Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Electrolux - Instalacja płyty indukcyjnej

snake_net 08 Lis 2014 22:17 1515 8
  • #1 08 Lis 2014 22:17
    snake_net
    Poziom 5  

Witam,

Znalazłem się w dość skomplikowanej sytuacji. Kupiłem mieszkanie i zleciłem firmie całościowe wykończenie mieszkania. Ze względu na liczne uchybienia musieliśmy się rozstać i tu zaczęły się prawdziwe problemy, gdyż okazało się, że wiele rzeczy niewidocznych dla oka (np. instalacja elektryczna) zostało wykonanych nie do końca zgodnie z planem.

Nie jestem elektrykiem i z pewnością fachowo nie opiszę problemu, ale liczę, że uda się mnie zrozumieć. Nie zamierzam też naprawiać tego we własnym zakresie, ale chciałbym wiedzieć czy wykonywane przez elektryka prace są zgodne ze sztuką. Dodatkowo dopiero na samym końcu pojawi się ktoś z uprawnieniami, by ją podłączyć i nie chciałbym się dowiedzieć, że poprzednik znów się nie popisał.

W mieszkaniu znajduje się gniazdo 380V. Płyta indukcyjna (Electrolux) ma moc 7400W i wg tabliczki znamionowej pracuje przy napięciu 220 - 240V. Zakładam, że w związku z tym z przyłącza trójfazowego, dwie fazy zostaną wykorzystane do zasilenia kuchenki. Okazuje się jednak, że poprzedni elektryk był na tyle sprytny, że z trzeciej fazy próbował jeszcze zasilić gniazdo pod piekarnik. Czy takie podłączenie będzie bezpieczne i tak powinno się to robić? Czy też piekarnik powinien zostać zasilony z zupełnie innego obwodu?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc,
    M.

• #2 08 Lis 2014 22:33
    bartekfigura
    Poziom 26