Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAZDA 6 - Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

07 Lis 2014 17:12 4674 7
  • Poziom 6  
    Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD.
    Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze dolotowym. Czy ta wartość jest prawidłowa?
  • Poziom 31  
    Za mało .Powinno oscylować przy obciążeniu w granicach 2 barów.
  • Poziom 6  
    robi1214 napisał:
    Za mało .Powinno oscylować przy obciążeniu w granicach 2 barów.

    Dziękuję za odpowiedź. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o jakim ciśnieniu piszesz.

    W Torque Pro którego używam są dwa wskaźniki. Pierwszy to "Boost" na którym moja turbina uzyskuje 1.4 bara. Drugi to "Intake" wyskalowany w kPa. Wskazuje on maksymalnie 240 kPa i zawsze to samo co "Boost" tyle że o 100 kPa więcej i w innych jednostkach.

    Czy to o czym piszesz to jest ciśnienie bezwzględne w kolektorze, tzn manometryczne + cisnienie atmosferyczne?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze boost sensor.
    Pomiędzy kolektor dolotowy a czujnik ciśnienia wpiąłem trójnik z manometrem. Wskazania manometru dochodziły do 1.5 bara, wskazania na Torque Pro do 1.4 bara, czyli różnica żadna.
    Manometr reagował dużo szybciej niż odczyty Torque Pro.
    Wnoskuję że czujnik jest sprawny.
  • Poziom 31  
    Czyli za mało turbo.
  • Poziom 6  
    Ok. Czy mógłbyś mi jeszcze napisać jaki powinien być maksymalny przepływ powietrza MAF przy pełnej mocy silnika
  • Poziom 7  
    Ja mam 1.6 bara ciśnienia w kolektorze ssącym ale ponad atmosferyczne!
    Z atmosferycznym jest 2.6 bara i auto zwija asfalt ale przy tym pali niemiłosiernie dużo.
    Auto jest po tuningu, więc "sznurow" masz chyba w normie.
    Kolego "robi1214" napisz proszę o jakim ciśnieniu piszesz? Ciśnieniu bezwzględnym, mierzonym względem próżni czy ciśnieniu względnym (manometrycznym) mierzonym od ciśnienia atmosferycznego?
  • Poziom 6  
    tzn że moje auto umiera?
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam podobny problem Mazda 6 2.0 po liftingu turbo dmucha max 1.4 bara i ciągnie dopiero powyżej 2000obr. Błędów brak. Podciśnienie -0.7 do -1 bara. Przepływka podmieniana.