Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1,9DCI - różnica pomiędzy ciś.atmosf. a ciś.doładowania

mako69 07 Nov 2014 19:13 3099 17
  • #1
    mako69
    Level 11  
    Hejka
    Mam poważny problem i ręce mi już opadają a mianowicie:
    pacjent- renault laguna 1,9dci 2002r.
    objawy - brak doładowania, auto w ogóle nie jedzie
    Po podpięciu CLIPa:
    ciśnienie atmosferyczne 970mbar
    ciśnienie doładowania 830mbar
    po wyjęciu map sensora z rury ciśnienie nadal 830mbar
    czujnik podmieniany-bez zmian
    komp podmieniony(co prawda auto nie odpalone ale na zapłonie takie same wartości jak na starym kompie)-bez zmian
    3 kable idące do komputera wyglądają na całe
    Moze ktoś ma jakieś sugestie bo nie wiem co dalej z tym robic...
  • #2
    malin_kk
    Level 11  
    Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....
  • #3
    Dj Simon
    Level 12  
    (co prawda auto nie odpalone ale na zapłonie takie same wartości jak na starym kompie)-bez zmian
    Kolego jak się sprawdza parametry to tylko na pracującym silniku.
  • #4
    mako69
    Level 11  
    malin_kk wrote:
    Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....
    kolego piszesz zeby pisać czy wiesz co piszesz?
    jezeli pisze ze czujnik doładowania po wyjeciu z rury pokazuje wartość zaniżoną to co ma turbina do tego?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dj Simon wrote:
    (co prawda auto nie odpalone ale na zapłonie takie same wartości jak na starym kompie)-bez zmian
    Kolego jak się sprawdza parametry to tylko na pracującym silniku.

    na drugim kompie nie idzie odpalić bo immo nie pozwala...
    ale wartość na zgaszonym pokazuje prawidłowo- 830mbar na czujniku podpiętym(czyli taka jak na starym kompie) i 1000mbar na czujniku odłączonym i oczywiści błąd czujnika doładowania
  • #5
    malin_kk
    Level 11  
    To wytłumacz dlaczego cisnienie doładowania jest niższe od cisnienia atm.?????

    Kopci na czarno z rury jak gazujesz???
  • #6
    mako69
    Level 11  
    malin_kk wrote:
    To wytłumacz dlaczego cisnienie doładowania jest niższe od cisnienia atm.?????

    chyba właśnie o to pytam....
    nie kopci na czarno i nie rozpatrujemy tutaj żadnego gazowania tylko przekłamania czujnika np. po wyjeciu z rury i pozostawieniu na powietrzu
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    mako69
    Level 11  
    syrius32 wrote:
    Oddaj auto komuś, kto to ogarnia.
    Czujnik mierzy ciśnienie atmosferyczne zaraz po włączeniu zapłonu, później czeka na doładowanie. Każde następne włączenie zapłonu to sprawdzenie ciś. atm.

    kolego przeczytałeś wątek od początku?
    jeżeli mierzy ciśnienie zaraz po włączeniu zapłonu to wytłumacz dlaczego w clipie ciśnienie atmosferyczne jest 970mbar a ciśnienie doładowania 830mbar bez różnicy czy auto odpalone i czujnik w róże , czy czujnik wyjęty na powietrze.
    Nawet jeśli auto po przygazowaniu doładuje i czujnik pokaże wartość np 1800mbar to po zejsciu na wolne obroty jest nadal 830
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    mako69
    Level 11  
    Panowie czy każdy pisze aby pisać, czy ja nie napisałem wyrażnie o co pytam????
    Pytanie:
    MAP SENSOR zaniża wartość ciśnienia!!!!- co może być przyczyną??????
    w drugiej lagunie po podłączeniu clipa ciśnienei atmosferyczne i ciśnienie doładowania praktycznie się pokrywa...
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Atmosferyczy może siedzieć na płycie ecu.
  • #12
    mako69
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Atmosferyczy może siedzieć na płycie ecu.

    na płycie ecu czy w przepływomierzu? ciśnienie atmosferyczne jest dobrze pokazywane bo druga Laguna też ma w granicach 970mbar, problem jest tylko z zaniżonym ciśneineim doładowania i nie wiem gdzie tkwi problem...
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Podłącz węzyk gumowy na króciec dmuchnij mocno ustami ew. kompresorem z ustawionym 1 bar i zmierz czy na wyjsciu z czujnika rośnie napiecie.Jest masa 5V i sygnał .Diagnoza wstępna w 15min
  • #14
    mako69
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Podłącz węzyk gumowy na króciec dmuchnij mocno ustami ew. kompresorem z ustawionym 1 bar i zmierz czy na wyjsciu z czujnika rośnie napiecie.Jest masa 5V i sygnał .Diagnoza wstępna w 15min

    w ten sposób diagnozuje map sensor-prawda?
    Map na 100% jest sprawny bo podmieniałem z drugiej laguny i clip pokazuje to samo czyli 830mbar, natomiast w drugiej lagunie oba pokazują wartość taka jak cisnienie atmosferyczne....właśnie głupi sytuacja bo nie wiem gdzie można szukać problemu, kable wyglądają na całe a na podmienionym kompie ten sam problem....czy coś więcej ma na to wpływ?może słaba masa na kompie-ale dziwne że tylko ten jeden czujnik ma złą wartość...
  • #15
    damdam

    Level 34  
    podstaw że te druty, bo to na pewno to.
  • #16
    MLRwin
    Level 18  
    Sprawdz rezystancje przewodow i porownaj z druga laguna. Podejrzewam, ze tutaj lezy przyczyna, nie ma wiekszej filozofii.
    malin_kk wrote:
    Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....

    Za takie posty powinno byc ostrzezenie. :roll:
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    MLRwin wrote:
    Sprawdz rezystancje przewodow i porownaj z druga laguna.

    Po co ją porównywać - ma być ok 2-3 Ohm. Przecież to zwykłe przewody.
    Najlepiej sprawdzać za pomocą żarówki 21W lub większej a nie miernikiem.
  • #18
    Pixelski
    Level 9  
    Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów idąca z ecu do map sensor. Właśnie z tym walczę i na dniach w wolniejszej chwili będę to robic