Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Canon LBP5050n - Błąd karty sieciewej przy wydrukach WiFi

07 Lis 2014 12:38 1350 26
  • Poziom 14  
    Witam.
    Wszystko było OK przez bardzo długi okres czasu.
    Nie wiem co spowodowało problem.

    System Win7 + drukarka Canon LBP5050n podłączona przez WiFi do Laptopa. Pośrednikiem jest AP.
    Co do konfiguracji nie powinno być problemu, bowiem jak stwierdziłem wszystko chodziło prawidłowo przez ok.2 lata. Może wina leży w którejś z aktualizacji Windowsa.

    Generalnie podczas uruchomienia technologii Intel My WiFi, uruchamia się też drukarka. Przechodzi testy i wyświetla komunikat - Błąd karty sieciowej, brak połączenia z drukarką, sprawdź kable itd.
    Może też być tak, że zainicjuje się prawidłowo, wydrukuję kartę lub dwie i wyświetla ten sam błąd.
    Trzeba wtedy wyłączyć technologię Intel My WiFi i włączyć ją ponownie. Co nie oznacza, że za pierwszym razem pomoże.
    Próbowałem resetowanie bufora wydruku. Pomaga, ale też nie zawsze.
    Przy podglądzie bufora, czasem są w nim jakieś pliki, a czasem nie.
    Proszę o pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki.
  • Poziom 39  
    Wywal to całe "Intel My WiFi".
    Niech windows zarządza połączeniami WiFi . (same sterowniki od wifi i nic więcej).
  • Poziom 14  
    nie wiem czy pomysł słuszny.
    odinstalowałem Technologię Intel.
    ustawiłem drukarkę jako lokalną po protokole TCP/IP.
    niestety rezultat ten sam. błąd karty sieciowej.

    jak sprawdzić poprawność jej działania? laptop wydaje się być sprawny jak też wszystkie jego funkcje.
  • Poziom 39  
    Rozumiem że internet w tym czasie normalnie działa ?
  • Poziom 14  
    Tak.
    Internet działa normalnie.
    Żadna inna funkcja nie sprawia wrażenia zakłóconej.

    Problem polega też na tym, że przez panel nie mogę usunąć Intel My Wifi.
    Jest ona wyłączona.

    Także nie mam teraz pojęcia czy podłączenie przez AP-Client do drukarki jest poprawne.
    Po zaakceptowaniu wszystkiego w sieci Windows, próbuję włączyć drukowanie strony testowej, komp przeszukuje sieć i wywala błąd karty sieciowej.
  • Poziom 39  
    Internet masz przez kabel czy też przez to samo połączenie ?
    Drukarkę instalowałeś programem Canona czy przez kreator windowsa ?
  • Poziom 14  
    Na Laptopie drukarka jest po WiFi.
    Instalowana na początku programem Canona.
    Teraz przejście na sieć Win. Zwykłym kreatorem.
  • Poziom 14  
    Czy musi być ten, czy też może być dedykowany z płytki oryginalnej. + ewentualne update do najnowszego?
    Ten sterownik z załącznika zdaje się jest angielski, a tam do obsługi od razu instaluje się program, który czasem jest przydatny. Na płytce do drukarki jest PL.

    I jeszcze jedno.
    Mam na świeżo odpalony AP do pośrednictwa z drukarką.
    Jest on ustawiony jako client infrastructure.
    Drukarka ma ustawione IP 192.168.100.251 a AP xx.xx.xx.252
    Czy w tym ustawieniu AP powinien iść Ping do adresu AP?
    Próbuję Pingać ale bez odpowiedzi?
    Czy ping powinien iść ze stałych ustawień karty, czy powinienem przestawić się na klasę w której jest AP i drukarka?
  • Poziom 39  
    Może być z płytki.
    Jak będzie inna klasa to nie będzie się pingować.
  • Poziom 14  
    OK.
    Spróbujemy ponownej instalacji.
    Ale mam tu jeszcze pewien dylemat. Sory ale o sieciach mam pojecie nikłe.

