Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner - Alternator Valeo zamiennik

jaco11 07 Lis 2014 16:34 2181 20
  • #1 07 Lis 2014 16:34
    jaco11
    Poziom 14  

    WItam posiadam alternator Valeo

    Jak na zdjęciu

    gdzie podlączyć wzbudzenie pozdrawiam J Peugeot Partner - Alternator Valeo zamiennik

  • #2 07 Lis 2014 17:10
    gawlo235
    Poziom 19  

    Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .

  • #4 07 Lis 2014 17:31
    gawlo235
    Poziom 19  

    ok. bo ostatnio wymieniałem w 2.0HDI i była wtyczka. A więc wzbudzenie jest na tej cieńszej szpilce. Jak coś Ci nie działa to pomiń kabelek wzbudzenia od auta. weź żarówkę 2lub 3W jeden pin do wzb. alternatora ,2gi do plusa. Po zapaleniu powinna zgasnąć i być ładowanie. W zegarach są diody , i za wzb. odpowiada jakiś ukł. elektroniczny. Nie jest tak jak tradycyjnie, żarówka i to wszystko. W tym co robiłem kontrolka ładowania gasła po zapaleniu silnika , a paska nie było altek stał. takie jaja. Oczywiście po założeniu paska ładowania nie było bo nie wzbudzało.

  • #5 07 Lis 2014 17:35
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Masz podłączyć pod B+ jeśli nie działa, zobacz wiązkę w aucie. Ok 20 cm od alternatora, lubi się ułamywać.

  • #6 07 Lis 2014 17:46
    jaco11
    Poziom 14  

    gawlo235 napisał:
    ok. bo ostatnio wymieniałem w 2.0HDI i była wtyczka. A więc wzbudzenie jest na tej cieńszej szpilce. Jak coś Ci nie działa to pomiń kabelek wzbudzenia od auta. weź żarówkę 2lub 3W jeden pin do wzb. alternatora ,2gi do plusa. Po zapaleniu powinna zgasnąć i być ładowanie. W zegarach są diody , i za wzb. odpowiada jakiś ukł. elektroniczny. Nie jest tak jak tradycyjnie, żarówka i to wszystko. W tym co robiłem kontrolka ładowania gasła po zapaleniu silnika , a paska nie było altek stał. takie jaja. Oczywiście po założeniu paska ładowania nie było bo nie wzbudzało.


    czyli podlączyć pod cienki czy nie bo sie pogubiłem :)

  • #8 07 Lis 2014 18:01
    jaco11
    Poziom 14  

    a co z zapalajacą się kontrolką w samochodzie ?

  • #9 07 Lis 2014 18:15
    gawlo235
    Poziom 19  

    Jeśli założymy ,że ten układ el. u Ciebie działa poprawnie, to altek może być lipny. Jak nie masz miernika by zobaczyć faktycznie ile jest wolt to nie wiem jak Ci pomóc. Może kontrolka świeci ,a ładowanie faktycznie jest? Sposób z żarówką z pominięciem tego oryginalnego kabelka to tylko alternatywa jak w inst . coś nie gra. ale można sprawdzić i coś wywnioskować.

  • #10 07 Lis 2014 18:30
    jaco11
    Poziom 14  

    ładowanie jest bo daje 14,6 V ( bez podłączonego kabelka wzbudzenia) a dlaczego bo chodzą wentylatory , szyby kierunki przy braku ładowania ich nie ma nie wiem gdzie w partnerze 2,0 hdi jest przekaźnik od naładowania

  • #11 07 Lis 2014 18:34
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Może zamiast samodzielnie i bez wiedzy naprawiać, oddasz do warsztatu. Koszty będą mniejsze.

  • #12 07 Lis 2014 18:41
    jaco11
    Poziom 14  

    Pawle _ dojedziesz :) powiem tak pierwszy raz mam taki przypadek i nie wiem jak go opanować :) a forum słuzy do tego aby rozwiązywać problemy jeśli ktoś się z czymś takim sptatkł może podzieli się wiedza za DARMO a uwierz mi widziałem wiele ale takie przypadku nie .

  • #13 07 Lis 2014 19:17
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ale ty nawet zdiagnozować nie potrafisz, pomagam jak mogę. Samą kontrolkę sprawdziłeś? Rocznik auta to tajemnica? A z dojazdem, tak tak, już mi Żona kanapki robi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jaco11 napisał:
    przekaźnik od naładowania
    To to już w ogóle nie wiem, o co Ci chodzi?

  • #14 07 Lis 2014 20:15
    jaco11
    Poziom 14  

    No dobra zacznijmy od poczatku PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI R 2001
    alternator marki bosch korniki zjadły komutator :) wymiana na inny pod reka Valeo C15 po podłączeniu przewodów wszytsko ok . Po kilku godzinach ponowne uruchomienie pojazdu kontrolka raz świeci raz gaśnie. W tej marce jest tak ze jak nie ma ładowania brak działania wentylatorów , szyb kierunków ( chyba w ramach oszczędności energii przewód od wzbudzenie ponownie odlączylem i wszystko jest Ok dlaczego tak sie dzieje


    Paweł_ - obiad to ja postawie jak pomożesz :D

    O przekaźnik pytam po podobno on wszystko załończa

  • #15 07 Lis 2014 20:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Auto sprawdza sobie napięcie w instalacji. Ten przewód nic nie wnosi do wentylatorów itd. Co do ładowania, sprawdź działanie alternatora i instalacji kontrolki. Może kupiłeś alternator po regeneracji. Na zamiennikach, zamienników ;) Stąd problem. Albo sam przewód idący do alternatora. Też często ulega uszkodzeniu. Możesz podłączyć zewnętrzną kontrolkę i sprawdzić alternator. Do zobaczenia też spadki napięcia pomiędzy masą alternatora a ujemnym SŁUPKIEM akumulatora. To samo przewód prądowy.

  • #16 07 Lis 2014 20:32
    jaco11
    Poziom 14  

    Ok jutro może powalczę wynalazek fancuski :) ale kocham go heheh zarówkę dam od plusa do wzbudzenia

  • #17 07 Lis 2014 20:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Tylko małej mocy ta żarówka. Max 4W

  • #18 07 Lis 2014 20:42
    jaco11
    Poziom 14  

    no dobła miłej nocy na dzisiaj starczy dam znać co i jak :)

  • #19 09 Lis 2014 16:58
    jaco11
    Poziom 14  

    dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie

    i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora

  • #20 09 Lis 2014 17:07
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zamiast naprawić solidnego i prostego,taniego w naprawie Boscha ładujesz francuska trychinę. I efekty.

  • #21 09 Lis 2014 20:33
    jaco11
    Poziom 14  

    Nie jestem aż takim specjalistą aby oceniać czy on jest padaką czy nie ,

    a boscha remontuję powoli.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME