z zakodowaniem kluczy ale juz rozwiazany zakodowany sbb. Dziwna sprawa bylo to ze auto na kluczu ktory niby byl zaprogramowany(swiecila sie kontrolka immo przy odpalaniu) ma podobne objawy jak na kluczu nie zaprogramowanym z tym ze na niezaprogramowanym strzelanie w kolektor dolotowy strasznie sie nasila az stopuje rozrusznik(aku w tym momencie moment siada). Bledy zczytywane byly i KTS i SCANDIAGIEM i jedyny jaki wychodzil to po probie odpalania na niezaprogramowanym kluczu "blad komunikacji ecu z immo". Wszystkie bezpieczniki i przekazniki w aucie sprawdzone. Rozrzad sprawdzony. Przepustnica dziala.
    Po zdjeciu ponownym kolektorow dolotowych okazalo sie ze tylko 3 cylindry podaja paliwo na glowicy od podszybia. Brakowalo sterowania masa. W zwiazku z tym zostaly sprawdzone przejscia miedzy wtryskiwaczami a sterownikiem silnika(KEFICO) i okazalo sie ze sa ok. Padlo na to ze to sterownik silnika , zostal zakupiony drogi uzywany. Klucze daly sie zaprogramowac czyli raczej immo to nie bedzie. Lecz nic to nie dalo objawy dalej takie same. Prosze niech mi ktos pomoze. Moze razem damy rade co tam jeszcze sprawdzic auto stoi od lipca....
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.

  • Poziom 34  
    obawiam się , że to dalej problem immo.KIA Shuma z wysypanymi kluczami zachowuje się bardzo podobnie.
    daj jakieś numery z tego sterownika?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    falini napisał:
    "blad komunikacji ecu z immo"
    To albo testery źle czytają albo faktycznie masz ten problem, powinien być błąd nierozpoznanego klucza.
    Masz ten stary sterownik silnika?
    Na dzisiaj, immo faktycznie blokuje Ci w tym nowym.
  • Poziom 6  
    Stary sterownik jest u elektronika któremu nie poszlo ale ma mi oddać, z nowego spisze dzis wszystko i Wam podam. Programuje te klucze orginalnym pinem z serwisu , urządzeniem sbb programmer. Wydają sie zaprogramowane... Jak w ogóle w kia zachowuje sie kontrolka od immo?
    Bo u mnie jak odpalam to swieci ciągle kluczyk ale jak silnik lapie to gaśnie i check engine też się nie swieci-to po "niby" zaprogramowaniu klucza. A na niezaprogramowanym kontrolka kluczyk mruga i swieci sie check engine. W końcu sam nie wiem jak ma być. KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie. KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie.

    To zdjecia sterownikow "stary" to ten ktory byl w orginale w aucie. Meczy mnie jeszcze kwestia czasow wtryskow bo przy odpalaniu wynosi on ponad 11ms i strasznie smierdzi paliwem z wydechu. Tak jakby go zalewalo ciagle....

    Pawel wawa napisał:
    falini napisał:
    "blad komunikacji ecu z immo"
    To albo testery źle czytają albo faktycznie masz ten problem, powinien być błąd nierozpoznanego klucza.
    Masz ten stary sterownik silnika?
    Na dzisiaj, immo faktycznie blokuje Ci w tym nowym.

    Wlasnie na "starym" sterowniku tak bylo dopoki nie zakodowalem kluczy sbb a juz po zakodowaniu ani na starym ani na nowym nie wystepuje blad immo to byl bodajze P1609. Ale juz go nie ma.
  • Poziom 6  
    Ma ktoś jakis plan?
  • Poziom 6  
    Z autem dalej problem, wymieniony czujnik położenia walu oraz regulator ciśnienia na listwie i nic dalej go zalewa paliwem. Jak swiece wyschną to próbuje odpalić ale zaraz sa zalane. Sprawdzany KTS, SCANDIAG oraz AUTOBOSS. Nie pokazują żadnych błędów. Czas wtryskow na odpalaniu ponad 36ms i od razu go zalewa. Pomocy
  • Poziom 29  
    falini napisał:
    . Czas wtryskow na odpalaniu ponad 36ms i od razu go zalewa. Pomocy

