Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat grande punto 1.3 jtd - na wolnych obrotach świeci ciśnienie

tomek1122sg 06 Nov 2014 23:30 4647 18
  • #1
    tomek1122sg
    Level 7  
    GP 2006 1.3 jtd 75KM. Problem z ciśnieniem oleju w silniku. Objawy: Kiedy silnik sie rozgrzeje to na wolnych obrotach swieci sie cisnienie oleju. Gaśnie przy obrotach 1100. Wymieniny zostal olej i czujnik, oraz zmierzone ciśnienie. Na wolnych obrotach tylko 0,2 bara a przy 2000 obrotow tylko 2bary!!! Ktoś naprawial taką usterke? Pompa oleju? Czy to możliwe? To bardzo rzadka usterka! Panewki? Stukały by. Może macie jakieś sugestie ? Mechanicy oczywiscie rozmowe zaczynają od 3 tyś złotych i rozkrecania calego silnika...
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Oświeć nas chociaż jaki to auto ma przebieg, i czy jest on dla ciebie pewny, czy niemiec płakał jak sprzedawał?
    Niestety bez rozebrania silnika się nie obejdzie, ja przyglądnął bym się pompie oleju.
  • #3
    tomek1122sg
    Level 7  
    170 tyś km. Mam go od 2010. Wtedy jako 4 latek miał 90 tys kam. Olej syntetyk
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdemontuj pokrywę wałków rozrządu i obejrzyj bardzo dokładnie gniazda popychaczy hydraulicznych.
  • #5
    tomek1122sg
    Level 7  
    To pierwsza sensowna odpowiedź a temat jest na 3 forach. Dzięki. To już praca dla mechanika. A spotkałeś sie z takimi ojawami? Pompa to zły trop?
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    U mnie w dwóch przypadkach było uszkodzenie głowicy, wyłamało gniazdo popychacza. Też wcześniej wymieniali pompy (nowa około 1200) i objawy dalej takie same.
  • #7
    tomek1122sg
    Level 7  
    Chciałem kupić używaną pompę za 200 z allegro + wymiana 200 ale dobrze, ze jest to forum i daliście mi odpowiednie wskazówki. A ile kosztowała naprawa głowicy? Sama glowica z gwarancją to 800 a wymiana ile?
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja robiłem głowicę kompleksowo, całość o ile dobrze pamiętam zamknęła się kwotą około 1500 zł.
  • #9
    tomek1122sg
    Level 7  
    Powstało pytanie:
    Jeśli ciśnienie gubi sie w głowicy na gnieździe popychacza (jednym lub więcej) to ile ten silnik pochodzi?
    Jak myślicie. Wcześnie kontrolka zapalała sie czasami a teraz zawsze na wolnych obrotach.
    Czy uwazacie ze ciśnienie pod głowicą przez to mogło spaść i np zatrze sie turbo?
    p.s.
    odłączylem kabel z czujnika bo denerwuje mnie dźwięk alarmu i auto jeździ
  • #10
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
  • #11
    tomek1122sg
    Level 7  
    Od pierwszego zapalenia kontrolki juz dobre 5 tyś km. Wolne obroty to 800. Początkowo gasła przy 900 a teraz dopiero przy 1200 obr/min! W silniku nic nie stuka, ładnie zapala i nie stracił mocy. Jeśli i tak trzeba zmienic glowice to może pojeżdżę aż zacznie stukać lub szumieć. Tylko czy turbo nie ucierpi jesli ciśnienie olejuucieka gdzie indziej?
  • #12
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sam widzisz, że coraz bardziej rośnie próg wyłączenia kontrolki, to nie oznacza tylko spadku ciśnienia na głowicy, ale w całym silniku. Więc do wymiany nie będzie tylko głowica, ale cały silnik lub remont.
  • #13
    Alfred_92
    Level 33  
    Dokładnie tak jak pisze manta i tak remont Cię nie ominie. Dla turbosprężarki problem z ciśnieniem oleju nie jest niczym dobrym tym bardziej ze to się potrafi naprawdę szybko kręcić. Zwlekać z naprawą czy wymianą nie ma co zwlekać, bo może być drogo i nieprzyjemnie jeżeli silnik zdechnie Ci 100 km od domu i na samą lawetę wydasz kilkaset zł.
    Jeżeli zdecydujesz się na zakup używanego (ja bym tak prawdopodobnie zrobił) to szukaj silnika który jest jeszcze w samochodzie i który można odpalić sprawdzić itp.
  • #14
    tomek1122sg
    Level 7  
    Dzięki za cenne wskazówki. Tak czy inaczej koszty naprawy to okolo 2 tyś. Decyzja podjęta. Zmieniam auto.
  • #15
    dabu
    Level 32  
    Zobacz czy nie uderzyłeś miską, często przez to pękał plastikowy smok i były takie klocki jak z Twoim autem.
  • #16
    tomek1122sg
    Level 7  
    Sprzedany za 8500.
  • #17
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na prośbę autora temat otwieram.
  • #18
    tomek1122sg
    Level 7  
    Dziękuje za wznowienie tematu.
    Mimo, że sprzedałem auto nadal gryzie mnie pytanie co jest uszkodzone.
    Znalazłem identyczny przypadek na YT, niestety nie znam włoskiego.
    https://www.youtube.com/watch?v=edvIsdJEpk0
    Czy autor tłumaczy naprawę EGR i tym samym świecącą kontrolkę silnika a kontrolka ciśnienia to druga usterka, czy te kontrolki są powiązane?
  • #19
    paolo84
    Level 5  
    1.3 multijet punto 2013, przebieg lekko ponad 100 tys.

