Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszczelka pod głowicą Opel Vectra A 2.0 8v 95r.

08 Lis 2014 21:48 2046 11
  • Poziom 7  
    Po wymianie uszczelki pod głowicą w oplu vectra a 2.0 8v zaczęło coś stukać pod deklem. Głowica nie była do końca dociągnięta (wykonane wszystkie instrukcje z uszczelki oprócz dokręcenia po rozgrzaniu silnika). Głowicę odkręciłem i wymieniłem hydropopychacz i znów nie do końca dokręciłem głowicę tak jak wcześniej bez ostatniego punktu. Teraz chcę wymienić resztę hydropopychaczy i nie wiem czy konieczna jest wymiana uszczelki czy nadaje się ona do użytku. Silnik nie był rozgrzany do więcej niż 40*C.
  • Poziom 7  
    Jeżeli się da to jak wyjąć je bez rozkręcania?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Trzeba mieć sprytne palce hehe. Żebyś to dobrze skumał to musiałbyś widzieć a to nie możliwe. Podpowiedź tylko taka że trzeba przekręcić silnikiem tak żeby krzywka nie przyduszała dźwigienki i trochę wcisnąć zawór, ale tylko zawór czyli nie naduszać przez dźwigienkę. No trzeba użyć do tego trochę siły albo masy. Palcem zwalasz dźwigienkę z popychacza i kombinujesz jak ją wydostać i nie zgubić tej "pastylki" co siedzi na trzpieniu zaworu. Teraz widzisz że droga wolna do wyjęcia popychacza. Przed włożeniem nowych popychaczy trzeba z nich wycisnąć olej bo na pełnych nie da się włożyć dźwigienki. Ogólnie po 4-tym zaworze już będzie szło :). Przyjemnej zabawy.
  • Poziom 7  
    Dzięki za szybką i dokładną odpowiedź na pewno spróbuję :)
  • Poziom 7  
    Mam jeszcze jedno pytanko czy jeśli teraz odkręcę głowicę to czy muszę zakładać nową uszczelkę pod głowicę (dodam że była ona raz przykręcona ale nie dociągana na ciepłym silniku, później znów odkręcona i taka sama sytuacja jak wcześniej, poza tym silnik nie był rozgrzany do więcej niż 40*C).
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Teoretycznie uszczelkę zakłada się zawsze nową.
    Teraz może być dobrze a nie musi.
    Pokaż tą instrukcję dokręcania głowicy.
    Nie ma tam nic o dokręceniu za pomocą odpowiedniego momentu - Nm?
  • Poziom 7  
    Instrukcja wygląda mniej więcej tak:
    1. 25NM
    2. 60*
    3. 60*
    4. 60*
    5. Rozgrzać do temp. pracy silnika
    6. 30*
  • Poziom 7  
    Czym jeszcze może być spowodowane klekotanie w głowicy? Pytam bo po wymianie hydropopychaczy dalej da się słyszeć ten dźwięk. Znajomy twierdzi, że to może minąć gdy hydropopychacze napełnią się olejem czy to możliwe? A jeśli nie to czym może być spowodowane to klekotanie ?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
  • Poziom 7  
    A czy zakładaniu starych ale sprawnych popychaczy konieczne jest wypuszczenie z nich oleju ?