Witam serdecznie,
Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem.
Problemem jest instalacja elektryczna silnika w tym autku. Mianowicie nie trzyma się to kupy. Jest sporo powycinanych przewodów, które nie mam pojęcia gdzie mogły iść oraz niepodpięty chyba jeden z ważniejszych czujników, a mianowicie brak kostki do czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze, chyba tak on się nazywa ?
Czujnik temperatury na dolocie wisiał sobie na wiązce.
Silnik chyba przez to nie pracuje zbyt równo, po odpaleniu ma podwyższone obroty, później się to stabilizuje, ale autko bardzo dużo pali.
Od strony mechanicznej silnik jest zrobiony. Pozostała elektronika silnika.
Komuter sterujący silnikiem to IAW 18fd.5z.
Chciałem kupić całą nową wiązkę, lecz niestety nie mogę takiej odnaleźć. Jest sporo do sterownika z dwoma kościami. U mnie jest jedna długa.
Przeszukałem cały internet za schematami, jednak nie mogę znaleźć typowego do mojego autka. W załączniku jest schemat, jednak tutaj do czujnika ciśnienia idą 3 przewody a u mnie kość ma 4 przewody.
Elektryka w aucie tez nie jest w najlepszym stanie. Nie działają szyby i centralny zamek. Nie ma nawet bezpieczników na tablicy od tych elementów a pod deską jest istna pajęczyna. Imobilajzer jest tak prymitywnie rozwiązany że pod deską jest dopięty kluczyk od punta do czytnika.
Poratujecie Panowie schematami do tego silnika ?
Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem.
Problemem jest instalacja elektryczna silnika w tym autku. Mianowicie nie trzyma się to kupy. Jest sporo powycinanych przewodów, które nie mam pojęcia gdzie mogły iść oraz niepodpięty chyba jeden z ważniejszych czujników, a mianowicie brak kostki do czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze, chyba tak on się nazywa ?
Czujnik temperatury na dolocie wisiał sobie na wiązce.
Silnik chyba przez to nie pracuje zbyt równo, po odpaleniu ma podwyższone obroty, później się to stabilizuje, ale autko bardzo dużo pali.
Od strony mechanicznej silnik jest zrobiony. Pozostała elektronika silnika.
Komuter sterujący silnikiem to IAW 18fd.5z.
Chciałem kupić całą nową wiązkę, lecz niestety nie mogę takiej odnaleźć. Jest sporo do sterownika z dwoma kościami. U mnie jest jedna długa.
Przeszukałem cały internet za schematami, jednak nie mogę znaleźć typowego do mojego autka. W załączniku jest schemat, jednak tutaj do czujnika ciśnienia idą 3 przewody a u mnie kość ma 4 przewody.
Elektryka w aucie tez nie jest w najlepszym stanie. Nie działają szyby i centralny zamek. Nie ma nawet bezpieczników na tablicy od tych elementów a pod deską jest istna pajęczyna. Imobilajzer jest tak prymitywnie rozwiązany że pod deską jest dopięty kluczyk od punta do czytnika.
Poratujecie Panowie schematami do tego silnika ?