Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Livebox 2.0 - Znikające WiFi w Livebox 2.0

Par_Dez 08 Lis 2014 12:31 4920 12
  • #1 08 Lis 2014 12:31
    Par_Dez
    Poziom 9  

    Witam !
    Zanim napisałem ten temat blisko godzinę czytałem na tym forum o podobnych problemach, jednak wszystkie są podobne, ale nie dotyczą mojego problemu.
    Zacznę od początku - wtedy to się zaczęło. W ramach przedłużenia umowy z Orange, dostałem nowy smartfon LG G3 S. Po konfiguracji telefonu chciałem dodać połączenie WiFi z Livebox 2.0(neostrada+telefon). Wpisuję hasło w opcjach WiFi telefonu i zostaje odrzucone jako niewlaściwe. Reset ustawień Liveboxa 2.0 nie pomaga i co ciekawe, komputer stacjonarny z kartą bezprzewodową TP-LinkN
    też przestało działać WiFi, ethernet po kablu jest Ok. Zadzwoniłem do biura obsługi, godzinna rozmowa ze stosowaniem się do pleceń miłego Pana nic nie dało.
    Sam nie bardzo mógł zrozumieć dlaczego livbox jest widoczny w połączeniach sieciowych, a gdy próbuję wpisać hasło(klucz sieciowy na naklejce i ustawieniach 192.168.1.1) wyskakuje błąd - niewłaściwe hasło. W końcu doszedł do wniosku, że z tego co on widzi w moim pracującym liveboxie u siebie to jest coś z wczytywaniem i aktualizacją oprogramowania liveboxa, która jest wykonywana w tle. Poradził mi abym wymienił go w punkcie Orange co dla mnie jest o tyle uciążliwe, jako że z liveboxem mam również telefon stacjonarny, a w punkcie zajmującym się wymianą sprzętu, powiedziano mi iż będę musiał czekać na zamówienie sprzętu.
    Tak z mojej skromnej i nie fachowej dedukcji wynika że wszystkiemu winna jest usługa Orange Fun Spot. Wyłączyłem ją logując się do swojego konta, ale nic to teraz nie dało. Do czasu uruchomienia telefonu wszystko działało. Miałem WiFi w starej Nokii N8, laptopie i w komputerze.
    Zastanawiam się czy jest sens wymieniać tego liveboxa, może lepiej kupić jakiś tani dobry router, tylko nie wiem czy będzie możliwość podłączenia w nim telefonu ?
    Mam router EDIMAX Wi-Fi/LAN L7-6408N, który dostałem od Cyfrowego Polsatu wraz modemem mobilnym. Czy jest możliwość wykorzystania tego routera razem z liveboxem po łączu ethernetowym, a WiFi z właśnie z tego routera ?
    Strasznie się rozpisałem, ale krócej nie można było opisać tego tematu.

    0 12
  • #2 08 Lis 2014 12:48
    krzych66
    Poziom 27  

    Wejdż w menu LB 192.168.1.1 admin admin,moje wifi,i zmień hasło na dowolne 8 znaków.

    0
  • #3 08 Lis 2014 13:31
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Wejdż w menu LB 192.168.1.1 admin admin,moje wifi,i zmień hasło na dowolne 8 znaków.

    Bardzo Ci dziękuję. Czyby to było aż tak proste, tyle razy wchodziłem na stronę liveboxa i nie przyszło min to na myśl, bo myślałem że to jest jeden unikatowy klucz nadany przez producenta. Zresztą Pan z serwisu infolinii gdy spytałem o zmianę hasła to powiedział że nie ma takiej możliwości. Będę w domu to spróbuję, bo teraz jestem w pracy i piszę netbooka.
    Serdeczne dzięki.

    0
  • #4 09 Lis 2014 05:34
    krzych66
    Poziom 27  

    Zmienić możesz wiele,typ szyfrowania,nazwe sieci SSID,możesz szyfrowanie wyłączyć ,włączyć autoryzacje po MAC adresach.

    0
  • #5 09 Lis 2014 12:16
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Zmienić możesz wiele,typ szyfrowania,nazwe sieci SSID,możesz szyfrowanie wyłączyć ,włączyć autoryzacje po MAC adresach.

    Wszystkiemu winien Fun spot, LB mi się dalej po 5 minutach rozłącza, muszę przyciskać przycisk WiFi na LB.

    0
  • #6 09 Lis 2014 12:29
    krzych66
    Poziom 27  

    Czy usługa funspot jest nadal aktywna? Prawidłowe wyłączenie usługi
    1.zaloguj się do swojego indywidualnego konta na www.orange.pl
    2.w Orange on-line wybierz „>więcej”
    3.w części „Internet” wybierz link „>przejdź do usługi”, umieszczony przy usłudze Orange FunSpot
    4.kliknij przycisk „zrezygnuj z usługi” w prawym dolnym rogu
    5.potwierdź rezygnację wybierając „dalej”
    6.na podsumowaniu rezygnacji wybierz „przejdź do strony zmiany ustawień Liveboxa” albo w menu po lewej stronie ekranu przejdź na „podsumowanie”, następnie wybierz link „>przejdź do usługi”, umieszczony przy usłudze Neostrada
    7.w zakładce „modemy” wybierz „zmień ustawienia”
    8.wybierz „wyłączone” i kliknij „dalej”