    Ustawiłem AP w tryb clien. Jest zabezpieczony hasłem. Ustawiona nazwa sieci.
    Nadałem mu adres - 192.168.100.252 (drukarka 251)
    Po kablu idzie ping bez problemu.
    Po odłączeniu kabla, po WiFi otrzymuję komunikat-Host docelowy jest nie osiągalny.
    Statystyka badania Ping dla adresu:pakietów wysłanych 4, odebranych 4, utraconych 0. 0% straty.
    Czy to jest poprawne?
  • Poziom 39  
    Czemu AP działa w trynie Client ?
    Albo ja czegoś nie rozumiem albo coś tu jest bez sensu.
    AP to AP , clientem tutaj ma być komputer.
  • Poziom 14  
    Wydaje się, że tak było wcześniej. Pewności nie mam - zmienię.
    Jednak problem jest już na samym początku.
    Postawiłem drukarkę ponownie z płytki, bez kreatora Windowsowego.
    Zainstalowałem ją z komunikacją do portu - adres AP. I tu nie mam pewności....
    Czy powinna być zainstalowana do portu AP (192.168.100.252) czy do portu drukarki (192.168.100.251)
    Jednak rezultat instalacji - komunikat błąd karty sieciowej-kabel sieciowy nie jest podłączony lub drukarka nie jest włączona. Sprawdź te połączenia. Tak jak dotychczas :(
  • Poziom 42  
    Sprawdź ustawienia AP. Czy przypadkiem nie jest zaznaczona opcja w stylu "izolacja klientów bezprzewodowych" ?? Może sie nazywać inaczej i zapobiega połączeniu (router blokuje) między komputerem a drukarką. Czy w ogóle "widać" drukarkę na routerze?
  • Poziom 14  
    Nie wiem jak mogę zobaczyć czy coś widać.
    Jeśli odepnę kabel RJ od drukarki, by sprawdzić co widać na APeku to nie ma on połączenia z drukarką.

    Dla zrozumienia.
    Drukarka nie ma swojego WiFi. ona do Ap jest podpięta kablem. Ap jest pośrednikiem WiFi pomiędzy kompem a drukarką.


    Poza tym.
    Co do ustawienia AP.
    Przestawiłem go w tryb AP z trybu Client.
    Różnica jest taka, że laptop widzi sieć emitowaną przez AP. Ale jak się z nią połączyć równolegle nie odcinając neta?
    Nie mogę mieć aktywnych 2 połączeń sieciowych.
  • Poziom 42  
    bobi70 napisał:
    Nie wiem jak mogę zobaczyć czy coś widać.

    W statusie routera. Powinna być zakładka : "podłaczone urządzenia" lub coś w tym stylu.
    Co to za router?
    bobi70 napisał:
    Przestawiłem go w tryb AP z trybu Client.

    Jak to mam rozumieć?
  • Poziom 14  
    Airlive wl-5460ap v2

    Więc tak.
    Jeszcze raz.
    Mamy tu Laptop Sony Vaio-VPCSE.
    Drukarka Canon LBP5050n- z portem LAN.
    AP -jw

    Drukarka podłączona jest do AP kablem RJ.
    Laptop ma połączyć się (łączył się przed powstaniem błędu) z drukarką za pośrednictwem AP.

    Doczytałem, że do tego typu zestawienia AP powinien być ustawiony w tryb Client.
    Tak też ustawiam swój.
    Ustawiam mu adres 192.168.100.252
    Drukarka ma zadany adres 192.168.100.251

    Nie wiem jak to sprawdzić, ale w tym ustawieniu na podglądzie konfiguracji w AP - NIE WIDAĆ podłączonej drukarki. Może nie wiem gdzie to powinno być widoczne.

    W laptopie po wystąpieniu błędu usunąłem drukarkę i odinstalowałem jej soft.
    Instaluję ją ponownie z dedykowanego dysku jako lokalną do portu. Zadaję jej port TCP/IP 192.168.100.251

    Wszystko jest OK. prócz drobnej rzeczy. Program CAPT obsługujący tę drukarkę wyświetla okno z komunikatem - błąd karty sieciowej. kabel sieciowy nie jest podłączony lub drukarka nie jest włączona. sprawdź....

    Podkreślam. To się stało. Drukarka z tym lapkiem w tym ustawieniu pracowała prawie 2 lata.
  • Poziom 39  
    Router nie musi być w trybie Client zresztą wtedy komputer nie połączy się z WiFi routera . Ja już coraz mniej z tego rozumiem.
    Jeśli router będzie w trybie Client to tym bardziej nie zobaczysz drukarki na routerze.
  • Poziom 42  
    bobi70 napisał:
    Instaluję ją ponownie z dedykowanego dysku jako lokalną do portu.

