Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motul 300v - Diesel z DPFem

aksel_pl 07 Lis 2014 19:22 2046 22
  • #1 07 Lis 2014 19:22
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Witam

    Stosuję od dawna Motul 300v 5w30 w turbodieslu bez dpfa.

    Czy można go także używać do turbodiesla z dpfem ?

    Niestety dział techniczny Motula milczy na ten temat.


    Czy ktoś słyszał jakoby ten olej trzeba wymieniać co 6-8000km? Gdzieś na forum wyczytałem taką informację, aczkolwiek w starszym aucie zmieniam co 30.000k i tak juz dobiłem do 300.000 a zmieniam od 96.000.

    Pozdrawiam

    0 22
  • #2 09 Lis 2014 00:44
    Maxx59
    Poziom 7  

    Motul 300V 5W30, który stosujesz, to olej przeznaczony do silników wyczynowych, tak więc w twoim przypadku niewłaściwy. Jak się domyślam, swoim turbodieslem nie startujesz w wyścigach, rajdach bądź innych zawodach. Chyba, że jest inaczej.

    Napisz coś więcej o twoim samochodzie i jego silniku (marka, model , jaki silnik, jaki rocznik, jego przebieg), to pomogę Ci dobrać właściwy olej.
    Tak pobieżnie mogę Ci poradzić Motul 8100 X-clean+ 5W30, świetnie nadaje się do diesli zarówno z PDF-em, jak i bez. Co więcej, to również pełny syntetyk o wysokiej klasie jakościowej.

    1
  • #3 09 Lis 2014 08:57
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Stosuję go ze względu na molibden który chroni silnik. Olej jest jak najbardziej właściwy po prostu nie jest tak mocno obciążony jak w samochodzie wyczynowym. Generalnie wszystko rozchodzi się o jedną sprawę czy on może być używany z DPFem czy nie.

    Jak mi piszesz PDF to tracisz na wiarygodności.

    0
  • #4 11 Lis 2014 23:50
    Maxx59
    Poziom 7  

    Sorry za PDF, ale to po prostu literówka, wynikająca z częstego obcowania z plikami PDF.

    Jeżeli zaś chodzi o olej serii 300V, no cóż wybór oczywiście należy do Ciebie, choć moim zdaniem to trochę przerost formy nad treścią. Co do możliwości stosowania tego oleju w przypadku silników zaopatrzonych w DPF (tym razem się pilnowałem), to z arkusza danych technicznych tego oleju to nie wynika. Nie ma tam informacji na temat zawartości popiołów siarczanowych, a ona decyduje o tym czy dany olej nadaje się do takich silników, czy też nie. Być może wynika to stąd, że jeżeli nawet silniki diesla stosuje się w sporcie (sporadycznie), to nie są one wtedy wyposażane w DPF, ale to są tylko moje domysły.

    Trzeba by zadać pytanie ich działowi technicznemu, a skoro jak piszesz oni milczą, to może należałoby spróbować jeszcze raz. Zaintrygowało mnie to, więc zadam im również to pytanie, może będę miał więcej szczęścia.

    0
  • #5 13 Lis 2014 22:22
    Maxx59
    Poziom 7  

    A jednak miałem więcej szczęścia, bo uzyskałem od nich odpowiedź. W części potwierdza ona to co napisałem wcześniej. A oto ona.

    „Oleje 300V nie są olejami niskopopiołowymi i z takiego powodu nie sa zalecane do pojazdów wymagających stosowania olejów typu Low SAPS. Z drugiej strony trzeba też pamiętać, iż nie wszyscy producenci pojazdów wymagają do smarowania silników z DPF olejów typu Low SAPS.”

    Zatem jeśli chcesz uzyskać ostateczną, definitywną odpowiedź na swoje pytanie, to musisz podać o jaki konkretnie silnik Ci chodzi, pojemność, moc, rocznik, a przede wszystkim w jakim samochodzie.

    0
  • #6 10 Gru 2014 03:48
    Artih
    Poziom 11  

    Maxx59 napisał:
    ... mogę Ci poradzić Motul 8100 X-clean+ 5W30, świetnie nadaje się do diesli zarówno z PDF-em, jak i bez. Co więcej, to również pełny syntetyk o wysokiej klasie jakościowej.

    Że też jeszcze takie dyrdymały ktoś sprzedaje. Motul od prawie 2 lat nie posiada w swojej ofercie w 100% syntetycznego oleju (baza oleju IV i V grupy).
    Nawet seria 300V ma już domieszki HC (mineralne).

    A X-Clean to bardzo średni olej w swojej klasie.

    300V nie nadaje się do diesla jeżdżonego cywilnie.
    Nie nadaje się jeszcze bardziej do auta z DPF - tam musisz zapewne lać olej z normą C3 Low lub Mid SAPS.