    Temat zaczął się w lutym - zaczęła mrugać lampka oleju, a komputer podkładowy sygnalizował: "wymień olej".
    Myśląc, że to tylko przypominajka co 15 tys. i wiedząc, że olej własnie wymieniłem zignorowałem sprawę (tak, wiem GŁUPOTA).
    Jednocześnie w silniku pojawiły/było/dało się słyszeć klekotania. Znajomy zasugerował popychacze. Stwierdziłem jednak, że nadal nie groźne i nie łącząc jednego z drugim jeździłem dalej. Po ponad 6 miesiącach i 6 tys. kilometrów pukanie hydrauliki zrobiło się coraz mocniejsze, szczególnie w rozgrzane dni, na bardzo rozgrzany silnik (rozrzedzał się pewnie i obniżał dodatkowo ciśnienie)...

    Pojechalem do mechanika - mówią to może być tylko pompa. Wymienili standard: pompa, smok (niby był uszkodzony), uszczelkę rozrządu, filtr i olej, zakleił miskę na silikon. Lampka nie zgasła, hałas z hydraulika jest jeszcze większy, do tego stopnia, że strach jeździć, bo prawie jakby było słychać walący łańcuch. Mechanik się poddał i powiedział, że nie zna rozwiązania problemu.

    Podobno łańcuch ok, tzn:
    - wstępne napinanie na sprężynie jest ok, ale dodatkowe napinanie zależy od ciśnienia oleju, a to chyba nadal do bani,
    - na jałowym biegu jest chyba 500-700. Przy 3000 obrotów ciśnienie musi dochodzić do normy, bo wtedy hałas ustaje, albo przynajmniej bardzo zanika, przy hałasie silnika.
    - łańcuch się nie przesunął i niby się nie ślizga. Jedyne czego nie wiadomo na pewno, bo gołym okiem się nie da porównać, to czy się nie rozciągnął. Tak, czy owak nie jest to pewnie źródłem problemy, a raczej objawem.

    Pytanie dlaczego po wymianie pompy, nawet jeśli nie była ona powodem jest gorzej niż było wcześniej? co może być powodem?
    Gdzieś na forach było, że może uszkodzone gniazda popychaczy hydraulicznych? od czego? czy to łatwo/tani naprawić? gdzie jeszcze szukać powodów?

    To mój pierwszy porządny samochód i taka wtopa :( wszelka pomoc będzie mile widziana