Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

crystalex 08 Lis 2014 17:26 3129 15
  • #1 08 Lis 2014 17:26
    crystalex
    Poziom 13  

    Witam. Co może być przyczyną takiej sytuacji, że po wymianie filtra paliwa (fiat bravo 1.9 TD 75) auto odpaliło pierwszy raz na jakieś 10-15 sekund i zgasło, a teraz odpala na sekundę i to przy wciśniętym gazie i gaśnie... Jakieś rady?

    1 15
  • #2 08 Lis 2014 17:55
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Zalałeś filtr olejem napędowym?

    0
  • #3 08 Lis 2014 18:10
    crystalex
    Poziom 13  

    Tak zalałem filtr paliwa olejem napędowym jak wymieniałem

    0
  • #4 08 Lis 2014 18:15
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Pewnie go zapowietrzyłeś. Spróbuj odpalić na Plaku.

    0
  • #5 08 Lis 2014 18:24
    crystalex
    Poziom 13  

    A gdzie mam go psiknąć? Jaki Plak to ma być? Odpalenie na "Plaku" spowoduje odpowietrzenie?

    0
  • #7 08 Lis 2014 19:23
    manta
    Poziom 39  

    Albo źle złożony filtr, lub wadliwy.

    0
  • #8 08 Lis 2014 19:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Gdzie, paliwo z przewodu zleciało spowrotem do zbiornika. Przy odpalaniu siorbnęła z filtra, zanim przewód się napełnił to i zgasła.

    0
  • #9 08 Lis 2014 19:33
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Plaka psikasz do wlotu obudowy filtra powietrza, jeżeli jest przepływomierz to psikasz przed nim.
    Jaki plak? Może być waniliowy - nie ma to znaczenia.
    Jedna osoba psika, druga kręci rozrusznikiem.

    0
  • #10 08 Lis 2014 21:28
    crystalex
    Poziom 13  

    Podczas odpalania raz psikłem plakiem i usłyszałem jakieś stuki to od razu przestałem. Długo powinno się psikać? Jest inny sposób?

    0
  • #11 08 Lis 2014 22:02
    kwok
    Poziom 39  

    Te stuki to odgłosy spalania plaka w silniku. Ja za tym nie przepadam i tą metodę stosuję ostatecznie. Możesz rozłączyć powrotny wężyk i np gruszką wysysać paliwo z pompy aż wyssiesz całe powietrze.

    0
  • #12 08 Lis 2014 22:57
    crystalex
    Poziom 13  

    Który wężyk to jest na zdjęciu ( "czerwony" czy "zielony"?)
    Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

    Zdjęcie nie wyraźnie bo zrobione o tej godzinie.
    Co do gruszki to nie mam na przewodzie, przynajmniej nie widzę. Jaka to ma być gruszka? Gdzie mogę ją kupić?

    0
  • #13 08 Lis 2014 23:34
    kwok
    Poziom 39  

    Gruszka do pompowania paliwa to taki zewnętrzny element który musisz sobie skombinować niestety ale żeby było miło to możesz sobie ją zamontować na stałe. Dostępna w sklepach "auto" i czasem na stacjach benzynowych.
    Co do przewodów to nie będzie zbyt prosto bo jeśli dobrze widzę do filtra dochodzą 3 wężyki. Po strzałkach mogę wydedukować że ten z czerwoną strzałką idzie do pompy wtryskowej (zasilanie) a pozostałe dwa (zielona i ten na przeciwko) to powrót z pompy i zasilanie ze zbiornika. Pomiędzy nimi jest odpowietrznik (ta mała śrubka). Jeśli mam rację to najlepiej jest gruszkę zamontować na przewodzie ze zbiornika i pompować z poluzowanym odpowietrznikiem aż będzie leciała ropa bez bąbelków powietrza. Niestety i tak może być problem z odpaleniem ponieważ już zapowietrzyłeś pompę.
    Drugi i chyba mniej kłopotliwy sposób żeby nie zarzynać rozrusznika i aku to linka i drugie auto.

    0
  • #14 09 Lis 2014 00:13
    crystalex
    Poziom 13  

    Tam są właśnie tylko 2 wężyki podłączone do filtra i 2 wtyczki ( to wszystko). Jutro mogę dać dokładniejsze zdjęcie.
    Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

    Przy tej niebieskiej strzałce tam jest jedna wtyczka (elektryczna?) podłączona.
    Czy to dużo zmienia? W takim razie który wężyk odkręcić i podpiąć gruszkę? Wężyk ma być wyciągnięty, podpięty pod gruszkę, a z drugiej strony gruszki nic nie podpinać i pompować ?
    A przy sposobie z linka powinno się odpowietrzyć? (Jest to ryzykowne?)

    0
  • #15 09 Lis 2014 00:26
    kwok
    Poziom 39  

    Jeśli są 2 węże to jest prosta sprawa. Paliwo zielonym idzie z baku i wychodzi do pompy czerwonym. Całość stanowi zasilanie silnika w paliwo. Wąż powrotny będzie wychodził z pompy i szedł do baku. Ale po krótkim namyśle jak masz pod ręką drugie auto i sznurek to nie warto się męczyć - powinien się szybko odpowietrzyć. Możesz go jeszcze pokręcić rozrusznikiem - też w końcu zapali. Jeśli już chcesz gruchę to montuj na zielonym. Kierunek przepływu paliwa zgodny ze strzałką na filtrze.
    Sposób z linką jest bezpieczny jeśli dobierzesz właściwy bieg (silnik nie może mieć od razu 3tys i więcej obrotów) i nie zwolnisz gwałtownie sprzęgła. Zwykle około 15km/h i dwójka.

    0
  • #16 15 Lis 2014 15:23
    crystalex
    Poziom 13  

    Wyczyszczony układ i odpowietrzony.

    0