    0
  • #7 10 Gru 2014 14:52
    elemen_th
    Poziom 29  

    Artih napisał:
    X-Clean to bardzo średni olej w swojej klasie.
    Zapodaj jakieś wg. Ciebie najlepsze oleje do diesla z DPF/FAP skoro motul to średniak.

    0
  • #8 10 Gru 2014 15:37
    Artih
    Poziom 11  

    Proszę bardzo:

    • Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,4cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 5,8)
    • Eneos Sustina Low-SAPS 5W30 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,3cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,6)
    • Fuchs Titan GT1 Pro 5W30 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 71,1cSt; indeks lepkości 155; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,9)
    • Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 64,0cSt; indeks lepkości 178; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,6)
    • Lotos Traffic Pro Thermal Control 5W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 7,3)
    • Penrite Enviro+ 5W40 (olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,0cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 7,8)
    • Ravenol VMO 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7)

    0
  • #9 11 Gru 2014 11:57
    elemen_th
    Poziom 29  

    Dziękuję, przyda się na pewno. Wszystkie LOW Saps do DPF? Który wg. Ciebie jest najlepszy, sprawdzony i dostępny w miarę.

    0
  • #10 11 Gru 2014 22:56
    Maxx59
    Poziom 7  

    Do Artih – Widzę, że kolega ma jakiś uraz do Motula. Ciekawym skąd kolega ma takie informacje „że od prawie 2 lat itd….”, skoro według karty danych technicznych tego oleju jest to 100% syntetyk.
    Pozwolę sobie odbić piłeczkę pingpongową i stwierdzić, że kolega wypisuje dyrdymały, szczególnie w przypadku olejów serii 300V, których baza to pełny syntetyk, co więcej na bazie Estrów. Łatwo to sprawdzić w jego danych technicznych. A, że przeznaczony jest do silników przecież wyżej napisałem.

    No i jeszcze mam pytanie, czemu Motul 8100 X-clean+ 5W30 to taki średniak, skoro jego parametry są zbliżone do tych, które według kolegi są takie świetne. A oto one:
    olej syntetyczny, lepkość kinetyczna w 100°C | 11.7 mm²/s; lepkość kinetyczna w 40°C | 71.7 mm²/s; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -38,2°C; Liczba zasadowa TBN - 6
    Jak widać są to porównywalne, a w części lepsze parametry od parametrów olejów tak przez kolegę zachwalanych.

    I jeszcze jedna rzecz, otóż nie rozumiem jak kolega może porównywać parametry olejów o różnych klasach lepkościowych (5W30 z 5W40). Przecież one z założenia będą mieć różną lepkość w temperaturze 100°C.

    Bronię Motula bo uważam, że są to bardzo dobre oleje, co piszę na podstawie własnych doświadczeń.

    0
  • #11 12 Gru 2014 00:07
    Artih
    Poziom 11  

    Pokaż mi olej Motula, który w bazie nie ma domieszek HC ?

    Wiesz co to destylaty ropy naftowej ?
    Doczytaj w internecie - są wypowiedzi przedstawicieli Motula, że 300V zawiera do 30% HC w bazie olejowej. Nie będę Ci zastępował Googla.
    Zanim zaczniesz doradzać - uzupełnij wiedzę.

    P.S. Żadnego urazu do Motula nie mam - ot producent, jakich dziesiątki. Niczym na plus się nie wyróżnia obecnie - jedzie na opinii sprzed lat.

    0
  • #12 12 Gru 2014 23:44
    elemen_th
    Poziom 29  

    Też mnie ciekawią te Twoje opisy Artih, spoglądam na te oleje co podałeś i producenci piszą, że oleje w pełni syntetyczne a Ty piszesz, że Motul, Fuchs, Penrite to pólsyntetyki. Kto ma rację? Producent czy Ty?

    0
  • #13 13 Gru 2014 18:21
    Artih
    Poziom 11  

    Niestety ja.

    Penrite ma w swojej ofercie oleje syntetyczne, Fuchs także dwa czy trzy modele. Motul żadnego chociaż oficjalnie w/g prawa naszego wroga (GER), które jest bardziej wymagające można tak nazwać 300V, ponieważ HC w bazie olejowej stanowi mniej niż 30%.

    U nas w Polsce można napisać "Full Synthetic" nawet na oleju, który nie posiada w składzie grama poliestrów (poliolefin czy estrów, czyli baz grupy IV lub V), więc to co piszą producenci na opakowaniach można włożyć między bajki. Oleje 5W40 można przy obecnych technologiach stworzyć nawet na bazie grupy II a więc całkowicie mineralnej.