    Jak to lokalną?
    bobi70 napisał:
    Wszystko jest OK. prócz drobnej rzeczy. Program CAPT obsługujący tę drukarkę wyświetla okno z komunikatem - błąd karty sieciowej. kabel sieciowy nie jest podłączony lub drukarka nie jest włączona. sprawdź....

    Faktycznie "drobna" rzecz.
    Może masz uszkodzoną kartę sieciową w drukarce lub ... kabel. Czy w momencie podłączania kabla ethernetowego do routera zaświeca się dioda właściwego portu?

    Sprawdziłem ten AP. Ile za niego dałeś? Nie jest to ciekawe urządzenie - WiFi tylko "g". Jednak ma izolację klientów.
  • Poziom 14  
    bestboy21 napisał:
    Router nie musi być w trybie Client zresztą wtedy komputer nie połączy się z WiFi routera . Ja już coraz mniej z tego rozumiem.
    Jeśli router będzie w trybie Client to tym bardziej nie zobaczysz drukarki na routerze.

    bazuję na tym:
    http://www.frazpc.pl/b/263185

    Dodano po 23 [minuty]:

    jack63 napisał:
    bobi70 napisał:
    Instaluję ją ponownie z dedykowanego dysku jako lokalną do portu.

    Jak to lokalną?
    bobi70 napisał:
    Wszystko jest OK. prócz drobnej rzeczy. Program CAPT obsługujący tę drukarkę wyświetla okno z komunikatem - błąd karty sieciowej. kabel sieciowy nie jest podłączony lub drukarka nie jest włączona. sprawdź....

    Faktycznie "drobna" rzecz.
    Może masz uszkodzoną kartę sieciową w drukarce lub ... kabel. Czy w momencie podłączania kabla ethernetowego do routera zaświeca się dioda właściwego portu?

    Sprawdziłem ten AP. Ile za niego dałeś? Nie jest to ciekawe urządzenie - WiFi tylko "g". Jednak ma izolację klientów.


    Kabel jest OK.
    Dioda zaświeca się i w AP i w drukarce.
    Nie wiem ile dałem za to pudełeczko 2 lata temu. Jakie to ma znaczenie?
    Może i ma izolację klientów. Nie wiem jak to jest po angielsku. Może zainstalują sobie na nim polski soft. Ale co skoro śmigało 2 lata to zmieniło się samo?
    Nikt prócz mnie nie ma do tego dostępu! A ja mieć ani nic zmieniać nie potrzebowałem.
    W tym układzie zestaw pracował przez prawie 2 lata. Aż tu nagle zaczęło wyświetlać błąd karty.
    Jedyna pomocą było włączanie i wyłączanie programu obsługującego sieć pod którą to było zestawione - Intel My WiFi. czasem wydrukowywało 10 stron, czasem jedną i pojawiał się ten sam błąd.
  • Poziom 39  
    Odinstaluj drukarkę i wszystkie programy narzędziowe.
    Ustaw router w normalny tryb AP.
    Połącz się na laptopie z siecią WiFi.
    Podłącz drukarkę kablem do routera, powinna normalnie otrzymać IP z DHCP. (jeśli tak to powinno działać zarządzanie przez WWW....)
    Uruchom instalator drukarki i postępuj zgodnie z instrukcją - jeśli drukarka dostanie IP z DHCP to instalator sam ją sobie znajdzie - Amen.
  • Poziom 14  
    WITAM

    wszystko ok
    tylko cały czas nie rozumiem jednej rzeczy.

    mam na laptopie dostęp do netu - wifi z routera ADSL TPlink.
    owa drukarka i AP też będzie po wifi, z Ovislinka AP WL 5460Ap

    ja nie mam ustawionej sieci Windows. do tej pory połączenie internetowe to było jedno,a drukarka chodziła pod Intel My Wifi. ów program pozwalał na istnienie jakby 2 niezależnych połączeń.
    a jak to ma być teraz?
    jak połączę się z siecią emitowaną przez AP nie będę miał połączenia z netem.

    sory. ale jak wspominałem nie jestem w tym lotny.
    może jednak od początku i krok po kroku...

    Dodano po 52 [minuty]:

    No OK.
    Coś drgnęło. Ale nie jest to pełnia szczęścia.