    To sporo, ale w fazie rozruchu tyle może być.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    A temperaturę płynu jaką widzi sterownik silnika?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Poodpinaj wszystko, co nie jest niezbędne do odpalenia. Opisz wyniki.
  • Poziom 6  
    Temperature plynu widzi niby dobra tj tyle co na zewnątrz. Poodpinalem , czujniki temperatury, powietrza, przeplywke itp i dalej to samo....nic sie nie zmienia kreci i zalewa go.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    falini napisał:
    nic sie nie zmienia kreci i zalewa go.
    A sterownik zgłasza błędy odpiętych czujników?
    Rozrząd na pewno jest dobrze ustawiony?
  • Poziom 29  
    Strzelanie w kolektor dolotowy to albo za uboga mieszanka, albo za wczesny zapłon, albo po prostu coś nie tak z układem rozrządu, zawory ssące otwarte nim nastąpi zapłon. Może też strzelać jak jest zapchany wydech. Ale to moje luźne dywagacje bo ja po prostu nie znam się na tym. W to 36ms średni wierzę, bo czasami różne testery zajadają przecinek pomiędzy owymi cyframi, stąd zapiął bym miernik czasu wtrysku na śrpyckę (nawet oscyloskop).
    Ale przy owym 36 ms do capiło by mu w całym warsztacie niespaloną wachą, no i miał by strzały z tłumika a świece by były zalane. Poza tym przybywało by stanu oleju.
  • Poziom 6  
    Rozrząd na pewno dobrze 3 razy sprawdzany jest latwy na znakach i kola stale na klinach. Jak poodpinam to wychodzą bledy tego co odpiete. Czasy wtryskow na każdym testerze takie same. Co powiecie na taka teorie ze ma za duże ciśnienie na listwie i nie domyka szybciej wtryskow przez dalej uwalony regulator ciśnienia paliwa bo niestety kupilem go w uzywce bo ciezko cos dostać nowego do tego auta. Wiem powinienem zmierzyć ciśnienie na listwie ale chwilowo nie mam czym i nie wiem jaka wartość powinno mieć. Paliwem śmierdzi wszędzie nie pali nawet jak katy odpiete i same kolektory sa a z nich aż paliwo sie poci po odpalaniu. Jest jeszcze myk ze jak przy odpalaniu wyjmuje i wkladam bezpiecznik od pompy paliwa to próbuje chodzić takze wydaje mi sie dalej ze za wysokie ciśnienie na listwie ma i dalej ten regulator mnie meczy. Co sadzicie?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    falini napisał:
    Wiem powinienem zmierzyć ciśnienie na listwie ale chwilowo nie mam czym i nie wiem jaka wartość powinno mieć
    3.3 bar.
  • Poziom 20  
    Z starych systemów IMMO w Kia pomagało inne rozmieszczenie przewodu od anteny kluczyka lub jego dodatkowe ekranowanie.
    Drugie to jakiej konstrukcji są wałki rozrządu tzn. czy są w całości (odkuwka, odlew później obrabiany) czy może są składane (tzn. na rurkę nasunięte krzywki które mogły się obrócić).
    Lub: pozamieniane przewody zapłonowe (pisze z pamięci bo w Sorento były np: przewody zapłonowe i cewka).
    Lub: pozamieniane walki rozrządu.
    Można się pokusić o demontaż pokryw i sprawdzenie tzw. mijanek.
    Ciśnienie sprężania jakie?
    Jak wtryskiwacze rozpylają paliwo, piszesz ze tylko trzy działają, zamień je miejscami. Wyjmij listwę paliwa i obserwuj podczas kręcenia rozrusznikiem.

    P.S. Jak już jest poskładane to wymień śrubę na wale od koła pasowego. Lubia się wyciągać z powodu monstrualnej masy koła pasowego, koło się luzuje dostaje bicia, uszkadza czop i potrafi wygiąć wał, a także zwichrować blok (to jest tzw. dobra rada poparta doświadczeniem z Sorento - 2 przypadki uszkodzenia bloku, poszły do osiowania, wały do wymiany).
    P.S.S. Idź najpierw w kierunku mechaniki, samochód z pewnością jeździł przed zerwaniem paska, w Kia z elektroniki od postoju psuły się tylko systemy IMMO tzn. kluczyki gubiły kod. Kluczyk jakiego koloru?
  • Poziom 6  
    Na ta chwile jest tak ze wszystkie wtryski razem leja jak w Full group tylko ze jak z konewki. Pierwsze odpalanie po osuszeniu świec to auto wkręca sie do 1500obrotow elegancko i równo dlatego wydaje mi sie ze walki i kable od świec sa ok(kable za bardzo nie ma jak pomieszać bo nie ponaciaga ich sie tak). Po prostu auto pali i zgaśnie zalane paliwem.
  • Poziom 6  
    Ma ktos moze schemat odcinka instalacji ktora podlaczona jest do sterownika silnika ps wyżej jest jaki to sterownik.
    Temat jest jednak taki dzis rozebralem znowu wszystko doszczętnie i dziala dalej jedna listwa tj 3wtryski w trybie sekwencyjnym na jednej glowicy a 3 na drugiej nie działają. Przejście miedzy wtryskiem a ECU jest nie wychodzi sterowanie z ECU do tych trzech. Dziwne to bo to juz drugi sterownik... Ale wszystko wskazuje na to ze to on nie dziala jak trzeba...
  • Poziom 20  
    Sprawdzałeś sterowanie wtryskiwaczy oscyloskopem?
    Jak coś będę miał to podeśle na pw, ale dopiero w poniedziałek.
  • Poziom 6  
    Ma ktos taki schemat?
  • Poziom 33  
    Podaj parametry. Może przepływomierz uszkodzony i dlatego podaje tyle paliwa?
  • Poziom 6  
    No ale czy przez uszkodzony przepływomierz lub jakikolwiek inny czujnik itp. Podawalyby tylko 3wtryski na jednej glowicy? Dziwna z tym sprawa. Na mój gust wychodzi ze cos ze sterownikiem. Chyba ze się mylę i faktycznie brakuje jeszcze jakiegoś sygnału do sterownika?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie.
    Wtryski kluczowane są osobno z ecu , raczej coś ze sterownikiem jeśli wiązka ok.
    On ma 3 paski ? Jeden przedni i dwa na wałkach?
    KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie.