    Rozmawiamy oczywiście o olejach syntetycznych, nie "dobrych" bo jest wiele olejów dobrych mimo, że nie są 100% syntetykami.
    Oczywiście te w pełni syntetyczne (wbrew temu co twierdzą) deklasują w wielu kwestiach te "prawie" syntetyczne.

    0
  • #14 13 Gru 2014 19:56
    Maxx59
    Poziom 7  

    Artih -
    Jest wśród nich wiele takich olejów.
    Tak się składa, że wiem co to destylat, choć w przypadku ropy naftowej to mocno nieprecyzyjne określenie.
    Jeżeli chodzi o doczytanie w internecie, to cóż, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego że sieć to wielki śmietnik (a ile w nim tzw. czarnego PR-u). Oczywiście zawiera mnóstwo rzetelnej wiedzy, ale bzdur jeszcze więcej. Także trzeba bardzo uważać jeżeli tam się ją uzupełnia, by się nie okazało, że uzupełniło się w niewiedzę.
    Nie wiem o jakich wypowiedziach piszesz, bo dla mnie wiarygodną jest przede wszystkim oficjalna strona importera wraz z zawartymi na niej kartami danych technicznych. Jeżeli te dane kwestionujesz, to podaj merytoryczne argumenty (i ich źródło), a nie „tak jest, bo ja tak twierdzę”.
    Piszesz „Niczym na plus się nie wyróżnia obecnie” – jedyne co mogę odpowiedzieć to - poza dobrymi olejami!

    Inna sprawa, że te wielkie dyskusje w internecie na temat czy dany olej jest w pełni syntetykiem, czy też nie do końca, przypominają nieco rozprawy na temat „zawartości cukru w cukrze”. W końcu istotne jest czy dany olej jest dobrym olejem.

    0
  • #15 14 Gru 2014 02:37
    Artih
    Poziom 11  

    Skoro bzdurami nazywasz wypowiedzi pracowników Motula to nie mamy raczej o czym dyskutować. Ja z fan-boyami staram się nie wdawać w dyskusje - dla Ciebie Motul jest świetny - ok. Nic merytorycznego poza historią tej firmy za tym nie przemawia obecnie więc jak nie nadążasz za rynkiem to Twój problem.

    Motul poszedł drogą Castrola, Mobila i wielu innych producentów - zamiast jakości postawił na zysk. Dodaje już HC wszędzie bądź zastąpił całkowicie syntetyki hydrokrakami - i mi to nie przeszkadza. Wśród swojej oferty ma oleje lepsze i gorsze ale większość to przeciętniaki (cenię w zasadzie tylko 300V, który mimo wszystko ma jednak większość bazy estrowej).
    Tylko po co wmawiać ludziom, że to jeszcze marka "premium" czy "sport", skoro 95% oferty to wypisz wymaluj Shell, Elf czy inny Valvoline ?

    No i skoro dla Ciebie syntetyk nie syntetyk to temat "cukier w cukrze" to po co w ogóle zawracasz d...e ?

    0
  • #16 14 Gru 2014 23:03
    Maxx59
    Poziom 7  

    Nie było moją intencją doprowadzenie do dyskusji 1na1, a tylko przedstawienie swojej opinii w dyskusji na podstawie jakichś przesłanek. Fan-boyem nie jestem, a że cenię sobie Motula, no cóż mam swoje powody i doświadczenia. Co wcale nie znaczy, że uważam ten olej za jedyny dobry, znam jeszcze inne równie dobre.
    Po raz kolejny piszesz o jakichś wypowiedziach pracowników Motula. Jednakże nie wiadomo co Oni powiedzieli, gdzie powiedzieli, jak się nazywają i czym się zajmują w tym Motulu. Wrzuć jakiś link, to będziemy się mogli sami przekonać i na tej podstawie ewentualnie przyznać Ci rację.
    Ja powołuję się na oficjalną stronę Motul Polska, gdzie każdy może wejść i się przekonać. Dla ułatwienia podaję link
    https://www.motul.com/pl
    Ceniony przez Ciebie olej z grupy 300V, to bardzo dobry olej, ale dość specyficzny bo przeznaczony do silników wyczynowych, więc to inny temat.
    Pozostałe kwestie w rodzaju, „zawracasz d…e”, czy „nie nadążasz za rynkiem” pominę milczeniem.

    0
  • #17 15 Gru 2014 00:04
    Artih
    Poziom 11  

    Ja pominę milczeniem fakt, że wypowiadasz się jak fan-boy po czym (co naturalne) zaprzeczasz, że nim jesteś.

