Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar sprężania

czapajew 05 Maj 2005 11:56 2405 10
  • #1 05 Maj 2005 11:56
    czapajew
    Poziom 21  

    Witam
    Wiem że to pytanie za bardzo nie pasuje na to forum ale mam problem z nierównomiernym sprężaniem na cylindrach. U mnie wygląda to tak mierząc od rozrządu 13; 12,5; 10,5; 12,5; czy to jest znak że czas zabrać się za remont silnika.
    Dodam że jest to hyundai Pony gaźnik 1.5.

    0 10
  • #2 05 Maj 2005 12:28
    Slawek J
    Poziom 30  

    Sprezanie masz dobre tylko niepokojacy jest jeden cylinder odbiegajacy od innych. Ubywa ci oleju w silniku, ze pytasz sie o kompresje. Ten slabszy wynik na jednym cylindrze moze byc efektem uszkodzenia pierscieni na nim.
    Na pewno przy tym sprezaniu rzedu 13 - 12,5 nie ma mowy o remoncie silnika. Jakbys mial kompresje ponizej 10 to bym sie martwil.
    Pozdrawiam.

    0
  • #3 05 Maj 2005 12:36
    czapajew
    Poziom 21  

    Witam
    Jeśli chodzi o ubytki oleju to są w granicach 1l na 10 tyś km. Rano jak zapalam to widzę za samochodem dymek później jest spoko, winą tego są prawdopodobnie uszczelki zaworowe, ale mnie zaniepokoiło to najmniejsze sprężanie na jednym cylindrze, gdzieś słyszałem że przyczyną może być to że on obsługuje serwo hamulca nie wiem czy to jest prawda.

    0
  • #4 05 Maj 2005 13:42
    mczapski
    Poziom 38  

    Ztym serwo to jakaś bzdura chociaż nie mogę p;owiedzieć, że znam Hyunday. Wspomaganie hamulców raczej zawsze w niskopężnych zasila się po prostu z kolektora powietrznego a więc wspólnie dla wszystkich cylindrów. Jeśli pomiar nie jest błędny to szukałbym przyczyny w zaworach. Popękanie pierścieni tylko dla trzeciego cylinra nie byłoby typowe. Jest jeszcze możliwe rozszczelnienie głowicy ale objawy tego chyba byłyby widoczne.

    0
  • #5 05 Maj 2005 13:47
    czapajew
    Poziom 21  

    Właśnie nic nie wskazuje na głowicę bo nie ma w jej okolicach wycieku. Wyciek mam ale w okolicach miski olejowej /przerdzewiała miska lub uszczelka/ a co miałeś na myśli pisząć "Jeśli pomiar nie jest błędny to szukałbym przyczyny w zaworach". ?

    0
  • #6 05 Maj 2005 13:59
    leinadzs
    Poziom 27  

    Wstrzyknij trochę oleju do tego słabszego cylindra (ok. 3-5ml) i sprawdź

    1
  • #7 06 Maj 2005 10:57
    genewa
    Poziom 12  

    Witam,

    jeśli rano zostawiasz po odpaleniu niebieski dymek to przyczyną są uszkodzone o-ringi na zaworach.
    Jeśli jeden z nich znajdujący się na "najsłabszym" cylindrze jest już w stanie agonii to niskie ciśnienie na tym cylindrze może być spowodowane niedomykaniem się zaworu spowodowane nagarem powstającym ze spalonego oleju.

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #8 06 Maj 2005 11:03
    czapajew
    Poziom 21  

    Witam
    To w takim razie czy powinienem wymienić same uszczelniacze zaworowe, czy wymienić od razu wszystkie pierścienie?

    0
  • #9 06 Maj 2005 11:29
    genewa
    Poziom 12  

    zrób próbę olejową na najsłabszym cylindrze. Jeśli ciśnienie skoczy np. do 12.5 to znaczy, że jest uszkodzony tłok, pierścień lub gładź 3 cylindra, a jeśli nie skoczy to do zdjęcia głowica i niewielki remoncik.

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #10 06 Maj 2005 11:33
    czapajew
    Poziom 21  

    To wsumie tak czy tak to do rozebrania głowica.

    0
  • #11 06 Maj 2005 12:54
    hudydg
    Poziom 10  

    Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci przez wydech, lub do wtrysku to wtedy są uszkodzone zawory, jeżeli wyciągnie się bagnet od oleju i stamtąd wylatuje powietrze = padnięte pierścienie lub gładź cylindra, do tego dość popularne stare były manometry mierzące sprawność w procentach przez mierzy ciśnienie wejściowe i wyjściowe i pokazuje jakość/zużycie danego zespołu zawory/tłok.
    Teraz spotkałęm sięz preparatem autorepair, na allegro i podobno ma regenerować silnik - ale nie sprawdzałem czy to działa czy nie więc nie mogę sięwypowiedzieć co do jakości.

    0