    KIA OPIRUS(AMANTI) 3.5v6 2004r - Nie odpala, strzela w kolektor. Po diagnozie.
  • Poziom 10  
    z tego co piszesz jeśli faktycznie nie ma wyjścia ze sterownika to sam odpowiedziałeś sobie na problem, albo temat do ogarnięcia u elektronika albo niestety kolejny, z używkami tak jest niestety, że ciężko trafić coś dobrego a koszty rosną....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Większość tych sterowników na rynku wtórnym to szroty. Lepiej naprawić Twój. Nie jest to nowy temat. Tak czy inaczej sterownik do sprawdzenia. Przy okazji, dobry elektronik, poda Tobie przyczynę usterki. Być może, że usterka nadal tkwi w aucie i przed podłaczeniem, trzeba będzie sprawdzić co nieco.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    falini napisał:
    Ma ktos moze schemat odcinka instalacji ktora podlaczona jest do sterownika silnika ps wyżej jest jaki to sterownik.
    Temat jest jednak taki dzis rozebralem znowu wszystko doszczętnie i dziala dalej jedna listwa tj 3wtryski w trybie sekwencyjnym na jednej glowicy a 3 na drugiej nie działają. Przejście miedzy wtryskiem a ECU jest nie wychodzi sterowanie z ECU do tych trzech. Dziwne to bo to juz drugi sterownik... Ale wszystko wskazuje na to ze to on nie dziala jak trzeba...


    Sprawdź, czy do 3 niedziałających wtryskiwaczy dochodzi 12v, lub zrób dodatkowy przewód na próbę prowizorycznie z 2-go banku wtryskiwaczy. Sprawdź zasilania i masy czujników wałków rozrządu.
  • Poziom 43  
    eLKa napisał:
    zrób dodatkowy przewód na próbę prowizorycznie z 2-go banku wtryskiwaczy

    I uwal wszystko,super
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    andrzej20001 napisał:
    eLKa napisał:
    zrób dodatkowy przewód na próbę prowizorycznie z 2-go banku wtryskiwaczy

    I uwal wszystko,super



    A Ty naprawiasz elektrykę, czy tylko tak sobie piszesz? Co się uszkodzi, jak zewrzesz 2 takie same plusy ze sobą? Jeśli kabel jest przerwany lub zwarty do masy, to co najwyżej przepali się bezpiecznik. Jak widzę, wielu osobom zależy na tym, by wprowadzać innych w błąd... Jeśli cytujesz czyjeś wypowiedzi, to przynajmniej całe zdanie, a nie tylko kilka słów wyrwanych z kontekstu.

    Scematy KIA AMANTI 3.5L V6 2004
  • Poziom 6  
    Ten silnik ma jeden pasek rozrz.(w carnivalu 2.5v6 ma 3 szt to jakis silnik z rovera 75).

    Dziekuje za schematy posprawdzam sobie jeszcze wedlug nich.

    Ma ktos moze jakis namiar na pewnego elektronika? ale takiego naprawde co naprawi sterownik a nie go bardziej zepsuje. Moge nawet wysylkowo komus go podeslac do naprawy a zwroci za pobraniem....
  • Poziom 15  
    Tylko jedno koło rozrządu ma tarczę impulsową dla czujnika wałka rozrządu - nie wiem, jak to jest rozwiązane mechanicznie w KIA - sprawdź, czy nie mogła przestawić się tarcza impulsowa względem wałka rozrządu, tak samo tarcza przy zębatce wału korbowego - dla ECM ważna jest synchronizacja miedzy impulsami z wału korbowego i wałka rozrządu. W przypadku braku synchronizacji lub braku impulsów z któregoś z czujników (wału lub wałka), wtryskiwacze będą działały w trybie awaryjnym - prawdopodobnie w trybie fullgroup.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    eLKa napisał:
    prawdopodobnie w trybie fullgroup
    owszem, ale wszystkie, a nie tylko jednej głowicy.