    Już wcześniej Ci pisałem, że Google zastępować leserom nie mam zamiaru - więc zalecam delikatność w opiniach skoro nadal wiedzy nie uzupełniłeś. Wypowiedzi dostępne na forach zagranicznych ale i szeroko cytowane/tłumaczone i w Polsce.

    I daruj sobie linki do stron Motula bo wchodząc na stronę Lotosa przeczytasz, że wszystkie ich 5W40 to też 100% syntetyki. To też łykasz jak pelikan ?

    Liczyłem, że fan-boy posiada większą wiedzę o swojej ukochanej marce.

    0
  • #18 15 Gru 2014 22:37
    Maxx59
    Poziom 7  

    No cóż, zatem trzymając się Twojej nomenklatury, niech pozostanę fan-boyem (inne epitety, których zaczynasz używać pominę), ale argumentów w stylu „amerykańscy naukowcy twierdzą …” nie będę używał. Dodam jedynie tylko to, że nie wierzę by w jakimkolwiek kraju przedstawiciele jakiegokolwiek koncernu opowiadali, że ich Firma kłamie - logika.

    A tak w ogóle, to tak dyskusja staje się jałowa, więc dajmy już spokój.

    0
  • #19 16 Gru 2014 23:15
    Artih
    Poziom 11  

    Nie dyskusja jest jałowa tylko Twój brak argumentów.

    I nadal krytykujesz i powątpiewasz w coś czego nawet nie chciało Ci się poszukać ... narażasz się na śmieszność wszystkich, którym się chciało.

    0
  • #20 19 Gru 2014 17:09
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Wiec zalazłem 5w30 tak jak pisałem. Dostałem poniższa odpowiedź:

    "W tym roczniku, Ford nie wymagał do smarowania silników w swoich pojazdach oleju niskopopiołowego, więc zastosowanie oleju MOTUL 300V nie będzie w tym aspekcie niczym niebezpiecznym"

    Jakby ktoś był zainteresowany to poniżej analiza oleju 5w40:
    http://s859.photobucket.com/user/bergen_photo...0Motul%20300V%20VOA/Motul300V5w40VOA.jpg.html

    0
  • #21 19 Gru 2014 21:45
    Maxx59
    Poziom 7  

    Artih - Sorry, Kolego mój brak argumentów? Przecież podałem źródło, na którym się opieram – oficjalna strona Motula.

    Natomiast Ty piszesz cały czas o jakichś mitycznych wypowiedziach jakoby pracowników/przedstawicieli Motula. A czy mi się chciało, czy też nie chciało, a może po prostu szkoda mi czasu na szukanie czegoś, co jak się spodziewam nie istnieje. A może Ci eksperci/ pracownicy/przedstawiciele, to oni nie są z Motula, a z Castrola, Mobila, czy też jeszcze innego koncernu.
    Oczywiście, nic nie sugeruję.

    A w świetle powyższej wypowiedzi kolegi aksel_pl, powtórzę tylko że dalsza dyskusja nie ma sensu.

    0
  • #23 20 Gru 2014 14:12
    Artih
    Poziom 11  

    Maxx59 napisał:
    Artih - Sorry, Kolego mój brak argumentów? Przecież podałem źródło, na którym się opieram – oficjalna strona Motula.

    Już go obaliłem - oficjalną stroną Lotosa. Skoro to dla Ciebie argument to (jak już też zauwżyłem) nie mam z Tobą o czym dyskutować - nie ten piziom wiedzy dla Ciebie.
    No chyba, że dla Ciebie Lotos Synthetic 5W40 to w 100% syntetyczny olej (70,00 zł / 5 litrów) - tak mówi przecież oficjalna strona koncernu ;)

    Maxx59 napisał:
    Natomiast Ty piszesz cały czas o jakichś mitycznych wypowiedziach jakoby pracowników/przedstawicieli Motula.

    Znowu się ośmieszasz - jak mityczne może być coś, czego znalezienie w Google kosztowało mnie jakieś 15 sekund ?

    Maxx59 napisał:
    A czy mi się chciało, czy też nie chciało, a może po prostu szkoda mi czasu na szukanie czegoś, co jak się spodziewam nie istnieje. A może Ci eksperci/ pracownicy/przedstawiciele, to oni nie są z Motula, a z Castrola, Mobila, czy też jeszcze innego koncernu.

    Tak, zapewne ... i mają maila w domenie motul.com ... na jakim świecie Ty żyjesz ?

    Maxx59 napisał:
    Oczywiście, nic nie sugeruję.

    No faktycznie ... robisz po prostu z siebie ......

    Maxx59 napisał:
    A w świetle powyższej wypowiedzi kolegi aksel_pl, powtórzę tylko że dalsza dyskusja nie ma sensu.

    A co ona wnosi do tego, że się ośmieszasz ?

    0