    0
  • #7 09 Lis 2014 12:45
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Czy usługa funspot jest nadal aktywna? Prawidłowe wyłączenie usługi
    1.zaloguj się do swojego indywidualnego konta na www.orange.pl
    2.w Orange on-line wybierz „>więcej”
    3.w części „Internet” wybierz link „>przejdź do usługi”, umieszczony przy usłudze Orange FunSpot
    4.kliknij przycisk „zrezygnuj z usługi” w prawym dolnym rogu
    5.potwierdź rezygnację wybierając „dalej”
    6.na podsumowaniu rezygnacji wybierz „przejdź do strony zmiany ustawień Liveboxa” albo w menu po lewej stronie ekranu przejdź na „podsumowanie”, następnie wybierz link „>przejdź do usługi”, umieszczony przy usłudze Neostrada
    7.w zakładce „modemy” wybierz „zmień ustawienia”
    8.wybierz „wyłączone” i kliknij „dalej”

    Po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce więcej nie mam części Internet ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Owszem, jest w usługach Darmowy Fun spot, ale gdy klikam ustawienia pokazuje się okno do zmiany hasła, wpisuję -> wysyłam SMS -> otrzymuję 4cyfrowy kod i dalej nic, nie można wyłączyć.

    1
  • #8 09 Lis 2014 12:56
    krzych66
    Poziom 27  

    Wyślij zgłoszenie(reklamacje) mailem,że nie możesz wyłączyć funkcjonalności funspot na twoim koncie w orange.

    0
  • #9 09 Lis 2014 13:04
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Wyślij zgłoszenie(reklamacje) mailem,że nie możesz wyłączyć funkcjonalności funspot na twoim koncie w orange.

    Po podaniu nowego hasła mam że usługa jest w trakcie zmian, ale wczoraj gdy zadzwoniłem i poprosiłem o wyłączenie to i tak nic nie dało bo dzisiaj była znowu aktywna. Mam pytanie - zamiana LB na inny nie wchodzi w grę, tak mi zaproponował Pan z działu technicznego - moim zdaniem to nic nie zmieni.
    Biorę pod uwagę kupno routera z obsługą Neostrady, tyle że nie będę miał telefonu. Co najwyżej LB by musiał zostać aby obsługiwać telefon.
    Widzę że im bardziej następuje rozwój zaawansowanych technologii, tym bardziej ludzie za tym nie nadążają

    0
  • #10 09 Lis 2014 13:27
    krzych66
    Poziom 27  

    Trzeba spowodować aby w SYSTEMIE skutecznie wyłączyć usługe.Można poprosić o przekierowanie przez konsultanta do innego działu w celu analizy problemu.Można napisać reklamacje itp, na twoim koncie ta usługa ma być nieaktywna. LB tylko odbiera polecenia z systemu.Oczywiście możesz do LB podłączyć swój punkt dostępowy ,informacji na ten temat poszukaj sobie na forum.

    0
  • #11 09 Lis 2014 16:45
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Trzeba spowodować aby w SYSTEMIE skutecznie wyłączyć usługe.Można poprosić o przekierowanie przez konsultanta do innego działu w celu analizy problemu.Można napisać reklamacje itp, na twoim koncie ta usługa ma być nieaktywna. LB tylko odbiera polecenia z systemu.Oczywiście możesz do LB podłączyć swój punkt dostępowy ,informacji na ten temat poszukaj sobie na forum.

    Dzwoniłem do działu technicznego Orange i tak gwoli informacji o LB napiszę co mi powiedziano.
    Usługa FunSpot powodująca wadliwe działanie systemu pomimo że będzie wyłączona to i tak LB wczytał jej ustawienia i nie da się tego wyłączyć po wejściu na stronę LB. Tam będzie figurowana jako aktywna. Tak jest to ustawione w systemie LB. Mam poczekać do jutra, może uda się coś tam pogrzebać(co to mi nie powiedziano). Jeżeli nie to muszę wymienić LB na nowy, który nie ma wczytanej konfiguracji FanSpot. Dla mnie to jest bardzo nie jasne.
    Gdy czytam wszystko na różnych forach o kłopotach jakie mają ludzie zarówno z LB, jak i z usługodawcą Orange to włos się jeży na głowie.
    Zrobiłem błąd że zgodziłem się na neostradę z telefonem bo teraz to już nie mam odwrotu aby zrezygnować z umowy z telefonem tylko samą neostradę. Chyba że zapłacę za pozostały czas trwania umowy.
    Aha, klucz sieciowy zmieniłem n 8-znakowy, nic to nie dało, znika dalej.
    Mamy 21 wiek, a problemów z technologiami coraz więcej.
    Dziękuję za wyrozumiałość i myślę że mój post będzie przestrogą dla innych.
    Za pomoc dziękuję wszystkim.

    0
  • #13 09 Lis 2014 20:15
    Par_Dez
    Poziom 9  

    krzych66 napisał:
    Tutaj można poczytać na temat walki abonentów Orange z wyłączeniem tej usługi funspot http://www.orange.pl/fid,4002278347,id,257990...ot,forumthread.html?pageNo=8&#post-2598100032

    Poczytałem i jak widzę nie jestem odosobniony. Jednak moja rozmowa z Panem technikiem z działu technicznego dała efekt i nareszcie mogę uruchomić WiFi na LB. W panelu LB pojawiło się że usługa Orange Fun Spot nie jest aktywna !

    0
  Szukaj w 5mln produktów