Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw transporter t5 - Spalony włącznik automatyczny świateł

08 Lis 2014 12:32 1779 9
  • Poziom 12  
    Witam ostatnio było czuć spaleniznę w samochodzie po czym przestał działać automatyczny włącznik świateł. Po wyjęciu włącznika ujrzałem stopioną obudowę i napuchnięte przekaźniki.Wie ktoś co to za układ i czy dostane identyczny by tylko przelutować do niego kable? Czy podczas palenia się przekaźników mogło dojść do nadtopienia cyny ? Luty nie wyglądają dobrze a być może spaliły się tylko przekaźniki chociaż nigdy nie widziałem tak spalonych przekaźników.Są jakiejś odpowiedniki tych przekaźników? Dodam iż z modułu jest wyprowadzony przewód z microswitch.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień przekaźniki, popraw luty. Normalne uszkodzenia przekaźników, nic dziwnego i nowego. Pytanie jakie masz żarówki. Przyczyną usterki zbyt duży pobór prądu, za mocne żarówki lub marnej jakości.
  • Poziom 12  
    Włącznik pracował 6 lat więc mógł się uszkodzić. Żarówki standardowe nic nadzwyczajnego. Dziwne że nie wywaliło bezpieczników tylko przekaźniki zjarało. Są jakieś zamienniki tych przekaźników albo wymogi co do zamiennika przekaźnika ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Weź ze sobą do sklepu elektronicznego i dostaniesz drugi. Standardowy przekaźnik.
  • Poziom 38  
    Tak jak Pawel wawa napisał zbyt duży prąd był przyczyną. U mnie w takim wyłączniku wytopił się przekaźnik i spłynęła cyna ze ścieżek, bo przekaźnik był na 10 A, a płynęło nim 18 A. Dlatego radzę jak będziesz wymieniał, to wstaw mocniejszy, ja u siebie wstawiłem typowy 35/40 A.
  • Poziom 12  
    Podeślesz jaki ty zastosowałeś ? U mnie w sklepie Pani powiedziała że nie ma, to poprosiłem by zamówiła zamiennik ona na to że nie wie jaki i mam sam sobie poszukać więc raczej podziękuje... Styki mniej więcej są podobnie rozłożone w każdym przekaźniku ?
  • Poziom 38  
    Ja u siebie zastosowałem taki: http://alle , do kupienia z cokołem, w każdym sklepie motoryzacyjnym.
    Ponieważ był dużo większy niż oryginalny, więc przekaźnik znalazł się na zewnątrz obudowy wyłącznika.
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Ostrzeżenie.

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • Poziom 38  
    Ok. A więc zastosowałem taki: Uniwersalny przekaźnik 12V 30A / 40A CARPROTECT
  • Poziom 12  
    taa Ale bardziej zastanawiające jest to że się 2 przekaźniki spaliły na raz.. Przecież to nie możliwe jeden chyba odpowiada za światła a drugi za podświetlenie deski rozdzielczej. A deska rozdzielcza nie pobiera takiego prądu jak światła przednie. coś z tym układem chyba jest nie tak ...
  • Poziom 38  
    Zależy jak to jest realizowane. U mnie też są dwa przekaźniki i jeden z nich załączał światła pozycyjne, a drugi światła mijania, ale jak zapaliłem światła drogowe, to obciążenie szło przez ten przekaźnik od świateł mijania i dlatego on się skopcił.
    W Twoim przypadku, może być podobnie, że obciążenie od świateł mijania idzie również przez przekaźnik załączający światła pozycyjne (załączenie świateł mijania możliwe jest dopiero po zapaleniu świateł pozycyjnych).