    Ustawiłem Ovislinka w tryb normalnego AP.
    Uruchomiłem DHCP, zadałem dostępną pulę adresów.
    Jednocześnie przestawiłem drukarkę na tryb automatycznego pobierania adresu z DHCP.
    Nadałem nazwę sieci i zrestartowałem Ovislinka.
    Po restarcie AP zobaczył drukarkę.

    Na laptopie połączyłem się z siecią i zainstalowałem, drukarkę.
    Faktycznie Instalator zobaczył drukarkę i zainstalował ją.
    Wydruk poszedł i wszystko by było OK, gdyby nie to o czym wspominałem wcześniej.

    Mamy teraz 2 WiFi.
    Nazwijmy WiFi - Internet oraz WiFi drukarka.
    Po włączeniu WiFi - Internet dostępu do drukarki nie ma. Po włączeniu sieci drukarki nie ma internetu.
    Coś więc jest nie do końca dobrze. A wspominany wcześniej Intel My WiFi, działał obok Połączenia internetowego.

    Proszę więc o dalszą pomoc.
  • Poziom 39  
    Narysuj schemat tej sieci bo już było kilka wersji :puppydogeyes:
  • Poziom 14  
    schemat w linku:
    Link

    przed usterką, połączenie WiFi - laptop--router ADSL (dostęp do netu) było pod Windowsem.
    połączenie laptop --AP (drukarka) pod Intel My WiFi. w ten sposób mogły funkcjonować niezależnie.
    teraz mamy 2 połączenia pod Windows. albo włączam jedno - net, albo drugie - drukarka.
  • Poziom 39  
    No i widzisz :D
    Wszystko było by dobrze ;)
    Router ADSL ma działać w trybie normalnego AP (i laptop ma być z nim połączony przez WiFi).
    Router nr 2 ustawiasz w tryb Client i przez (site survery) łączysz go z routerem nr 1.

    Jak dla mnie to router nr 2 w tej sieci W CALE nie jest potrzebny ;) , chyba że chodzi o to że nie ma jak kabla do drukarki ciągnąć - wtedy faktycznie client jest wyjściem.

    Na routerze nr1 musi być wyłączona izolacja klientów - nie zadziała inaczej.

    Jeśli już router nr1 i nr2 zostaną połączone (AP -> Client) , to drukarka pojawi się na liście DHCP - ROUTERA nr 1 :) :!: , nr2 nie ma nic do gadania "w tej sieci" jeśli jest w trybie client. po to jest tryb client - jak to klient ;) nie ma nic do gadania ;)

    Domniemam że w trybie Client , DHPC na routerze nr2 samo się wyłączy (bo powinno), całą siecią dalej ma zarządzać router nr1 , dlatego drukarka będzie widoczna na liście DHCP routera nr1, nr2 nawet nie będzie wiedział o jej istnieniu.


    Po skonfigurowaniu routerów i podłączeniu drukarki zacznij od znalezienia jej na liście DHCP routera nr1, dalej będzie już jak w przedszkolu...

    W zasadzie na liście powinny być 3 pozycje.

    laptop
    router nr.2
    drukarka.

    p.s. Na czas konfiguracji routera nr2 najlepiej wyłącz wifi w laptopie - bo może zdurnieć (domniemam że konfigurujesz przez kabel).
    Jeśli konfiguracja będzie poprawia - i tak powinien pojawić się internet - z kabla routera nr2.
  • Poziom 14  
    Oczywiście idea jest zrozumiała.
    Sama realizacja chyba jednak mnie przerasta.

    Zrobiłem jak kazałeś. Znalazłem na AP sygnał routera. Zaakceptowałem z nim połączenie. Na routerze widzę w tabeli po adresie MAC swój AP. Jednak w tabeli DHCP o wygląda na to że go nie ma. Nie wiem czemu. NIc nie wskazuje by były włączone jakieś formy izolacji.
  • Poziom 39  
    bobi70 napisał:
    Oczywiście idea jest zrozumiała.
    Sama realizacja chyba jednak mnie przerasta.

    Zrobiłem jak kazałeś. Znalazłem na AP sygnał routera. Zaakceptowałem z nim połączenie. Na routerze widzę w tabeli po adresie MAC swój AP. Jednak w tabeli DHCP o wygląda na to że go nie ma. Nie wiem czemu. NIc nie wskazuje by były włączone jakieś formy izolacji.


    Skupmy się na tym żeby zadziałał internet będąc połączonym kablem z routerem nr2.