Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

08 Nov 2014 17:26 3519 15
  • Level 13  
    Witam. Co może być przyczyną takiej sytuacji, że po wymianie filtra paliwa (fiat bravo 1.9 TD 75) auto odpaliło pierwszy raz na jakieś 10-15 sekund i zgasło, a teraz odpala na sekundę i to przy wciśniętym gazie i gaśnie... Jakieś rady?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 28  
    Zalałeś filtr olejem napędowym?
  • Level 13  
    Tak zalałem filtr paliwa olejem napędowym jak wymieniałem
  • Level 28  
    Pewnie go zapowietrzyłeś. Spróbuj odpalić na Plaku.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 13  
    A gdzie mam go psiknąć? Jaki Plak to ma być? Odpalenie na "Plaku" spowoduje odpowietrzenie?
  • Moderator of Cars
    Kręć aż się odpowietrzy. Musi zassać paliwo ze zbiornika i przegonić je przez cały układ, żeby pozbyć się powietrza.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Albo źle złożony filtr, lub wadliwy.
  • Moderator of Cars
    Gdzie, paliwo z przewodu zleciało spowrotem do zbiornika. Przy odpalaniu siorbnęła z filtra, zanim przewód się napełnił to i zgasła.
  • VAG group specialist
    Plaka psikasz do wlotu obudowy filtra powietrza, jeżeli jest przepływomierz to psikasz przed nim.
    Jaki plak? Może być waniliowy - nie ma to znaczenia.
    Jedna osoba psika, druga kręci rozrusznikiem.
  • Level 13  
    Podczas odpalania raz psikłem plakiem i usłyszałem jakieś stuki to od razu przestałem. Długo powinno się psikać? Jest inny sposób?
  • Level 39  
    Te stuki to odgłosy spalania plaka w silniku. Ja za tym nie przepadam i tą metodę stosuję ostatecznie. Możesz rozłączyć powrotny wężyk i np gruszką wysysać paliwo z pompy aż wyssiesz całe powietrze.
  • Level 13  
    Który wężyk to jest na zdjęciu ( "czerwony" czy "zielony"?)
    Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

    Zdjęcie nie wyraźnie bo zrobione o tej godzinie.
    Co do gruszki to nie mam na przewodzie, przynajmniej nie widzę. Jaka to ma być gruszka? Gdzie mogę ją kupić?
  • Level 39  
    Gruszka do pompowania paliwa to taki zewnętrzny element który musisz sobie skombinować niestety ale żeby było miło to możesz sobie ją zamontować na stałe. Dostępna w sklepach "auto" i czasem na stacjach benzynowych.
    Co do przewodów to nie będzie zbyt prosto bo jeśli dobrze widzę do filtra dochodzą 3 wężyki. Po strzałkach mogę wydedukować że ten z czerwoną strzałką idzie do pompy wtryskowej (zasilanie) a pozostałe dwa (zielona i ten na przeciwko) to powrót z pompy i zasilanie ze zbiornika. Pomiędzy nimi jest odpowietrznik (ta mała śrubka). Jeśli mam rację to najlepiej jest gruszkę zamontować na przewodzie ze zbiornika i pompować z poluzowanym odpowietrznikiem aż będzie leciała ropa bez bąbelków powietrza. Niestety i tak może być problem z odpaleniem ponieważ już zapowietrzyłeś pompę.
    Drugi i chyba mniej kłopotliwy sposób żeby nie zarzynać rozrusznika i aku to linka i drugie auto.
  • Level 13  
    Tam są właśnie tylko 2 wężyki podłączone do filtra i 2 wtyczki ( to wszystko). Jutro mogę dać dokładniejsze zdjęcie.
    Fiat Bravo 1.9 TD 75 - Wymieniłem filtr paliwa - auto gaśnie po sekundzie. Re

    Przy tej niebieskiej strzałce tam jest jedna wtyczka (elektryczna?) podłączona.
    Czy to dużo zmienia? W takim razie który wężyk odkręcić i podpiąć gruszkę? Wężyk ma być wyciągnięty, podpięty pod gruszkę, a z drugiej strony gruszki nic nie podpinać i pompować ?
    A przy sposobie z linka powinno się odpowietrzyć? (Jest to ryzykowne?)
  • Level 39  
    Jeśli są 2 węże to jest prosta sprawa. Paliwo zielonym idzie z baku i wychodzi do pompy czerwonym. Całość stanowi zasilanie silnika w paliwo. Wąż powrotny będzie wychodził z pompy i szedł do baku. Ale po krótkim namyśle jak masz pod ręką drugie auto i sznurek to nie warto się męczyć - powinien się szybko odpowietrzyć. Możesz go jeszcze pokręcić rozrusznikiem - też w końcu zapali. Jeśli już chcesz gruchę to montuj na zielonym. Kierunek przepływu paliwa zgodny ze strzałką na filtrze.
    Sposób z linką jest bezpieczny jeśli dobierzesz właściwy bieg (silnik nie może mieć od razu 3tys i więcej obrotów) i nie zwolnisz gwałtownie sprzęgła. Zwykle około 15km/h i dwójka.
  • Level 13  
    Wyczyszczony układ i odpowietrzony.